Auteur Topic: met de trein was je er .... nog niet!  (gelezen 993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
met de trein was je er .... nog niet!
« Gepost op: zondag 01 december 2013 - 19:38:49 »
Vandaag heb ik eens een test uitgevoerd, trein vs. auto. Gezien mijn schoonvader in het land is heb ik niet voldoende plaatsen in mijn auto. Een uitstap naar Antwerpen betekent dat een gedeelte van het gezelschap de trein moet nemen. Het gaat hier over het traject Antwerpen-centraal - Mechelen. Eigenlijk is dit een ideale route voor de trein, er rijden veel treinen op dit traject en ze zijn nog redelijk snel. Omdat er veel treinen zijn wandel je gewoon naar het station, je moet zelden langer dan 10 min wachten.

Mijn vrouw, jongste zoon en dochter namen de trein. Ik ben nog samen met hen tot in de koepel van het centraal station gewandeld. De trein zou 7 min later vertrekken. Vanaf daar moest ik nog naar de parking wandelen, lift nemen, betalen, vanaf -3 naar buiten rijden, ... Mijn auto stond onder het Astridpark. Ik was eerst thuis, mijn vrouw arriveerde een kwartier later. De afstand tot het station in Mechelen speelt nauwelijks een rol, dat is slechts 150 m.

Zelfs op een ideaal traject slaagt de trein er niet in om sneller te zijn als de auto. Het openbaar vervoer een alternatief? Laat me niet lachen! Voor een keer vertrok de trein op tijd, anders was het verschil nog groter geweest!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: met de trein was je er .... nog niet!
« Reactie #1 Gepost op: zondag 01 december 2013 - 21:28:57 »
Rijdt de boemel A'pen-Mechelen ook al langs Zaventem om misschien ?   ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder