Auteur Topic: Kinderen in het verkeer: 10 nuttige tips  (gelezen 3318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Kinderen in het verkeer: 10 nuttige tips
« Reactie #15 Gepost op: zondag 03 november 2013 - 20:43:11 »
Ze vinden het bijvoorbeeld fijn om dan met een schok op minder dan 0.5 m van je achterbumper te stoppen,
Euh doe ik ook wel soms als er weer ene net voor de vrachtwagen inpitst.... :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Kinderen in het verkeer: 10 nuttige tips
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 19:41:17 »
Ik heb vrijwel dagelijks te maken met voorrangsnegerende lijnbussen. Hier in de buurt rijden nogal veel lijnbussen omdat er een grote stopplaats vlakbij is. Wanneer dan toch zo iemand voorrang heeft gegeven komt het dikwijls voor dat hij daarna vlak achter mij komt rijden.
Ik pas in dergelijke gevallen mijn snelheid aan aan de veiligheidsafstand die mijn achterligger aanhoudt ...

Heb er zo eens éne gehad die waarschijnlijk vond dat ik geen voorrang gaf, maar vergat dat we in een zone 30 reden.
Ik draai voor 'm in, hij heeft nog meer dan afstand genoeg - jullie weten allemaal dat ik allergisch ben aan voorrangsnegeerders  ;D - maar ik rij ook maar 30 ... en dus loopt hij snel in op me.
Denkelijk nog nooit gemerkt dat er daar zone 30 én een schoolomgeving is ???
(waar één van die buscowboys een paar jaar later een jong fietsertje nét niet doodrijdt ... ongestraft , geseponeerd door parket !)

Lichtshow, claxon ... ik blijf van beton.
Halve meter achter me ?
Wat verder is een vluchtheuvel  in 't midden van de rijbaan.
Even gestopt zodat hij niet meer weg kon en een babbeltje gaan doen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder