Auteur Topic: Signaleren van laadkleppen ...  (gelezen 1632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Signaleren van laadkleppen ...
« Gepost op: maandag 30 september 2013 - 14:55:26 »
Bron en © : GvA.be



Stilstaand links in de rijrichting
Laadklep meer dan waarschijnlijk niet gesignaleerd ... daarom staat de foto er hier per uitzondering eens bij : veiligheidskegel staat netjes in de laadruimte !


Als die klep wat hoger gestaan had, konden ze die bestuurder komen halen met het zwarte buske ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Signaleren van laadkleppen ...
« Reactie #1 Gepost op: maandag 30 september 2013 - 17:24:24 »
Zelfs met de kegel is zo'n laadklep heel slecht zichtbaar.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Signaleren van laadkleppen ...
« Reactie #2 Gepost op: maandag 30 september 2013 - 19:00:45 »
Zo'n Citroën Jumpy, de grootste versie daarvan is zo'n 5 meter.  Dus vermits links in de rijrichting .... ook nog eens te dicht bij die oversteekplaats.  Ook dat had slecht kunnen aflopen voor een voetganger die daar wil oversteken en naderende bestuurders niet kan zien (en vice versa) door zo'n kerel.

Als die klep wat hoger gestaan had, konden ze die bestuurder komen halen met het zwarte buske ...

Dito voor een bromfietser die ertegen zou knallen tegen 45 km/u.  Gezien links in de rijrichting, is de kans in dit geval wel eerder klein.  Maar ik zie toch vaak genoeg ook niet-gesignaleerde laadkleppen op het fietspad, voornamelijk van koereur-bedrijven.

Laat me zijn gedachtengang raden:  ''t Is maar voor efkes, 't kan zo geen kwaad" ....
« Laatst bewerkt op: maandag 30 september 2013 - 19:45:58 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone