Auteur Topic: Aanpassing Koning Albertplein in Mechelen  (gelezen 1179 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Aanpassing Koning Albertplein in Mechelen
« Gepost op: vrijdag 29 november 2013 - 08:51:04 »
De grote graafwerken in Mechelen aan het station zijn gestart. Doordat er enkele wegen zijn afgesloten werd de afwikkeling aan het ronde punt voor het station dan ook grondig aangepast. De rotonde is doorgeknipt t.h.v. de postzegellaan. Eigenlijk gaat men hier terug naar de situatie van eind jaren '90 voordat het verschrikkelijke ronde punt er gekomen is. Dat ronde punt was al een grote miskleun: busstelplaatsen rond het ronde punt, eerst volledig verkeerde bestrating (klinkers). Doordat de voetgangerstunnel niet gebruikt werd kon het verkeer minder makkelijk doorstromen. De voetgangers namen immers voornamelijk de zebrapaden wat het verkeer enorm belemmerde.
Nu met de toestand van voor het rond punt is de doorstroming plots beter dan ervoor. De files op de postzegellaan zijn duidelijk korter geworden. Daar hebben dus mensen nodeloos in de file gestaan sinds meer dan 10 jaar!

Wat betreft de signalisatie is er natuurlijk weer één en ander misgelopen. We zitten hier immers in Mechelen (en bij uitbreiding Vlaanderen, of België) en daar zijn we expert in foute signalisatie!

De borden van het ronde punt (D5) zijn overplakt met tape. Dit lijkt me in orde, ik zou ze echter wel in een zak stoppen of gewoon weghalen (het gaat een tijdje duren daar). Op de wegen die leiden naar het ronde punt staan borden voorrang verlenen (B1), die stonden er al van de tijd van het ronde punt. Ik vermoed echter dat men, om de zaak terug in orde te krijgen, op het voormalige ronde punt dan borden met voorrang op het volgende kruispunt (B15) moet plaatsen wat er dus niet is gebeurd.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Aanpassing Koning Albertplein in Mechelen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 29 november 2013 - 16:28:59 »
De borden van het ronde punt (D5) zijn overplakt met tape. Dit lijkt me in orde, ik zou ze echter wel in een zak stoppen of gewoon weghalen (het gaat een tijdje duren daar). Op de wegen die leiden naar het ronde punt staan borden voorrang verlenen (B1), die stonden er al van de tijd van het ronde punt. Ik vermoed echter dat men, om de zaak terug in orde te krijgen, op het voormalige ronde punt dan borden met voorrang op het volgende kruispunt (B15) moet plaatsen wat er dus niet is gebeurd.
Klopt.
Op een rotonde mogen geen B9/15 staan, maar als de D5 overplakt is, is het geen rotonde meer en moeten de B9/15 er terug staan wanneer er B1/5 aangebracht zijn.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder