Auteur Topic: altijd maar trager en trager en trager ...  (gelezen 3804 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
altijd maar trager en trager en trager ...
« Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013 - 22:19:06 »
Nu is het de kankerliga die de snelheid wil verlagen, lees maar op:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1474152/vlaamse-liga-tegen-kanker-wil-strijd-tegen-fijn-stof-opvoeren.aspx

Ze slaan hier de bal volledig mis. Snelheid is niet zo belangrijk voor de fijnstof uitstoot. Wat met aardgas, LPG of elektrische voertuigen? Die moeten dan maar trager rijden uit solidariteit? Minder krachtige wagentjes gaan bij 120 km al aardig in de toeren en gaan dan ook meer fijnstof uitstoten. Als ik kijk naar mijn eigen diesel, die draait amper 2000 toeren bij 120 km/u, zelfs nog iets te traag voor een optimaal motor-regime. Een totaal falen van de overheid wordt opgelost met nog maar eens trager rijden. Waar hebben we dat nog gezien? Heeft het daar gewerkt?

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: altijd maar trager en trager en trager ...
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013 - 23:23:45 »
Onmiddellijk verbod op de verkoop van dieselvoertuigen aan particulieren, en binnen pakweg 2 jaar voor alle voertuigen.
Prijzen diesel <-> benzine ompolen zodat de diesel duurder wordt, en benzine goedkoper.

De burgers zijn aan alle kanten belazerd door de politiek en de constructeurs.
Roetfilters en heel de santeboetiek, het maakt de boel nog erger ipv beter ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013 - 23:27:51 »
Het schier eindeloos stoppen / optrekken is natuurlijk nefast voor de fijnstof uitstoot.

En daar is Vlaanderen natuurlijk precies kampioen in.
Groene golven zijn onbestaande, er is zelfs geen minimale synchronisatie van verkeerslichten ...
Opzettelijke meer-hinder maatregelen bij de vleet, zelfs waar er plaats is om het verkeer te doen vlotten.

Daarstraks nog net-geen harmonica-file zien ontstaan door het geknoei van het VVC.
Baf, 70 !
Volgende portaal, 100.
Volgende portaal, baf, terug 70 ...

De paar idioten die vertraagden waren nipt niet genoeg om heel de boel vast te zetten.

Wat er daar in dat VVC zit weet ik niet, maar volgens mij is het "programma" dat ze gebruiken gewoon een random-generator ...
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013 - 23:28:55 »
Zeker ook de resultaten uit NL niet vergeten :

80 = meer schadelijke uitstoot !
Weg Wanbeheer.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 19 oktober 2013 - 00:08:37 »
En wat gaat kilometerheffing eraan verhelpen?

De boer die met zijn Benz 's zondags naar de kerk rijdt, kan al niet veel minder kilometers doen.

Maar de man die beroepshalve 100.000 km per jaar moet rijden, zal niet minder vervuilen als hij kilometerheffing moet betalen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 19 oktober 2013 - 00:11:51 »
Onmiddellijk verbod op de verkoop van dieselvoertuigen aan particulieren, en binnen pakweg 2 jaar voor alle voertuigen.

Ina, ik denk wel dat je voldoende Duits verstaat om een artikel te kunnen begrijpen.

Mag ik jou (en de anderen natuurlijk ook) vragen naar jouw mening over volgend artikel:

http://www.sueddeutsche.de/auto/zukunft-des-dieselmotors-invasion-der-verbrauchszwerge-1.1698132
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 19 oktober 2013 - 11:38:21 »
De burgers zijn aan alle kanten belazerd door de politiek en de constructeurs.
Roetfilters en heel de santeboetiek, het maakt de boel nog erger ipv beter ...
De burgers willen belazerd worden  :'(  Ze vragen er door hun onwetendheid gewoon om
En dan komen groen rakkers, zoals eerder deze week in volt, vertellen dat meer beton niet kan helpen want dan gaat er meer verkeer aangezogen worden.  Het argument dat NL al 15 jaar bewijst dat dit niet klopt werd gewoon weggelachen; alsof ik een extra toertje ga rijden met mijn auto omdat er een rijstrook is bijgekomen  ::)
Verder kwam die man verkondigen dat er geen verschil is qua vervuiling tussen vlot verkeer en file  :o

Het is waarlijk om te  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(

Het is me ook een raadsel (hoewel, misschien toch niet) waarom de focus op het NIET GIFTIGE, en zelf levensnoodzakelijke CO2 wordt gelegd.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 19 oktober 2013 - 11:43:05 door KV »

Offline os2lover

• Expert
    • BASM
« Reactie #7 Gepost op: zondag 20 oktober 2013 - 00:15:31 »
En dan komen groen rakkers, zoals eerder deze week in volt, vertellen dat meer beton niet kan helpen want dan gaat er meer verkeer aangezogen worden.  Het argument dat NL al 15 jaar bewijst dat dit niet klopt werd gewoon weggelachen; alsof ik een extra toertje ga rijden met mijn auto omdat er een rijstrook is bijgekomen  ::)

Ik vermoed dat de redenering daarachter is, dat als je meer beton hebt, er vlotter zal gereden werden, en mensen nog minder snel zullen overschakelen naar openbaar vervoer.
Of dat degenen die nu mogen genieten van het erbarmelijke openbaar vervoer, misschien terug gaan overwegen om weer de auto te nemen, als de files verminderen.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zondag 20 oktober 2013 - 01:11:04 »
Dan moet het openbaar vervoer ook degelijk een alternatief zijn.
Is het OV beter voor het milieu?
Stel dat ze inderdaad groener zijn met hun vervoermiddelen, ze hebben wel meer ruimte nodig, meer beton, asphalt, rails, perron's ed.
Heel het plaatje maakt de rekening.

Maar het Porsche verhaal, zat me dat deze week nog af te vragen, die gingen nooit dieselen, zeg dus nooit nooit.

Diesels en prestaties, niet enkel BMW heeft dat voor elkaar denk maar aan de Le Mans diesels zoals Audi R15 TDI of Peugeot 908 HDi FAP , ook jaren 90 al waar Volvo met de 850 diesel ging racen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: zondag 20 oktober 2013 - 14:20:40 »
en mensen nog minder snel zullen overschakelen naar openbaar vervoer.
waarom zouden we ook als je voor het nuttigen van een kop koffie 70 euro boete moet betalen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: zondag 20 oktober 2013 - 14:41:27 »
en mensen nog minder snel zullen overschakelen naar openbaar vervoer.
waarom zouden we ook als je voor het nuttigen van een kop koffie 70 euro boete moet betalen
Die loser heeft dat wel aan zijn eigen te danken, is al jaren zo dat je niet mag eten of drinken op de tram.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Paprieka

• Expert
« Reactie #11 Gepost op: zondag 20 oktober 2013 - 18:08:31 »

Daarstraks nog net-geen harmonica-file zien ontstaan door het geknoei van het VVC.
Baf, 70 !
Volgende portaal, 100.

De paar idioten die vertraagden waren nipt niet genoeg om heel de boel vast te zetten.

Noem jij nu mensen die zich aan de verkeersregels houden idioten of lees ik dat fout?

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: zondag 20 oktober 2013 - 20:10:00 »
Baf, 70 !
Volgende portaal, 100.
zijn die portalen vrijgesteld van art 9.9.3 en art 9.10 van de plaatsingsvoorwaarden?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 25 oktober 2013 - 14:19:29 »

Ina, ik denk wel dat je voldoende Duits verstaat om een artikel te kunnen begrijpen.

Mag ik jou (en de anderen natuurlijk ook) vragen naar jouw mening over volgend artikel:

http://www.sueddeutsche.de/auto/zukunft-des-dieselmotors-invasion-der-verbrauchszwerge-1.1698132

Tuurlijk, de EU zit op een rampkoers met haar eenzijdig CO2 beleid.
Zelfs Skandinavië is onder die EU druk aan het verdieselen.
Auto's op E85 stoten immers veel CO2 uit ...
Dat die E85 grotendeels door hun houtindustrie kon geleverd worden, en properder brandt is de regelneven bij de EU ontgaan.

Maar we zijn onszelf hiermee regelrecht aan het vergiftigen !

De recente studies over de effecten van fijn stof zijn me veel alarmerender dan die over de verdere opwarming van de aarde - wat al 1000en jaren bezig is.
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 25 oktober 2013 - 14:23:55 »

Noem jij nu mensen die zich aan de verkeersregels houden idioten of lees ik dat fout?[/quote]
Als je zoiets opvolgt, is er inderdaad iets mis ...

Het zijn uiteraard (te) brave zielen  :D

Benieuwd of ze ook de C3s opvolgen die tegenwoordig her en der langs de Vlaamse snelwegen verschijnen als er weer eens een toegang tot een werf rechts ligt ... of er gewoon al jaren zo staat .
Maar dat doen ze dus niet.
Die geldt nochtans ook voor GANS de snelweg .

Dwaze snelheidsbeperkingen gaan ze dan weer wel paniekering opvolgen ...
Weg Wanbeheer.be