Auteur Topic: BAM-tracé  (gelezen 2877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
BAM-tracé
« Gepost op: vrijdag 06 december 2013 - 01:24:08 »
Stad keurt MER goed, maar wil af van de randvoorwaarden
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131204_00872220
Gaan ze die knoop nu eindelijk doorhakken?
Het heeft ons al zoveel gekost en het blijft ons veel kosten zolang ze die verbinding niet maken.
Apenland.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: BAM-tracé
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 06 december 2013 - 14:17:32 »
Is dat nog niet af ?  ;D

Wat eigenlijk van vandaag op morgen realiseerbaar is, is de Liefkenshoektunnel tolvrij maken, zelfs dat krijgen ze niet geregeld.  :-[

- 3,5 jaar geleden hebben bepaalde actiegroepen gebedeld voor een praktijktest daarvan, nope nada.
Citaat
http://www.gva.be/dossiers/oosterweel/actiegroepen-ijveren-voor-praktijktest-tolvrije-liefkenshoektunnel.aspx
10-06-2010
Actiegroepen ijveren voor praktijktest tolvrije Liefkenshoektunnel

- en alles begint weer opnieuw... nu vraagt Febetra een praktijktest:
Citaat
http://trends.knack.be/economie/nieuws/transport-en-logistiek/transport/febetra-wil-proef-met-tolvrije-liefkenshoektunnel/article-4000450871129.htm
Febetra wil proef met tolvrije Liefkenshoektunnel
vrijdag 15 november 2013

-  ... heel lange baard ... in 2019 vragen ze weer een praktijktest...  :P

Natuurlijk lost dat het fileleed nooit (volledig) op (de BAM of alternatief zal dat ook niet doen), maar ook een # klein beetje minder filedruk # mag van die bosapen niet.
# nu wordt ik al een groene  ;D  #
Citaat
http://www.dirkpeeters.info/2013/11/17/tolvrij-maken-liefkenshoektunnel-heeft-wel-degelijk-gunstig-effect/
17 nov 2013

Uit de nieuwe studie kan geconcludeerd worden dat er een afname is van het personenverkeer op bepaalde wegvakken van de ring met 200 voertuigen per uur (- 5 %), dat het aantal vrachtwagens op de ring daalt met 150 per uur (- 20 %), en dat het aantal vrachtwagens in de Kennendytunnel daalt met 100 tot 200 vrachtwagens per uur. Bovendien is er zelfs sprake van een snelheidsverhoging op de ring tussen Antwerpen Zuid en Antwerpen-Oost in de ochtendspits. Daarnaast zullen er minder segementen van de Antwerpse ring boven hun capaciteit moeten presteren wat minder fileleed betekent. En tot slot zal een tolvrije Liefkenshoektunnel een aandeel van het doorgaand verkeer opvangen.

Het laatste nieuws van "BAM" op Sinterklaasdag die nooit komt:
Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131205_00873667
Financiering Oosterweel op losse schroeven

VRIJDAG 06 DECEMBER 2013

ANTWERPEN - Het Rekenhof berekende dat het Masterplan 2020 bijna 7,3 miljard zal kosten. Dat is zonder de essentiële tangenten A102 en R11bis. De vraag is: wie gaat dat betalen? Ondertussen blijkt ook dat het MER al meer dan driehonderd fouten bevat.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 06 december 2013 - 14:51:53 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BAM-tracé
« Reactie #2 Gepost op: zondag 05 januari 2014 - 16:50:01 »
De beste plannen bestaan al van in de jaren 70 : leg die Grote Ring er eindelijk ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: BAM-tracé
« Reactie #3 Gepost op: zondag 05 januari 2014 - 20:02:57 »
De berekende baten van een tolvrije Liefkenshoektunnel kunnen 4 x hoger zijn als de tolopbrengst... (bron Vlaams Parlement)
Hoe achterlijk doof kan men zijn ?

Daarnaast zijn er nog andere ultrakorte termijnvoorstellen:

Citaat
http://www.ademloos.be/nieuws/drie-potten-verf?page=48

« Laatst bewerkt op: zondag 05 januari 2014 - 20:10:18 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: BAM-tracé
« Reactie #4 Gepost op: maandag 06 januari 2014 - 00:52:52 »
We zijn ondertussen al 2 maand verder, is er al 1 streep verf gezet?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BAM-tracé
« Reactie #5 Gepost op: maandag 06 januari 2014 - 08:19:46 »
We zijn ondertussen al 2 maand verder, is er al 1 streep verf gezet?

Neen, ze zijn de verf nog aan het roeren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BAM-tracé
« Reactie #6 Gepost op: maandag 06 januari 2014 - 16:00:18 »
De berekende baten van een tolvrije Liefkenshoektunnel kunnen 4 x hoger zijn als de tolopbrengst... (bron Vlaams Parlement)
Hoe achterlijk doof kan men zijn ?


Het blijft Vlaanderen ...
(met België zou het even erg zijn, daar niet van)

Wat daar op korte termijn nog bij moet, is een verbinding tussen 10 en de E17 (omg. Beveren) zodat je niet eerst langs knelpunt 8 (aan de Kennedy) moet rijden om daar te geraken en de dorpen tussenin geen/minder sluipverkeer te slikken krijgen.


Bij 12-4 moeten 2 fysiek afgescheiden rijstroken voorzien worden naar Gent en naar NL, idealiter al vanaf RANST ! met beperkte doorsteek thv de oprit, zodat problemen in de éne richting geen file in de andere richting geven.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BAM-tracé
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 24 april 2014 - 12:29:51 »
Het wordt ook nog ietsjes duurder geschat  ...

Bron en © HLN.be

Citaat
In het BAM-dossier staat dat de totale kostprijs van Oosterweel niet 3,2 miljard euro maar 4,91 miljard euro bedraagt. Of zowat 1,7 miljard euro meer dan wat voorzien was in het Valentijnsakkoord, dat de Vlaamse regering op 14 februari 2014 afsloot.


AFAIR : De oorspronkelijke raming was minder dan 2 miljard euro ...


De Profeet van Vlaanderen gaat nog gelijk krijgen ...  ;D
http://www.gva.be/opinie/standpunt-antwerpen/extern-de-pi-factor-van-de-wever.aspx
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder