Auteur Topic: auto en hakselaar botsen: auto doorboord  (gelezen 2763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
auto en hakselaar botsen: auto doorboord
« Gepost op: maandag 04 november 2013 - 09:35:17 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1734268/2013/11/03/Auto-gespiesd-op-pinnen-van-pikdorser.dhtml

Jongens, toch.  Dit had veel dramatischer kunnen aflopen.  Welke zot rijdt er met zo'n gevaarlijke messen, zonder die af te dekken door een beschermkap ?  Vrijdag ook nog achter zo'n paar maïskarren gereden.  Uiteraard geen zeil over de lading.  Een fikse wind deed de rest: ik denk dat de helft er onderweg al afgewaaid was.  Moet gezellig zijn, voor fietsers, bromfietsers, motorrijders in de buurt.  Die zitten gelijk in de euh ... sneeuw.

En dan die lezersreacties:

Citaat
"Jama, die mens moet wel z'n werk kunnen doen"

Ja, en dan ?  Ik misgun niemand z'n brood.  En ja, als de maïs nog niet rijp genoeg is, kan hij nog niet afgereden worden.  En ja, 't weer kan parten spelen, dus soms moet 't wat vooruitgaan en wordt er ook op zondag gereden.  Er liggen akkers genoeg, die ver genoeg liggen zodat er geen noemenswaardige hinder veroorzaakt wordt.   Maar wat weerhoudt hem er dan van, om het op een enigszins veilige manier te doen, en bvb een beschermkap over die snijmessen aan te brengen ?  Het moge dan de aanrijding nog niet voorkomen, de gevolgen ervan zouden in elk geval aanzienlijk minder ernstig zijn.

En te zien aan deze foto, heb ik de indruk dat het een rupsvoertuig is, en in tegenstelling tot wat de bestuurder zou verklaard hebben, bevindt de hakselaar zich nog volop op de rijbaan.

« Laatst bewerkt op: maandag 04 november 2013 - 09:44:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: auto en hakselaar botsen: auto doorboord
« Reactie #1 Gepost op: maandag 04 november 2013 - 10:49:04 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: auto en hakselaar botsen: auto doorboord
« Reactie #2 Gepost op: maandag 04 november 2013 - 16:18:29 »
En dan de autoconstructeurs (en dus de kopers) maar op kosten jagen met allerlei voorzieningen om een voetganger zo min mogelijk te kwetsen bij een aanrijding, terwijl men de boeren met zulke levensgevaarlijke tuigen de wegen laat onveilig maken.

Wat die bestuurster evenwel bezielt heeft om niet te stoppen, is mij een raadsel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline krid

  • Starter
  • *
  • Berichten: 5
Re: auto en hakselaar botsen: auto doorboord
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 09:23:00 »
Wat die bestuurster evenwel bezielt heeft om niet te stoppen, is mij een raadsel.

GSM-men of SMS-sen of iets anders dat onmisbaar en zo hoort heden ten dage misschien? Zou kunnen he

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: auto en hakselaar botsen: auto doorboord
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 12:56:27 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: auto en hakselaar botsen: auto doorboord
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 16:21:33 »
GSM-men of SMS-sen of iets anders dat onmisbaar en zo hoort heden ten dage misschien? Zou kunnen he

Dat had inderdaad gekund. Maar nu blijkt er alkohol in het spel geweest te zijn.

Dat mens heeft wel een heel goede engelbewaarder gehad.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: auto en hakselaar botsen: auto doorboord
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 19:16:12 »
Onder druk van de boerenbond zijn die sjarels vrijgesteld van alle vereisten voor uitzonderlijk vervoer, wat ze uiteindelijk gewoon zijn met hun levensgevaarlijke landbouwwerktuigen.

Waar je moet rijden als je dit gevaarte tegenkomt, is me niet zo duidelijk, het ding neemt veel meer dan een rijstrook in ...

En tegelijk weeral een ongeval met een zatte bestuurder erbij .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: auto en hakselaar botsen: auto doorboord
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 19:32:06 »
En zat of niet, er is DOOR BEIDE BESTUURDERS niet uitgeweken in de mate dat dit mogelijk was, wat voor Cassatie een absolute vereiste is.

Dus hier hangt normaal gesproken ook nog een staartje aan vast voor de bestuurder van het landbouwvoertuig ...


Op de foto's van HLN zie je dat dit gevaarte de GANSE breedte van de rijbaan inneemt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: auto en hakselaar botsen: auto doorboord
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 19:47:34 »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder