http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1734268/2013/11/03/Auto-gespiesd-op-pinnen-van-pikdorser.dhtmlJongens, toch. Dit had veel dramatischer kunnen aflopen. Welke zot rijdt er met zo'n gevaarlijke messen, zonder die af te dekken door een beschermkap ? Vrijdag ook nog achter zo'n paar maïskarren gereden. Uiteraard geen zeil over de lading. Een fikse wind deed de rest: ik denk dat de helft er onderweg al afgewaaid was. Moet gezellig zijn, voor fietsers, bromfietsers, motorrijders in de buurt. Die zitten gelijk in de euh ... sneeuw.
En dan die lezersreacties:
"Jama, die mens moet wel z'n werk kunnen doen"
Ja, en dan ? Ik misgun niemand z'n brood. En ja, als de maïs nog niet rijp genoeg is, kan hij nog niet afgereden worden. En ja, 't weer kan parten spelen, dus soms moet 't wat vooruitgaan en wordt er ook op zondag gereden. Er liggen akkers genoeg, die ver genoeg liggen zodat er geen noemenswaardige hinder veroorzaakt wordt. Maar wat weerhoudt hem er dan van, om het op een enigszins veilige manier te doen, en bvb een beschermkap over die snijmessen aan te brengen ? Het moge dan de aanrijding nog niet voorkomen, de gevolgen ervan zouden in elk geval aanzienlijk minder ernstig zijn.
En te zien aan deze foto, heb ik de indruk dat het een rupsvoertuig is, en in tegenstelling tot wat de bestuurder zou verklaard hebben, bevindt de hakselaar zich nog volop op de rijbaan.