Auteur Topic: Slippers dragen achter het stuur: Gevaarlijk? Strafbaar?  (gelezen 3174 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Slippers dragen achter het stuur: Gevaarlijk? Strafbaar?
« Gepost op: woensdag 06 november 2013 - 18:00:13 »
Citaat van: autokanaal.be
Slippers dragen achter het stuur: Gevaarlijk? Strafbaar?

Je had het wellicht al gedacht, maar slippers of sandalen die open zijn aan de hiel zijn echt niet geschikt om mee te rijden.

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1439527/slippers-zijn-echt-gevaarlijk-in-auto.aspx

Uit het artikel:

Citaat
Tegelijk zegt één op de drie chauffeurs in de zomer geregeld met slippers te rijden...

In werkelijkheid zullen het er dus nog heel wat meer zijn.

De Belg en de verkeersveiligheid... "on s'en fout".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

• Meer dan expert
Re: Slippers dragen achter het stuur: Gevaarlijk? Strafbaar?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 07 november 2013 - 23:16:44 »
welk artikel verbeidt het nu ook weer?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 08 november 2013 - 05:37:18 »
welk artikel verbeidt het nu ook weer?

Citaat
AR 8.3.Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Maar, ik citeer uit het krantenartikel:

Citaat
“Je kúnt er wel een boete voor krijgen”, luidt het bij de wegpolitie. “Maar pas nadat is gebleken dat je niet fatsoenlijk kunt rijden, bijvoorbeeld door een gevaarlijk manoeuvre, niet als je gewoon vertrekt op slippers. Dat is dus vooral theorie.”

Dit is gewoon weer maar eens uit de nek gelulde grootspraak van de flikken. Want dan zullen ze eerst nog moeten bewijzen dat dat probleem te wijten is aan dat open schoeisel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 08 november 2013 - 08:08:16 »
Ik herinner me nog een vraag in een verkeersquiz waar een bestuurder instapte zonder schoeisel en blootvoets ging rijden. Dit is dan weer wel toegelaten. Het is ook niet aan te bevelen. Als de ruimte rond de pedalen niet schoon is en er liggen bijvoorbeeld wat keitjes kan dit op de gevoelige voetzool wel eens leiden tot het bv. niet doorstampen op de rem in een noodgeval.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 08 november 2013 - 12:45:34 »
Hangt er gewoon van af.
Mensen die heel vaak / altijd blootsvoets lopen, hebben geen last van een keitje meer of minder, en drukken even hard op het rempedaal.

Als je dat niet gewoon bent, zijn zelfs de ribbeltjes op het pedaal pijnlijk  :-\
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 08 november 2013 - 17:39:35 »
Ik loop winter en zomer met sandalen rond, zonder sokken. Moest het wat meer aanvaard zijn zou ik ook regelmatig blootsvoets rondlopen. Ik kan wel zeggen dat mijn voeten gehard zijn. Soms kijken mensen wel eens raar wanneer ik met sandalen door de sneeuw wandel. Het moet al aardig vriezen voor ik sokken aandoe. Op het werk moet ik meestal wel schoenen met sokken aan, in Syrië worden ze voor minder beschuldigd voor gifgasaanvallen!  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 15 november 2013 - 12:15:47 »
Ik loop winter en zomer met sandalen rond, zonder sokken. Moest het wat meer aanvaard zijn zou ik ook regelmatig blootsvoets rondlopen. Ik kan wel zeggen dat mijn voeten gehard zijn. Soms kijken mensen wel eens raar wanneer ik met sandalen door de sneeuw wandel. Het moet al aardig vriezen voor ik sokken aandoe. Op het werk moet ik meestal wel schoenen met sokken aan, in Syrië worden ze voor minder beschuldigd voor gifgasaanvallen!  ;D

Gisteren naar een pensioenfeest van een oude collega geweest. meer dan 100 man. Ik was de enigste op sandalen (zonder kousen)
Ik heb de Mt Ventoux te voet gedaan, via paadjes, van Bedoin tot boven, op sandalen (wel met kousen).
Ooit naar een eetfeest geweest een paar gemeentes verder, na een gezellige avond kwamen we buiten en het had gesneeuwd, zo'n zes centimeter. Toen was ik niet echt blij dat ik mijn sandalen aan had. We moesten een 100-tal meter lopen tot de auto.  ;)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 15 november 2013 - 15:18:54 »
Je hebt toch niet met de treinen gereden zonder kousen aan te hebben?  ;D

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 15 november 2013 - 16:09:27 »
dus wettelijk gezien is het toegelaten, als je maar geen gevaarlijk rijgedrag vertoont?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 15 november 2013 - 16:37:12 »
Je hebt toch niet met de treinen gereden zonder kousen aan te hebben?  ;D

Dat weet ik nu echt niet meer.   ???    Mijn laatste trein was in 1999 Aachen-Brussel Zuid met loc 1805 het belgisch model van de Franse CC 40100 (nu museumloc bij TSP)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #10 Gepost op: zondag 17 november 2013 - 01:38:45 »
dus wettelijk gezien is het toegelaten, als je maar geen gevaarlijk rijgedrag vertoont?
Ja.

Dat gevaarlijk rijgedrag moet dan nog aan de slippers liggen ook.  ;)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder