Ach zo: onder het motto "het doel heiligt de middelen" zelf moedwillig een gevaarlijke overtreding begaan is wat jij, als gebrevetteerd rijschoolinstructeur en professioneel vrachtwagenbestuurder, een aangewezen houding in het verkeer vindt.
Zelf gaan versnellen op een ogenblik dat je ingehaald wordt, is natuurlijk géén overtreding. (Lees de wegcode er dan mss eens op na).
En dat gevaar voor een vrachtwagenbestuurder ontgaat me ook wel. Je buitenspiegels staan meer dan een meter hoger dan de koplichten van een auto, en ook de grootlichten van een auto worden niet afgesteld om er de mussen uit de bomen mee te schijnen.
Ach zo, je weet nog niet eens hoe die grootlichten de voorligger kunnen verblinden door de weeerkaatsing in de spiegels. Ook al is die voorligger dan een vrachtwagen. Maak niemand dan ooit nog wijs dat je ook maar een sikkepit begaan bent met verkeersveiligheid, of dat je er ook maar het minste verstand van hebt.
Het is al dikwijls gebeurd dat een vrachtwagenbestuurder achter mijn personenwagen bumperkleeft met zijn grootlichten omdat ik niet sneller dan toegestaan wil rijden. Moedige kerels natuurlijk, want ik heb achteraan geen zoeklichten. Bovendien staan hun koplichten ter hoogte van mijn achterruit. Desondanks stoor ik mij daar niet aan: mijn achteruitkijkspiegel verduistert automatisch zo sterk als het nodig is, en de zijspiegels kan ik zo nodig even inklappen.
Zo ongeveer even vaak als autootjes mij de pas afsnijden, en vervolgens aan een slakkegangetje verder kachelen.
Met welke bevoegdheid neem je dan op een gevaarlijke manier het recht in eigen handen?
De pot verwijt de ketel weer eens. Met welke bevoegdheid, neem jij dan het recht in eigen handen om te gaan versnellen naar 150 ? Een snelheid, waarvan je onmogelijk kan inschatten of de inhaler die wel aandurft/aankan. Zoniet, is het enige wat je kan hopen, dat de inhaler het opgeeft en zijn inhaalbeweging staakt, en weer achter je invoegt. Doet hij dat niet, wijl hij die snelheid eigenlijk toch niet aankan/aandurft, wordt het ronduit LEVENSGEVAARLIJK. Maar dat is blijkbaar écht wel het allerminste van jouw zorgen.
En dat voor iemand die claimt de grote kruisvaarder inzake verkeersveiligheid te zijn.
Kindjes? Je hebt het dus duidelijk niet alleen tegen mij, ook nog andere deelnemers aan dit forum zouden volgens jou kindjes zijn die jaloers zijn op andermans "werk". Ze gaan jou dat hier in dank afnemen!
Taalkundig gezien heb je natuurlijk gelijk. Een goeie verstaander daarentegen, had wel begrepen dat ik 't uitsluitend op jou bedoeld had. Ma bon, dat veronderstelt natuurlijk dat men ondubbelzinnig geformuleerde zaken
begrijpend moet kunnen lezen ....
Jaloers? Wie zou er ooit maar in de verste verte kunnen jaloers zijn een "forum", dat alleen al vanwege het dictatoriale beleid met miskenning van het grondwettelijk recht op vrije meningsuiting, die naam niet waard is?
De bestuursleden en medewerkers zijn daar inderdaad geen kindjes, maar volwassenen (althans toch wat hun leeftijd betreft).
Volwassenen die bokken schieten waarmee ze jonge mensen "helpen" om zichzelf en anderen te verongelukken, en wiens omgangstoon met jongeren zeer dikwijls van veel minder maturiteit getuigt dan die van de jongeren in kwestie.
Een volwassene die alleen maar hilariteit opwekt met een naam die suggereert dat hij een professioneel van het rijden zou zijn. Hij publiceerde onder meer ooit animaties over het parkeren die louter bedrog waren omdat ze totaal niet met de werkelijkheid strookten, en waaruit overduidelijk bleek dat hij niet wist hoe je correct een wagen in de langsrichting tussen twee andere wagens parkeert.
Volwassenen die iemand welke alleen maar een meerwaarde wil leveren en geen enkele forumregel overtreedt, brutaal en onbeschoft buitenschoppen, geenszins in het belang van het forum, doch louter ter voldoening van hun laag bij de grondse gevoelens.
Volwassenen die berichten verwijderen als daaruit blijkt dat ze er weer maar eens met hun klak naar gesmeten hebben.
Rijschoolinstructeurs die zelfs nog niet weten hoe men een auto technisch correct start.
Een rijschoolinstructeur die jarenlang een rijschool en de leerlingen bestolen heeft door er geld binnen te rijven, terwijl zijn kennis van de wegcode al lang niet meer actueel was, en van wie later op de koop toe ook nog eens bleek dat hij niet eens in bergop kon vertrekken.
Een andere rijschoolinstructeur die hier op dit forum achterbaks verboden handelingen uithaalde.
Volwassenen die dan weer anderen uitkafferen, en dan weer met hangende pootjes terugkeren
Volwassenen die tegen beter weten in, anderen volkomen ten onrechte beschuldigen van inbraak, om er daarna met hangende pootjes op terug te komen
Volwassenen die tegen beter weten in, anderen volkomen ten onrechte beschuldigen reprocopy op hun dak gestuurd te hebben
Volwassenen die dictatioraal anderen bannen, en vervolgens die ban weer met hangende pootjes opheffen (en beslist niet enkel tegen leden van dat andere forum, trouwens)
Volwassenen die éénzijdig topics naar de schrootpers bannen, van zodra ze het wat te warm onder hun voetjes beginnen te krijgen
(Oei, oei, grondwettelijke vrijemeningsuiting .... alvast hier geheel onbestaande, dictatoriaal gedrag van de gezaghebbende daarentegen onmiskenbaar veeleer regel dan uitzondering. Zoveel is iedereen intussen wel genoegzaam duidelijk)en zo kan ik ook nog wel eventjes doorgaan, als je wil.
Gebrevetteerde rijschoolinstructeurs, die een zeer grote verantwoordelijkheid dragen voor de verkeersveiligheid, doch niet alleen theoretisch, praktisch, didactisch en technisch onbekwaam zijn, maar bovendien crimineel rijgedrag met zoeklichten nog proberen goed te praten.
In de verste verte niet minder crimineel dan plots versnellen omdat je vindt dat je achterligger jou niet rap genoeg inhaalt, en hem aldus te dwingen tot een snelheid waarvan je onmogelijk kan inschatten of die chauffeur dat aankan/aandurft. Pure piraterij is dat, en geenszins een eigenschap van iemand die ook maar enigszins begaan is met verkeersveiligheid.
Straf dat hij zichzelf meanwhile wél de grote kruisvaarder terzake waant. En enkel en alleen maar op anderen loopt te kafferen omdat hij simpelweg gefrustreerd is omdat hij er zélf er nooit in geslaagd is enig brevet te behalen, of zélf een fatsoenlijke site terzake op poten te zetten. Jazeker, dubbel en dik jaloers op anderen die daar wél in slaagden.
Zo zouden we nog lang kunnen doorgaan.
Inderdaad, ik ook.
En die volwassenen hebben hoegenaamd geen website opgebouwd.
Zij claimen dat dan ook niet. Meer zelfs: ik geef grif toe niet de kennis te bezitten een site op te bouwen, en ben derhalve ook niet jaloers op anderen die daar wél in slagen en er zelfs succes mee oogsten.
Dit geheel in tegenstelling tot iemand die zichzelf een grote kruisvaarder inzake verkeersveiligheid waant, maar in feite terzake niks meer bereikt heeft dan mensen tegen zich in het harnas te jagen. Realisaties inzake verkeersveiligheid: niks, nul, noppes, nada, nougabollen. Maar bon, ik zal wel de zoveelste in de rij zijn, die een ban opgelegd krijgt
(over dictaturen gesproken). Je doet maar wat je niet laten kunt.
Daar heeft Eugeen, aanvankelijk met mijn medewerking, jarenlang dag en nacht aan gewerkt. En o ja: met de medewerking van rijschoolinstructeurs die Eugeen vertrouwde als ze hem zeiden dat er geen fouten meer op de site stonden; maar als ik hen dan vroeg waarom ze een aantal fouten niet gemeld hadden, vroegen ze mij of ik dan niet verstond dat ze er geen tijd ingestoken hadden om de site degelijk na te zien.
Ook het forum, waaraan ik een tijdlang dag en nacht medegewerkt heb toen het gesaboteerd werd door een aantal flikken van Wegcode, werd door Eugeen opgericht, en, om het zeer eufemistisch uit te drukken, door de huidige bestuursleden bepaald niet verbeterd, integendeel.
Jajaa, zo ken ik je wel weer. Die grote, boze wereld tegen die arme, arme Jozef. Dergelijk waanidee, heeft een naam. Iets met
"achtervolgings" en
"waanzin". Als je er dus toch weer per sé van overtuigd wil blijven dat iedereen jou een loer wil draaien en jou wil saboteren, dan ga ik mij er niet langer moe mee maken je die dikke onzin uit je hoofd proberen te praten.
Enneuhm, zoveel fouten op die andere site. En dat .... ondanks jouw medewerking:

dan geef je daarmee dus ineens ruiterlijk toe dat je er zélf destijds ook schromelijk over gekeken hebt, toemme toch.

Inderdaad, de website van Christophoros komt niet opnieuw van de grond komt (niet opnieuw, want er was er ooit een, maar die werd de grond ingeboord door een bende smeerlappen).
Oei, oei, stel je voor dat ik hier een tikfoutje zou schrijven. De grote kruisvaarder zou me nogal aan de schandpaal nagelen.
Ik heb hier ellenlange mails genoeg (en niet alleen ik, trouwens), waaruit je jaloezie overduidelijk blijkt. Maar soit, de inhoud daarvan mag ik hier natuurlijk niet bekend maken, onder het voorwendsel van het briefgeheim, hé. Er moest zo maar eens bekend raken wie je in werkelijkheid bent, hé? Is het niet?
Dus neen, wees gerust: ik hou ze wel voor mezelf. Dan kan je rustig voortboeren met het waanidee dat niemand je hier doorheeft.
Weet dat Christophoros er niet voor Joeri, Rafael en mij is, maar voor zijn andere bezoekers. Om op een integere wijze voor de verkeersveiligheid te kunnen opkomen, heb ik nooit naar sponsoring gezocht. Ik verdien er geen cent mee, het kost me alleen maar geld.
Hengel je nu naar een medaille ?
Als ik jou ook maar enige medewerking vraag, weiger je resoluut. En dan nog wel met uitvluchten zoals een gebrek aan informaticakennis, terwijl CMS software juist bedoeld is om volslagen informaticaleken in staat te stellen om mee te werken aan een website.
Niet beginnen liegen hé. Je vroeg me niet naar
"enige medewerking". Je vroeg me om een site te onderhouden. Da's wel aanzienlijk meer dan dat, en dat weet je maar al te goed. Moest je me nu op een constructieve manier vragen om mee te werken, ik zou het zeker overwogen hebben om er mijn schouders mee onder te zetten. Volgens m'n eigen vrijetijdsbepaling weliswaar. Ik kom jou immers ook niet vertellen hoeveel tijd je aan je site moet spenderen.
Ik vraag me dan ook af, vanwaar jij eigenlijk het lef haalt om mijn vrijetijdsbesteding eens te gaan bepalen ?
Niemand anders dan m'n gezin en ikzelf bepaalt mijn vrije tijdsbesteding ! Zo simpel ligt dat. Wie denk je eigenlijk wel dat je bent?
Mij goed, maar heb dan ten minste nog de scrupules om te beseffen dat het in die omstandigheden ronduit schaamteloos is dat uitgerekend jij je geroepen voelt om mij te verwijten dat de site nog niet opgebouwd is.
Neen. Veeleer is het schaamteloos om anderen af te breken, en zélf met niks beters af te komen. Wat zeg ik? Met überhaupt niks af te komen. Zielig is dat.
Met een dergelijke mentaliteit komt de dag wel dat ik het hier zó kotsbeu ben, dat ik er de stekker uittrek, en je met je spitsbroeders van dat andere forum een week zat kunt lopen om dat te vieren. Nog even geduld.
Dààr zit 'm nu precies hét grote verschil tussen jou en dat andere forum.
Ten eerste hebben zij hoegenaamd geen leedvermaak in andermans fouten (die je ook hier vindt, maak je maar geen illusies).
Ten tweede, waardeert iedereen er het werk van de anderen, zonder dat we het nodig achten om elkaars vrijetijdsbesteding eens te gaan bepalen. Dus neen, van een dictatuur is daar geen sprake. Dit geheel in tegenstelling tot een ander forum waar er welgeteld 1e de scepter zwaait, en wee degene die het ook maar 1x aandurft hem tegen te spreken. Topics die naar de schrootpers verdwijnen, banvloeken ....
En ten derde: neen, een week zat rondlopen doen zij al evenmin. Die eer laten zij wel aan anderen over. Bovendien hebben zij er hoegenaamd geen plezier in, mocht het hier ooit mislukken. Iets wat niemand daar jou overigens
(in tegenstelling tot wat je blijkbaar weer denkt) toewenst. Maar waarvan iedereen weet dat je dat dan
(in voorkomend geval) enkel en alleen maar aan jezelf te danken zou hebben.
Ik ben er mij bewust van die hier weer een zoveelste ellenlange epistel op gaat volgen. Welnu, het weze je gegund. Je krijgt het laatste woord. Ik ga er mij niet meer druk in maken. Je schrijft toch elke keer weer dezelfde flauwekul waar geen zinnig mens nog intrapt, en waar de verkeersveiligheid nog nooit mee vergroot is.