Tenminste een dief met goeie manieren. Met de hoed in de haaaaaaaaaaand, komt men door het ganse laaaaaaaaaaand
Zijn nummerplaat is niet leesbaar in beeld, en blijkbaar niemand die onraad rook. Eigenlijk bewijst dit, dat er niet veel meer nodig is dan gewoon wat lef om te kunnen stelen. Blijkbaar geen kat die er zich nog vragen bij stelt, wanneer hij die motorfiets oplaadt, en er vandoor gaat.
Vroeger in de familie dikwijls gezwanst met m'n oma, die bijwijlen een godganse dag voor het venster zat Het mens had dikwijls weinig anders te doen. En de buren van de grootouders: idem dito. En van de halve straat konden ze perfect zeggen welke auto van welk huisnr was. Ze herkende zelfs van de meeste auto's van kinderen/kleinkinderen van de bewoners. Vaak genoeg mee gezwanst, maar op vandaag denk ik er vaak genoeg aan terug. Was het niet bij oma, dan wel bij haar buren die het opviel dat er
iets niet klopte. Doorgaans ging ze dan wel een kijkje nemen. Vonden we natuurlijk meestal gênant in de familie
"Oma gaat zich weer 's moeien". De grootouders en voornoemde buren zijn nu allen overleden, en geen kat die elkaar nog kent. Nu is het daar geen probleem meer om bij klaarlichte dag in te breken, en 't kot leeg te halen. Geen kat die er zich nog vragen bij stelt. Tot er in de krant een artikel verschijnt over een inbraak in de buurt. Dan valt er her en der wel (te laat) een kwartje:
"Haja, dat was die bestelwagen die ik daar zag staan". De weinige keren dat ik er nog in de buurt kom, heb ik al meer dan eens te horen gekregen dat met m'n oma en meerdere van haar buren, zulks destijds nooit zou gekund hebben.