Auteur Topic: Mensen schrikken zich rot door auto met treinclaxon  (gelezen 2774 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Mensen schrikken zich rot door auto met treinclaxon
« Gepost op: vrijdag 31 januari 2014 - 17:24:30 »
Citaat van: autokanaal.be
Mensen schrikken zich rot door auto met treinclaxon

De box van een stereo-installatie op het dak van je wagen binden en er vervolgens het geluid van een toeterende trein doorjagen op een volume waarbij horen en zien vergaat, het is een inventieve manier om voetgangers beet te nemen.

Grappen en grollen dus, tot er een flatscreen tv op de grond belandt...

Jammer dat de video daar ophoudt.

Bron met video
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Mensen schrikken zich rot door auto met treinclaxon
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014 - 19:11:40 »
Of het zo'n gezond idee is, om zo'n stereo-installatie op je dak te plaatsen, en wat vast te tapen ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zondag 02 februari 2014 - 12:59:09 »
Dat is wel iets dat ik mis, sinds ik niet meer zelf met de trein rijd: Toeteren !!!

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 02 februari 2014 - 13:57:02 »
Tijd voor een nieuwe hobby? http://youtu.be/Z6Rt-tmi2LU
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zondag 02 februari 2014 - 15:31:37 »
Dat is wel iets dat ik mis, sinds ik niet meer zelf met de trein rijd: Toeteren !!!

Hoezo? Heb jij dan geen loksimulator op je PC? Loksim  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zondag 02 februari 2014 - 22:54:45 »
Jawel, MS trainsimulator, van Microsoft, begin deze eeuw, is nog de meest realistische qua besturing. Bij Trainsimulator 2013 is grafisch beter maar het rijden veel minder realistisch.

In de tijd van de autoslaaptreinen vertrokken wij in Schaarbeek richting Luxemburg. We vertrokken rond 16.00h (St Raphaël) juist voor de 'semi-direct' naar Aarlen.
We passeerden Ottignies juist op het ogenblik dat het perron vol stond met jongeren van de middelbare school daar ergens in de buurt, die op de semi-direct, of de daaropvolgende omnibus wachtten. Zoals altijd stonden ze te dicht bij het spoor. Het perron ligt in een flauwe bocht naar rechts, je ziet ze van ver al staan. Ik begon al te claxonneren zo'n 100 meter voor het perron, en hield dat vol tot ik het perron voorbij was. Dan springen ze (weg natuurlijk)  ;D, Een trein van soms meer dan 20 rijtuigen die aan 130 km/u luid toeterend voorbijrijdt(dikwijls nog met een T 20 die ook al niet 'geluidsarm' was) ...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: maandag 03 februari 2014 - 06:27:31 »
Ik begon al te claxonneren zo'n 100 meter voor het perron, en hield dat vol tot ik het perron voorbij was.

Ik hoop dat er daar in de buurt niet teveel woonhuizen staan.

In Aalter (waar op 13 juli 1982 een treinramp plaatsvond) woonde ik dicht bij het station. Een ramp, vooral in de zomer, als je graag met een raam open slaapt. Overdag de reizigerstreinen, 's nachts de eindeloze goederentreinen.

Heb je nooit zin gehad om op die jongeren een waterpistool te richten in het voobijrijden?  ;D

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: maandag 03 februari 2014 - 10:19:36 »
Ik hoop dat er daar in de buurt niet teveel woonhuizen staan.

Neen, even voor Ottignies, bos, aan het station eerder weinig huizen, zeker niet een dorpskern. En ja als je in de buurt van een spoorweg gaat wonen, moet je weten dat er treinen rijden  ;) En altijd liever naast een spoorweg, dan naast een drukke straat.

Citaat
Heb je nooit zin gehad om op die jongeren een waterpistool te richten in het voobijrijden?

Neen, niet echt  :D Maar als ik nog eens naar Schönau kom, dan weet ik wat ik moet meebrengen... ;D
Trouwens aan 130 km/u zou ik meer nat worden dan die op het perron.
« Laatst bewerkt op: maandag 03 februari 2014 - 10:53:03 door e49Memling »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: maandag 03 februari 2014 - 10:41:56 »
Ik woon op minder dan 100 m van twee zeer drukke lijnen (t.h.v. station Mechelen). Ik heb daar heel weinig last van. In de zomer staat er altijd wel een raam open, maar ik hoor nauwelijks treinen. Dit is voor een stuk te wijten aan enkele gebouwen die het geluid voor een stuk zullen reflecteren, maar ook omdat ik aan de westkant woon. Als ik de treinen hoor (en de omroepers van het station) dan betekent dit goed weer, want oostenwind.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519