Auteur Topic: BVs in het verkeer  (gelezen 15429 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
she good fighter ... she not good citizen ...
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 22 april 2014 - 22:09:10 »
Bron en © HLN.be

Citaat van: HLN.be
Het openbaar ministerie meldde op de vorige zitting dat beklaagde al zeven keer op de politierechtbank werd bestraft, waarvan vijf keer omdat ze reed onder invloed.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Service ! Vite ! Rijverbod voor Sergio Herman
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 17 mei 2014 - 19:31:23 »

Sergio Herman is voor PR Gent bij verstek veroordeeld tot 10 dagen verval van het recht tot sturen, en 240 euro boete, wegens 137 op de E34 , waar maar 90 toegelaten was.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Service ! Vite ! Rijverbod voor Sergio Herman
« Reactie #17 Gepost op: zondag 18 mei 2014 - 08:52:47 »

Sergio Herman is voor PR Gent bij verstek veroordeeld tot 10 dagen verval van het recht tot sturen, en 240 euro boete, wegens 137 op de E34 , waar maar 90 toegelaten was.

>>> klik   ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 03 juni 2014 - 09:34:21 »
En nog ne sjotter:

http://www.hln.be/hln/nl/2736/Racing-Genk/article/detail/1906160/2014/06/03/Geflitst-aan-157-km-u-Mboyo-speelt-rijbewijs-kwijt-met-Porsche.dhtml

Wetende dat je voertuig niet verzekerd is, je de voorwaarden inzake scholing schendt ..... ben je volgens mij niet al te snugger als je dan ook nog 's per sé extra aandacht wil trekken door overdreven snel te rijden.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 03 juni 2014 - 09:36:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 03 juni 2014 - 10:12:18 »
Goe bezig daar ...
Geen (definitief) rijbewijs, wel Porschke.
En dan verschieten dat ze dat niet verzekerd krijgen waarschijnlijk ?


BivV is weer in dezelfde val getrapt : een nieuwe campagne met BVs ... benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren voor er een "Nataliake" van komt  ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 03 juni 2014 - 13:04:55 »
En nog ne sjotter:

http://www.hln.be/hln/nl/2736/Racing-Genk/article/detail/1906160/2014/06/03/Geflitst-aan-157-km-u-Mboyo-speelt-rijbewijs-kwijt-met-Porsche.dhtml

Wetende dat je voertuig niet verzekerd is, je de voorwaarden inzake scholing schendt ..... ben je volgens mij niet al te snugger als je dan ook nog 's per sé extra aandacht wil trekken door overdreven snel te rijden.

Hij heeft meer geluk (?) dan die van, denk ik, club Brugge, die zich bij zijn eerste rit met zijn Porsche het graf in reed (en gelukkig niemand anders daardoor mee doodde, zoals die Amerikaanse acteur..)
Waar stond weer mijn stelling dat jonge onervaren mensen maar 'beperkt' aantal pk's zouden mogen besturen, en zeker geen auto's die alleen gebouwd zijn om snel, sneller, snelst te rijden of daar voor uitnodigen. Ah ja, bij die draad over dat ongeval met 7 jonge doden in Zonhoven?

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #21 Gepost op: donderdag 12 juni 2014 - 11:34:49 »
Bron en © : nieuwsblad.be

Urbanus : 10 dagen vervallen en 300 euro boete voor 89 km/u in de BBK ...


Uit de rest van het artikel blijkt nog maar eens hoe weinig de journalisten weten van waarover ze schrijven ...
De volgende 14 dagen een lift zoeken ???
Eerst nog de periode om in beroep te gaan.
Daarna pas de strafuitvoering ... kan nog màànden duren.
« Laatst bewerkt op: donderdag 12 juni 2014 - 11:37:05 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 12 juni 2014 - 12:40:08 »
Bron en © : nieuwsblad.be

Uit de rest van het artikel blijkt nog maar eens hoe weinig de journalisten weten van waarover ze schrijven ...

Och, 't gaat al direct mis van in de titel.  Zoals je zélf schrijft:

Urbanus : 10 dagen vervallen en 300 euro boete voor 89 km/u in de BBK ...

de journalist maakt er -naar goede gewoonte trouwens- weer een rijverbod van .....

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 12 juni 2014 - 17:40:01 »
Iemand een idee hoe die BVs in de huidige BIVV campagne noemen ?

Bert Kruismans / Bert Hilda Van der Cruyssen is de enige die ik herken


Kwestie van te weten wanneer er daar ééntje van voor de politierechtbank komt  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 12 juni 2014 - 17:45:06 »
Rekenen we 'm nog bij de BVs ?

Citaat
De Leuvense strafrechtbank in hoger beroep veroordeelde Jean-Pierre Van Rossem tot één jaar rijverbod en een boete van 1.800 euro.

499km met niet ingeschreven en onverzekerd voertuig gereden ...


(Naam gecorrigeerd, de mens noemt niet zoals zijn partij ... journaille ... Dat verzekering en inschrijving los staan van elkaar, ontgaat hen blijkbaar oo.k)

Bron en © : Gva.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 12 juni 2014 - 18:09:43 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 12 juni 2014 - 22:22:45 »
Citaat
Volgende bekende gezichten hebben hun schouders onder de campagne gezet: Evi Hanssen (TVpresentatrice), Jan Verheyen (regisseur), Sandrine Dans (TV-gezicht), Patrick Ridremont (Belgische acteur en regisseur), Christophe Deborsu (journalist) en Bert Kruismans (humorist).
Haunted for life   ;D

Je weet nu al dat het gààt terugbotsen ... pun intended.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 13 juni 2014 - 10:07:53 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 13 juni 2014 - 13:32:43 »
Ik vind het erg dat ze haar fouten zo minimaliseert en niet kan erkennen dat ze terecht niet geslaagd is. Als ze het autorijden niet ernstiger neemt, valt enige verbetering helaas niet te verwachten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #29 Gepost op: vrijdag 13 juni 2014 - 15:00:56 »
Ik vind het erg dat ze haar fouten zo minimaliseert en niet kan erkennen dat ze terecht niet geslaagd is.

En hoe komt dat in de eerste plaats, denk je ?  Ze wordt nog geen klein beetje op 't verkeerde been gezet.

2:49

Citaat van: lesgever VAB
Je hebt een aantal voorrangen aan rechts gemist.
   

Op een rit van pakt 'm beet een half uur er al in slagen om er méér dan 1 pardoes te missen ...  

Citaat van: lesgever VAB
Je moet beter kijken, je kijktechniek is niet al te goed (wijzend naar de spiegels).  Je snijdt bochten naar links te kort af.  Je rijdt soms ietwat te snel en daardoor mis je een aantal verkeersborden.  En door dat laatste rij je op andere momenten dan weer hinderlijk (en zelfs gevaarlijk) traag.
   

En buiten die voorrang nog zoveel opmerkingen.  Maar toch noemt diezelfde lesgever het een moeilijke beslissing: geslaagd of niet  ::)  In Antwaaarrepe zegt men dan: ZWAANST NA NI EH.


Als ze het autorijden niet ernstiger neemt, valt enige verbetering helaas niet te verwachten.

Hoe zou dàt nu komen, dat ze 't autorijden niet ernstiger neemt?  Wees als lesgever dan toch iets eerlijker, en durf -beleefd- te zeggen waar het op staat.  Anders denkt je kandidaat natuurlijk goed bezig te zijn ....
« Laatst bewerkt op: zaterdag 14 juni 2014 - 12:59:23 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone