Auteur Topic: Motordief zegt tegen iedereen goedendag  (gelezen 1752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Motordief zegt tegen iedereen goedendag
« Gepost op: woensdag 10 juli 2013 - 15:47:55 »
Citaat van: autokanaal.be
Motordief zegt tegen iedereen goedendag

Op klaarlichte dag, en terwijl hij vriendelijk iedereen goedendag zei, heeft een dief gisterochtend een motor opgeladen aan de parking van de AD Delhaize in Zonhoven. [...]

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1417517/motordief-zegt-tegen-iedereen-goedendag-3.aspx?utm_source=gva&utm_medium=link&utm_campaign=homepage_blokonder
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Motordief zegt tegen iedereen goedendag
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 10 juli 2013 - 17:08:57 »
Tenminste een dief met goeie manieren.  Met de hoed in de haaaaaaaaaaand, komt men door het ganse laaaaaaaaaaand   :D  

Zijn nummerplaat is niet leesbaar in beeld, en blijkbaar niemand die onraad rook.  Eigenlijk bewijst dit, dat er niet veel meer nodig is dan gewoon wat lef om te kunnen stelen.  Blijkbaar geen kat die er zich nog vragen bij stelt, wanneer hij die motorfiets oplaadt, en er vandoor gaat.

Vroeger in de familie dikwijls gezwanst met m'n oma, die bijwijlen een godganse dag voor het venster zat  Het mens had dikwijls weinig anders te doen.  En de buren van de grootouders: idem dito.  En van de halve straat konden ze perfect zeggen welke auto van welk huisnr was.  Ze herkende zelfs van de meeste auto's van kinderen/kleinkinderen van de bewoners.  Vaak genoeg mee gezwanst, maar op vandaag denk ik er vaak genoeg aan terug.  Was het niet bij oma, dan wel bij haar buren die het opviel dat er iets niet klopte.  Doorgaans ging ze dan wel een kijkje nemen.  Vonden we natuurlijk meestal gênant in de familie "Oma gaat zich weer 's moeien".  De grootouders en voornoemde buren zijn nu allen overleden, en geen kat die elkaar nog kent.  Nu is het daar geen probleem meer om bij klaarlichte dag in te breken, en 't kot leeg te halen.  Geen kat die er zich nog vragen bij stelt.  Tot er in de krant een artikel verschijnt over een inbraak in de buurt.  Dan valt er her en der wel (te laat) een kwartje: "Haja, dat was die bestelwagen die ik daar zag staan".  De weinige keren dat ik er nog in de buurt kom, heb ik al meer dan eens te horen gekregen dat met m'n oma en meerdere van haar buren, zulks destijds nooit zou gekund hebben.
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 juli 2013 - 21:28:48 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Motordief zegt tegen iedereen goedendag
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 10 juli 2013 - 23:28:20 »
Hier in dit Alpendorpje is dat ook nog zo.

Alles hebben ze gezien, zelfs 's nachts, en alles moeten ze weten. "Waarom stond Sepp daar verleden nacht om 02:00 uur buiten nog een sigaret te roken?" "Wat kwam DHL daar gisteren bij jullie leveren?" "Van wie was die groene wagen die daar deze morgen stond?" Soms heb ik zin om te vragen of ze ook nog de kleur van mijn ondergoed willen weten.

Maar het heeft inderdaad het grote voordeel dat hier niemand op ons eigendom zal komen zonder dat wel iemand het gezien heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Motordief zegt tegen iedereen goedendag
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 11 juli 2013 - 08:16:59 »
Als je niet opvalt, gaat niemand je opvallen. In Nederland werden zo een paar jaar terug autodieven betrapt op camera die op parkeerterreinen bij kantoorgebouwen in maatpak en aktentasje rondliepen en zo auto's steelden. Die vielen voor de toevallige passant helemaal niet op.

Het probleem met iemand die netjes een motorfiets of auto oplaad op een takelwagen, is dat je als toevallige passant niet weet of die man een voertuig aan het stelen is, of simpelweg een voertuig in panne aan het ophalen is...

Idem met auto's op takelwagens en autotransporters op de snelweg... Ik kwam vorige week nog een poolse vrachtwagen tegen met auto's op waarvan 1 van de auto's nog de officiële nummerplaat had hangen. Was dit een geval van vergetelheid van de verkoper of een gepikte auto die onder het oog van iedereen naar het buitenland werd weggereden?

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Motordief zegt tegen iedereen goedendag
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 11 juli 2013 - 11:33:48 »
Welja.  Een aantal jaren gelden, was er bvb in het nieuws te zien hoe dieven erin geslaagd waren om zo'n grote asfalterings-machine van een bouwwerf te pikken.  Gewoon durven, meer niet.  Er zijn toen in beide rijrichtingen mss wel honderden bestuurders gepasseerd, en geen kat die er zich vragen bij stelde.  De aannemer stond toen te janken dat hij maar niet begreep dat niemand de politie verwittigd had.  Nochtans heel simpel: wie zou zich afvragen of dit überhaupt een transporteur is die voor de aannemer werkt, dan wel ordinaire dieven?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Motordief zegt tegen iedereen goedendag
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 11 juli 2013 - 15:05:43 »
Soms krijg je zelfs nog hulp.

Toen ik nog op internaat was, ging een kameraad zo nu en dan eens een ritje maken met de auto van de studiemeester. Op een dag startte de motor niet vlot. Een straatkeerder kwam spontaan de auto in gang duwen.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Motordief zegt tegen iedereen goedendag
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 11 juli 2013 - 18:03:05 »
Of hulp van de flikken in hoogsteigen persoon.

Toch al een ouwe:

Dieven die kasseien staan te pikken op een weg die ze aan 't heraanleggen waren.  In de verte zagen ze een politiecombi aankomen.  Dus begonnen ze ijverig de gepikte kasseien weer af te laden.  Het was de niet echt slapende agenten desondanks niet ontgaan.  Dus stopte de combi, en de agenten spraken de dieven aan.
- Awel bazeke, wat zijt ge aan 't doen?
- Euh, ik heb net een hofpaadje aangelegd thuis, en ik had nog wat overschot.  Het waren dezelfde stenen als deze hier, dus worden ze nog nuttig gebruikt.  Vandaar ....
- Mààkt dat ge die stenen weer mee naar huis neemt.  En rap een beetje, voor 'k u een PV uitschrijf voor sluikstorten.

En de dieven laadden rustig hun karretje vol met kasseien en reden vrolijk verder.  's Anderendaags kregen ze een aannemer op den bureau die een klacht kwam indienen tegen onbekenden wegens diefstal van kasseien.  En om 1 of andere reden kregen er twee klabakken het ineens héél warm.
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 juli 2013 - 20:29:54 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone