Auteur Topic: in elkaar geslagen voor te luide tractor  (gelezen 2155 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Gepost op: woensdag 24 juli 2013 - 08:28:00 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130723_00667740&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

De man werd zodanig in mekaar getimmerd, dat 4 van zijn tanden werden losgeklopt en hij ze alle 4 1 van de dagen zal verliezen.  De reactie van oom agent ?

Citaat
‘De politie kwam ter plaatse, maar ging niet eens op zoek naar de daders. Ik moest, nog hevig bloedend, wel mijn papieren bovenhalen om te bewijzen dat ik niet in het zwart aan het werken was.’
« Laatst bewerkt op: woensdag 24 juli 2013 - 08:29:40 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 24 juli 2013 - 14:38:06 »
Zowel die agressie als die houding van de politie zijn bedroevend.

Maar dat is de mentaliteit van die boer niet minder, die zelfs de zondagsrust niet wil respecteren.

Boeren zijn meestal bijzonder asociale lieden.

Enkele weken geleden had de dochter van de boer die eigenaar is van het grondstuk hier naast ons er niets beter op gevonden dan haar auto op onze oprit te parkeren, zodat ik zelf niet meer tot aan ons huis geraakte met mijn wagen.

Ik heb mijn wagen pal achter de hare geparkeerd en ben uitgestapt.

"Rijd even terug de straat op" zei ze.

"Dat zal ik één van deze dagen wel eens doen" antwoordde ik.

"Jamaar zo kan ik niet meer wegrijden" zei ze.

"Dat is uw probleem" antwoordde ik. "Uw auto mag hier niet staan, maar ik parkeer op mijn grondstuk waar, wanneer en zo lang ik wil. En wees blij dat ik nog geen klacht indien voor huisvredebreuk."

Pas een half uur later ben ik mijn wagen gaan verplaatsen.



"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 24 juli 2013 - 19:51:17 »
Maar dat is de mentaliteit van die boer niet minder, die zelfs de zondagsrust niet wil respecteren.

Boeren zijn meestal bijzonder asociale lieden.

Dat ruikt naar veralgemenen ....

Ik heb er anders wel begrip voor, wanneer ze bepaalde werkzaamheden uitvoeren die ze de dag nadien niet meer kunnen uitvoeren als 't weer omslaat, en er daardoor duizenden euro's onnodig verloren gaan.  Het is in deze periode dat er aardig wat voer binnengehaald moet worden voor de komende winterperiode.  Deze periode is dan ook cruciaal.  Met een goede kwaliteit van binnengehaald voer, zit de boer goed.  Een paar druppels regen op voordroog, of graskuil, betekenen automatisch dat die beduidend minderwaardig is qua kwaliteit voor in de winter.  Gevolg: dalende melkproductie, extra kosten moeten maken doordat er extra krachtvoer moet bijgevoederd worden etc.  Dat kost die man een fortuin.

Overigens vraag ik mij af wie er de asociale in dit verhaal is?  De boer die die 1e zondag een aantal veldwerkzaamheden uitvoert?  Of die cityboy die daar op den boerenbuiten kwam wonen, en daarna gaat reclameren dat daar landbouwtractoren rondrijden?  Sorry, maar voor zulk ras, heb ik dan weer niet het minste respect.  Dan had hij maar in de stad moeten blijven wonen.  Het ras dat bvb voor een prik een huis koopt vlakbij Zaventem en dan moord en brand gaat roepen als er godbetert zo af en toe 's een vliegtuig komt overgevlogen.  Het ras dat vlak onder de kerktoren gaat wonen, en dan reclameert dat de kerkklokken te luid bellen naar z'n goesting.   Het ras dat vlakbij een school gaat wonen, en vervolgens ligt te janken dat de kindjes teveel lawaai maken tijdens de speeltijd.

En als hij vindt dat die tractor teveel lawai maakt, dat hij dan zélf ook maar verzaakt aan elke vorm van gemotoriseerd verkeer op zondag.  Want dat soort ken ik ondertussen ook wel.    De eigen motorfiets die bvb ook genoeg lawaai maakt voor de ganse buurt.  Vervolgens vrolijk de gazon afrijden, met op de achtergrond de snoeiharde muziek van z'n 16-jarige zoon etc.  Maar oei, oei als die boer met z'n tractor buitenkomt, dat maakt teveel lawaai.  (Vaak genoeg gezien van cityboys die op den boerenbuiten kwamen wonen).  De splinter in andermans oog zien ze wel, de balk in 't eigen oog al lang niet meer.


Enkele weken geleden had de dochter van de boer die eigenaar is van het grondstuk hier naast ons er niets beter op gevonden dan haar auto op onze oprit te parkeren, zodat ik zelf niet meer tot aan ons huis geraakte met mijn wagen.

Ik heb mijn wagen pal achter de hare geparkeerd en ben uitgestapt.

"Rijd even terug de straat op" zei ze.

"Dat zal ik één van deze dagen wel eens doen" antwoordde ik.

"Jamaar zo kan ik niet meer wegrijden" zei ze.

"Dat is uw probleem" antwoordde ik. "Uw auto mag hier niet staan, maar ik parkeer op mijn grondstuk waar, wanneer en zo lang ik wil. En wees blij dat ik nog geen klacht indien voor huisvredebreuk."

Pas een half uur later ben ik mijn wagen gaan verplaatsen.

Wat je gedaan hebt, zou ik ook wel gedaan hebben, denk ik.  Maar deze boer heeft voor zover ik weet toch niet op / voor andermans inrij geparkeeerd?
« Laatst bewerkt op: woensdag 24 juli 2013 - 19:57:34 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 25 juli 2013 - 03:16:16 »
Kijk, Bert. Ik heb er alle begrip voor dat er bijvoorbeeld tijdens de oogst zelfs dag en nacht met pikdorsers gewerkt wordt, dat kan gewoon niet anders.

Vandaag komt de zon hier op om 5:37 u. en gaat ze onder om 20:51 u. Waarom moeten die boeren hier dan al om 5:00 u. rondcrossen met hun tractoren? Omdat ze, naar goede oude boeren gewoonte, om 20:15 u. (na het televisiejournaal) in hun nest kruipen. Eén van onze huurders heeft een wagen met een uitlaat die je al vanop 500 meter hoort; ik ga hem eens vragen dat hij tussen 20:15 u. en 22:00 u. wat gaat rondtoeren waar die boeren wonen.

Werkzaamheden die ze niet kunnen uitvoeren als het weer omslaat? Ik zou eens moeten proberen om hier op een zondag het gras af te rijden, onder voorwendsel dat het daarna een week gaat regenen, en het gras dan veel te lang wordt. Zodra er een BMW combi met groene striping en blauwe zwaailichten voorbijkomt, zal ik de rekening wel gepresenteerd krijgen. Zelfs in de week tussen 12:00 u. en 15:00 u. mag ik mijn grasmachine hier niet starten. De enige uitzondering is de sneeuwfrees: als het gesneeuwd heeft, mag je die om het even wanneer gebruiken.

Ik moet je zeker niet vertellen tot welke massale milieuvervuiling de boeren met hun mestlozen bijgedragen hebben.

Heb je al eens gezien in wat voor een modderbad de boeren de wegen veranderen bij het oogsten van de bieten? Voor hen geldt de wegcode blijkbaar niet. Maar o wee als een aannemer van een bouwwerf tegen 's avonds de straat niet schoongespoten heeft: de brandweer komt het dan wel op zijn kosten doen.

Als ik met mijn hond ga wandelen, heb ik altijd poepzakjes bij. Maar als een boer met zijn koeien op stap gaat, schept hij de vlaaien niet op, hoor.

Geen enkele andere zelfstandige wordt financieel door de overheid zo verwend als een boer. Is de oogst tegengevallen omdat het te droog, te nat, te koud of te warm geweest is? Dan krijgt hij overheidssteun. Is het weer te goed geweest? Dan krijgt hij subsidies om de overproductie te vernietigen.

Verder gaat het mij om die rotmentaliteit van de boeren.

Kort geleden, terwijl ik onze straat naar boven reed, kwam er plots een vrachtwagen uit tegengestelde richting naar beneden. Ik had gerust 100 meter achteruit willen rijden naar een plaats waar we elkaar konden kruisen. Maar nog vóór ik stilstond en de achteruit kon inschakelen, reed hij zelf al 10 meter achteruit, bergop met een oplegger.
Even later kwam ik hier op een smalle weg een landbouwtractor tegen (zonder aanhangwagen). Amper 5 meter voorbij een plaats waar hij had kunnen uitwijken, stopte hij. Niks aan te doen, geen vin wou hij verroeren, ik heb ca. 300 meter achteruit kunnen rijden. Boeren denken dat iedereen en alles voor hen moet wijken.

Een boer heeft hier in het bos achter ons duizenden bomen staan. Hij is ook eigenaar van een deel van het grondstuk naast het onze, en daar stonden tot voor kort ook nog wat bomen. Oude, zieke, deels verrotte naaldbomen van 30 à 40 meter hoog, tot vlak tegen de grens van ons grondstuk. Telkens het ook maar een beetje waaide, lag het hier bij ons vol met naalden, takken en denappels. De dakgoot moest ik om de maand schoonmaken. Het zat vol met naalden tussen de motorkap en het kofferdeksel van de auto's. Minstens één keer per week moesten we de waterafvoerkanalen van de luchtinlaten van de auto's vrijmaken.
Ik heb die boer dat gemeld, en hem vriendelijk gevraagd of hij misschien de 3 meest hinderlijke bomen kon verwijderen. Zijn antwoord: "Pas maar op, of ik plant er nog wat bij".
Jaren heeft de vorige eigenaar er tevergeefs voor gestreden om die bomen hier weg te krijgen. Maar Jozef geeft niet op, en al zeker niet tegen een boer. 5 jaar heeft het geduurd. Toen kwam hier onlangs een ingenieur van de Bayrische Förstwirtschaft. Ik vroeg hem wat er aan de hand was. "Ik kom kijken hoeveel bomen hier weg moeten" zei hij. Ik vroeg hem: "Deze 3 hier misschien?" "Neen", zei hij, "ik tel er 27. Volgende week vrijdag gaan ze tegen de korst."

De boer kwam kort daarna een kijkje nemen. "Nu bent U blij zeker?" vroeg hij. "Natuurlijk", zei ik, "en U bent wellicht niet armer geworden met slechts 27 bomen minden?" Hij wilde niet toegeven dat hij zijn verlies niet kon verkroppen. "Neen", zei hij, "het komt me goed uit, want ik had net wat brandhout nodig."

Wat ik niet kunnen bereiken heb, is dat hij 2 bomen in het bos achter ons grondstuk verwijderd. Want meer is er niet nodig opdat we een schotelantenne zouden kunnen installeren. Nu ja, sinds kort 170 TV-zenders via de telefoonleiding is ook al niet slecht, tegenover aanvankelijk slechts 5 analoge zenders, en later 19 digitale met gewone antennes (er ligt hier geen kabel). Ik heb al uren op het Internet gezocht: er bestaan tientallen methodes om een boom te doen omvallen, doch helaas geen enkele welke geen sporen nalaat.
« Laatst bewerkt op: donderdag 25 juli 2013 - 03:20:32 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 25 juli 2013 - 03:22:47 »
Kijk, Bert. Ik heb er alle begrip voor dat er bijvoorbeeld tijdens de oogst zelfs dag en nacht met pikdorsers gewerkt wordt, dat kan gewoon niet anders.

Vandaag komt de zon hier op om 5:37 u. en gaat ze onder om 20:51 u. Waarom moeten die boeren hier dan al om 5:00 u. rondcrossen met hun tractoren? Omdat ze, naar goede oude boeren gewoonte, om 20:15 u. (na het televisiejournaal) in hun nest kruipen. Eén van onze huurders heeft een wagen met een uitlaat die je al vanop 500 meter hoort; ik ga hem eens vragen dat hij tussen 20:15 u. en 22:00 u. wat gaat rondtoeren waar die boeren wonen.

Werkzaamheden die ze niet kunnen uitvoeren als het weer omslaat? Ik zou eens moeten proberen om hier op een zondag het gras af te rijden, onder voorwendsel dat het daarna een week gaat regenen, en het gras dan veel te lang wordt. Zodra er een BMW combi met groene striping en blauwe zwaailichten voorbijkomt, zal ik de rekening wel gepresenteerd krijgen. Zelfs in de week tussen 12:00 u. en 15:00 u. mag ik mijn grasmachine hier niet starten. De enige uitzondering is de sneeuwfrees: als het gesneeuwd heeft, mag je die om het even wanneer gebruiken.

Ik moet je zeker niet vertellen tot welke massale milieuvervuiling de boeren met hun mestlozen bijgedragen hebben.

Heb je al eens gezien in wat voor een modderbad de boeren de wegen veranderen bij het oogsten van de bieten? Voor hen geldt de wegcode blijkbaar niet. Maar o wee als een aannemer van een bouwwerf tegen 's avonds de straat niet schoongespoten heeft: de brandweer komt het dan wel op zijn kosten doen.

Als ik met mijn hond ga wandelen, heb ik altijd poepzakjes bij. Maar als een boer met zijn koeien op stap gaat, schept hij de vlaaien niet op, hoor.

Geen enkele andere zelfstandige wordt financieel door de overheid zo verwend als een boer. Is de oogst tegengevallen omdat het te droog, te nat, te koud of te warm geweest is? Dan krijgt hij overheidssteun. Is het weer te goed geweest? Dan krijgt hij subsidies om de overproductie te vernietigen.

Verder gaat het mij om die rotmentaliteit van de boeren.

Kort geleden, terwijl ik onze straat naar boven reed, kwam er plots een vrachtwagen uit tegengestelde richting naar beneden. Ik had gerust 100 meter achteruit willen rijden naar een plaats waar we elkaar konden kruisen. Maar nog vóór ik stilstond en de achteruit kon inschakelen, reed hij zelf al 10 meter achteruit, bergop met een oplegger.
Even later kwam ik hier op een smalle weg een landbouwtractor tegen (zonder aanhangwagen). Amper 5 meter voorbij een plaats waar hij had kunnen uitwijken, stopte hij. Niks aan te doen, geen vin wou hij verroeren, ik heb ca. 300 meter achteruit kunnen rijden. Boeren denken dat iedereen en alles voor hen moet wijken.

Een boer heeft hier in het bos achter ons duizenden bomen staan. Hij is ook eigenaar van een deel van het grondstuk naast het onze, en daar stonden tot voor kort ook nog wat bomen. Oude, zieke, deels verrotte naaldbomen van 30 à 40 meter hoog, tot vlak tegen de grens van ons grondstuk. Telkens het ook maar een beetje waaide, lag het hier bij ons vol met naalden, takken en denappels. De dakgoot moest ik om de maand schoonmaken. Het zat vol met naalden tussen de motorkap en het kofferdeksel van de auto's. Minstens één keer per week moesten we de waterafvoerkanalen van de luchtinlaten van de auto's vrijmaken. Onder de naalden op het metalen dak blijft het altijd nat, en als de sneeuw geleidelijk aan naar beneden schuift, beschadigen die naalden de verf van het dak. Het heeft mij wel in 2009 maar liefst 6.000 Euro gekost om het dak (300 m²) te laten herschilderen.

Ik heb die boer dat gemeld, en hem vriendelijk gevraagd of hij misschien de 3 meest hinderlijke bomen kon verwijderen. Zijn antwoord: "Pas maar op, of ik plant er nog wat bij".
Jaren heeft de vorige eigenaar er tevergeefs voor gestreden om die bomen hier weg te krijgen. Maar Jozef geeft niet op, en al zeker niet tegen een boer. 5 jaar heeft het geduurd. Toen kwam hier onlangs een ingenieur van de Bayrische Förstwirtschaft. Ik vroeg hem wat er aan de hand was. "Ik kom kijken hoeveel bomen hier weg moeten" zei hij. Ik vroeg hem: "Deze 3 hier misschien?" "Neen", zei hij, "ik tel er 27. Volgende week vrijdag gaan ze tegen de korst."

De boer kwam kort daarna een kijkje nemen. "Nu bent U blij zeker?" vroeg hij met een schijnheilige smile. "Natuurlijk", zei ik, "en U bent wellicht niet armer geworden met slechts 27 bomen minder?" Hij wilde niet toegeven dat hij zijn verlies niet kon verkroppen. "Neen", zei hij, "het komt me goed uit, want ik had net wat brandhout nodig."

Wat ik niet kunnen bereiken heb, is dat hij 2 bomen in het bos achter ons grondstuk verwijdert. Want meer is er niet nodig opdat we een schotelantenne zouden kunnen installeren, en dat komt dan zowel onze huurders als ons ten goede. Nu ja, sinds kort 170 TV-zenders via de telefoonleiding is ook al niet slecht, tegenover aanvankelijk slechts 5 analoge zenders, en later 19 digitale met gewone antennes (er ligt hier geen kabel). Ik heb al uren op het Internet gezocht: er bestaan tientallen methodes om een boom te doen omvallen, doch helaas geen enkele welke geen sporen nalaat.
« Laatst bewerkt op: donderdag 25 juli 2013 - 03:26:48 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 25 juli 2013 - 23:02:14 »
een boer moet idd kunnen werken wanner het moet, hij is totaal afhankelijk van het weer
bert heeft hier over de hele lijn gelijk

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 25 juli 2013 - 23:26:56 »
En boeren mogen dat ook, of we het nu leuk vinden of niet.
Zoals reeds aangehaald eerst ergens gaan wonen en dan reclameren op wat er al was.
Nee die debiel met zijn wannabee Harley zonder uitlaten daar heb ik meer last van.
Wat me wel stoort aan de boeren met hun tractoren is de grondwerken (bouw) die ze uitvoeren, dat is hun job niet en maakt voor een hele hoop mensen hun job kapot.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013 - 03:14:20 »
een boer moet idd kunnen werken wanner het moet, hij is totaal afhankelijk van het weer

Zullen we dat ineens dan ook maar toelaten voor alle andere beroepen die afhankelijk zijn van het weer, zodat er niets meer overblijft van de zondagsrust?

En een boer die wil werken? Toen ik mijn legerdienst in Duitsland volbracht, hadden ze niets liever dan dat er enkele tanks over hun akkers sjeesden, zodat ze de oogst uitbetaald kregen zonder ervoor te moeten werken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013 - 03:15:33 »
Wat me wel stoort aan de boeren met hun tractoren is de grondwerken (bouw) die ze uitvoeren, dat is hun job niet en maakt voor een hele hoop mensen hun job kapot.

Dat zal die boeren een zorg wezen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013 - 09:02:43 »
Weten we wel wat de zondagsrust regeling daar was? Misschien was er helemaal geen en deed de boer dus niets mis?

In mijn plaatselijk politiereglement staat bvb dat je op zondag nog steeds lawaaierige motoren mag gebruiken, je moet alleen mensen laten uitslapen (van 11-20u denk ik dat het mag).
Ik moet dus niet klagen als mijn buur op een zondagmiddag zijn gras afdoet.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: in elkaar geslagen voor te luide tractor
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013 - 10:16:40 »
Weten we wel wat de zondagsrust regeling daar was?

Ach zo, zondagsrust is niet iets vanzelfsprekends, daar is een regeling voor nodig...

Citaat
Ik moet dus niet klagen als mijn buur op een zondagmiddag zijn gras afdoet.

Inderdaad, enig fatsoen kan je in België moeilijk verwachten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."