Daar is ie weer... zucht.
alweer 1 woord: draagvlak voor VVR ?
1. Voor VVR buiten de bebouwde kom is die vraag overbodig, dat topic hadden we al:
ook links in de media genoeg dat Vlaanderen die wil afschaffen
en de resolutie daarvoor al bijna 5 jaar geleden goedgekeurd is, maar wie weet heeft Mazda dat overlezen of vergeten.
Ik ben zoals vele Belgen en buitenlanders nog altijd in blijde verwachting dat dat ook
EINDELIJK gebeurd op gemeentewegen buiten de bebouwde kom (die 90 % uitmaken !)Spijtig genoeg in ons watjesverkeersbeleid blijft het daar bij een aanmoediging aan de gemeentebesturen, of lees: NIETS doen ze.De meeste gemeenten zitten diep in de schulden, en hebben zelfs geen goesting hun vele onwettige verkeersdrempels en -plateaus aan te passen/weg te ruimen, en daarvan is de eerste wet van
1998 ! en nog ene verbeterde van 2002 ". Dus als de wegbeheerder in de gemeente FOERT zegt tegen wetten die meer als 10 jaar oud zijn, waarom zou hij dan moeite doen de verkeersborden B17 naar voorrangsborden aan te passen wegens een AANMOEDIGING
? Dit is ook een vraag aan jou Mazda, denk eens na aub.
Diepe zucht en nu de 11-en-dertigste link sinds 2009 van de VVR waar de wegwanbeheerder hun neus niet eens voor ophaalt.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/793869/2009/03/25/Geen-voorrang-van-rechts-meer-op-gewestwegen.dhtml
Geen voorrang van rechts meer op gewestwegen
25/03/09
VAB en Touring zijn unaniem tevreden met de afschaffing van de voorrang van rechts op gewestwegen waar 70 km/u gereden wordt. Het Vlaams parlement keurde daarvoor een resolutie goed.
De goedgekeurde resolutie bepaalt dat op de "snelle" gewestwegen borden komen die duidelijk maken dat het om een voorrangsweg gaat. Langs de kleinere zijwegen moet dan een bord komen om duidelijk te maken dat er voorrang moet worden verleend.
De Vlaamse overheid zal ook de gemeentebesturen, die 90 procent van het wegennet beheren, aanmoedigen om deze maatregel over te nemen.
Heb je dat nu echt gelezen/begrepen Mazda
? Zucht.
2. Binnen de bebouwde kom is VVR een heel andere zaak, in pure woongebieden waar meestal 30/50 kmh bij vooral plaatselijk verkeer (bewoners) heersen (ook zeer weinig verkeer) zie ik maar weinigen VVR onlogisch vinden.
3. Binnen de bebouwde kom bij hoofdaders en doorstroomwegen daarentegen (die ook 70 kmh kunnen hebben) ben ik er radicaal tegen omdat het de onveiigheid in de hand werkt en het sowieso niet werkt, daarenboven worden zo frustraties gekweekt omdat het hoofdverkeer (dat ook soms vreemd is) onnodig gestremd wordt. Maw totaal onlogisch en onveilig. Een B1/B5 voor de zijwegen van de bbk is daar aangewezen, zijn er uitzonderlijk zijwegen navenant drukker zijn er in noodzaak verkeerslichten of rotondes mogelijk.
Wie bij een B1/B5 de hoofdweg niet kan oprijden kan dat ook niet bij VVR en zou best direct zijn rijbewijs afgeven !
Definitief EINDE hierover.
Hier toch nog een toemaatje: een onwettige joekel van een verkeersplateau
bij 70 kmh op een absolute voorrangsweg buiten de bbk.(en nu nog erger als op googleview want de klinkers zijn verder gezakt)
Lekker de kindjes laten daveren in de bus zeker ? ...
http://goo.gl/maps/o1q1z kijk eens goed naar de borden...
hij komt eraan:
http://goo.gl/maps/AJHVoen daar ligt die joekel bij 70 kmh... :
http://goo.gl/maps/uRuSf
even in de remmen tot 20 kmh vanuit 70 kmh, alle (zwaar) verkeer.
PROFICIAT voor de wegwanbeheerder van die gemeente (3990 PEER) die zijn kloten veegt aan de wet.
Links aangeklikt Mazda ? Dat is een absolute voorrangsweg die van 90 km naar 70 kmh overgaat wegens lintbebouwing met een JOEKEL van een plateau ! VVR is daar nikske tegen.
En geloof me ik weet heel goed waarover ik spreek ik rij er bijna elke dag over.
En Touring wslk ook:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GJD369QQD
70 procent verkeersdrempels kan uw auto schade toebrengen
maandag 14 februari 2011
Nu blijkt dus dat zeven op de tien drempels niet aan de wettelijke voorschriften beantwoorden. Over regionale verschillen doen wij geen uitspraak', zegt Danny Smagghe van de automobilistenvereniging Touring.
Meestal te hoog