Auteur Topic: Bejaarde bestuurders ...  (gelezen 6266 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Bejaarde bestuurders ...
« Gepost op: maandag 30 september 2013 - 13:41:43 »
Citaat van: GvA.be
De 86-jarige bestuurster draaide rechtsaf de Hendriklei op.
De bestuurster van de wagen had moeder en kind niet gezien.

Bron en © :GvA.be

Opnieuw geen enkele melding dat het rijbewijs van de bejaarde bestuurster ingetrokken werd.


Gisteren hing ik ook nog achter zo'n rij-ongeschikt geval.
Zelfs aan de perfect overzichtelijke kruispunten waar buiten ons trouwens geen kat te zien was : snelheid naar bijna 0.
Om zot van te worden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 27 november 2013 - 16:53:00 »
Behaarde bestuurders? Oeps, ik denk dat ik mijn bril moet opzetten. (en mijn baard afscheren)  :D

Gisteren ook, 100 m voor mij, knipperlichten (ja die wel) naar links en vertrekken. Oud madammeke, denkt: ik knipper, dus ik mag vertrekken. Was binnen BK, 50 km/u max, maar toch serieus moeten remmen. Dan ging het vlot(?) naar 30 km/u en daar bleef het bij. (een verbindingsweg met 50 km/max maar die uitnodigt naar gemakkelijk 70 km/u)

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 28 november 2013 - 21:25:23 »
Daarstraks ook weer zo eentje.
Geen voorrang willen geven aan verkeer op een rotonde.
Maar als dat die ambetante Inazuma is, tsja, die stopt natuurlijk niet gelijk voor een beetje intimidatie  ...

Den bond van gepensioneerden ging dan uiteindelijk goed in de remmen.
Je zou denken die vertrekt gelijk terug.
Niet dus.
Hoewel ze probleemloos kon doorrijden, deed ze dat dus niet, heeft gemakkelijk een halve minuut (eeuwigheid op de weg) geduurd voor ze terug in beweging kwam.

Rijgeschikt ?
Vergeet het maar ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 29 november 2013 - 22:07:32 »
Daarstraks ook weer zo eentje.
Geen voorrang willen geven aan verkeer op een rotonde.
Maar als dat die ambetante Inazuma is, tsja, die stopt natuurlijk niet gelijk voor een beetje intimidatie  ...

Den bond van gepensioneerden ging dan uiteindelijk goed in de remmen.
Je zou denken die vertrekt gelijk terug.
Niet dus.
Hoewel ze probleemloos kon doorrijden, deed ze dat dus niet, heeft gemakkelijk een halve minuut (eeuwigheid op de weg) geduurd voor ze terug in beweging kwam.

Rijgeschikt ?
Vergeet het maar ...
Heb ik ook meegemaakt, maar ik remde toch wel... anders was het boenk...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 18:13:50 »
Next ...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140306_01012239


Opnieuw 0,0 melding intrekking rijbewijs ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 12 april 2014 - 13:27:02 »
De volgendeuh :

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-jabbeke/80-jarige-bestuurster-schat-inhaalmanoeuvre-verkeerd-in-a1849485/

80 jaar .... moeder 95 jaar ?  Die was er dus ook al vroeg bij, namelijk op haar 15 jaar ?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 12 april 2014 - 13:29:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 12 april 2014 - 16:34:32 »
De volgendeuh :

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-jabbeke/80-jarige-bestuurster-schat-inhaalmanoeuvre-verkeerd-in-a1849485/

Wat wijst er volgens jou in het artikel op dat het ongeval te wijten was aan de leeftijd van de bestuurster?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 12 april 2014 - 19:00:36 »
De volgendeuh :

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-jabbeke/80-jarige-bestuurster-schat-inhaalmanoeuvre-verkeerd-in-a1849485/

80 jaar .... moeder 95 jaar ?  Die was er dus ook al vroeg bij, namelijk op haar 15 jaar ?

Pil vergeten misschien. :)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #8 Gepost op: zondag 13 april 2014 - 01:25:14 »
Pil vergeten misschien. :)

Die bestaat nog maar sinds 1962.

't Zal zomer geweest zijn, en dan kun je geen sisser verwekken door op de stoof te schieten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #9 Gepost op: maandag 14 april 2014 - 18:48:19 »
Die bestaat nog maar sinds 1962.

Weet ik ;), levend bewijs daarvan  ;D ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #10 Gepost op: maandag 14 april 2014 - 21:41:31 »
Die bestaat nog maar sinds 1962.

Weet ik ;), levend bewijs daarvan  ;D ;D

In jouw geval is het eindproduct dan toch fantastisch meegevallen!  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #12 Gepost op: maandag 29 september 2014 - 11:04:41 »
Er zijn ongetwijfeld heel wat ouderlingen die niet meer geschikt zijn om een voertuig te besturen. Maar ik heb de indruk dat men wat te gauw veralgemeent en een etiket kleeft.

Mijn vader bijvoorbeeld was met 86 nog altijd een uitstekende bestuurder. Een tegenvoorbeeld is mijn schoonvader; de man is amper 70, maar heeft al vele jaren geleden het autorijden opgegeven vanuit het besef dat hij er niet meer geschikt voor was.

Andere weggebruikers niet gezien en oud, dus rijongeschikt? Wat dan met al die vrachtwagenbestuurders die, ondanks 5 buitenspiegels, een andere weggebruiker niet gezien hebben, of niet gezien hebben dat er een file staat en er telkens weer los inknallen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #13 Gepost op: maandag 29 september 2014 - 15:37:20 »
Wat dan met al die vrachtwagenbestuurders die, ondanks 5 buitenspiegels, een andere weggebruiker niet gezien hebben,


Hang een dodehoekspiegel aan je cabine, en er ontstaat ACHTER die spiegel een ANDERE beperking van je gezichtsveld.  Dat wordt wel 's vergeten. 

De Mercedes Actros bvb, waarmee ik nu rij, is daar een geweldig voorbeeld van.  Zéér hoge cabine, en zéér grote spiegels, icm een -voor mijn part- onhandige plaats van de dodehoekspiegel.  Die grote spiegels, zijn erg handig als je bvb ergens op een boerenhof tegen de hand achter een schuurtje of stal om moet.  Anderzijds heb ik door die vorm, en de hoogte van m'n cabine zowel vooraan als achter de spiegels een waanzinnig grote beperking van m'n gezichtsveld.  Het oprijden van een simpele rotonde, wordt dan bvb al heel lastig.  Zo is het bvb geen enkel probleem om daar zelfs een grote 4x4 volledig aan m'n zicht te onttrekken....  Toch iets om ernstig rekening mee te houden. 

Een opstelvak voor fietsers: blijf er met zo'n Actros maar de nodige metertjes vandaan.  Hierbij dus een aanrader voor iedereen die af en toe 's gaat fietsen.  Best WEGBLIJVEN uit zo'n opstelvak als er een vrachtwagen vlak ERVOOR pas stopt.

Enneuh, er gebeuren ook genoeg ongevallen met automobilisen die afslaan, maar het vertikken om ook ff over de schouder te kijken.  En whoops, die fietser hebben ze niet gezien.  Wat roepen ze dan, zodra ze uitstappen?  In de krant lees je dan niks over een dodehoek-ongeval.  Terwijl het in feite krek hetzelfde is, en die dode hoek zéér eenvoudig uit te schakelen is.  Er is zelfs helemaal geen dodehoek-spiegel voor nodig.

of niet gezien hebben dat er een file staat en er telkens weer los inknallen?

En hoe vaak gebeuren er in de gietende regen ongevallen doordat automobilisten nog liever het risico lopen om in de koffer van hun voorligger te knallen, dan het enigszins veilig te willen houden ?  Er moest zo maar 's een vrachtwagen willen inhalen.  En neen, ik ga niet inhalen.  En zeker niet in de regen.  Maar geregeld zie je dan heelder treintjes van auto's op de linkse rijstrook, volgafstand nul komma nul.  Tot er ene z'n remmen aantikt, en er minstens drie of vier zich met elkaar verzoenen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Bejaarde bestuurders ...
« Reactie #14 Gepost op: maandag 29 september 2014 - 16:31:54 »
Het verschil is dat een vrachtwagenbestuurder meestal een beroepsmatige bestuurder is, en hij er meer rekening zou moeten mee houden dat hij met zijn zwaargewicht een enorme ravage kan aanrichten.

Doch ik wil maar zeggen dat we soms wat te vlug een etiket kleven: "'t is een oudere bestuurder", "'t is een vrachtwagenbestuurder", "'t is een BMW-rijder", enz.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."