Auteur Topic: Vrachtwagens weg uit centra Noorderkempen  (gelezen 3879 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Vrachtwagens weg uit centra Noorderkempen
« Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 08:45:40 »
http://www.gva.be/regio-kempen/hoogstraten/extra-camera-s-om-vrachtverkeer-uit-dorpscentra-te-weren.aspx

Stel je moet van Meer naar Rijkevorsel (grondgebied begint net na de bebouwde kom van Hoogstraten), dan rij je toch even rond langs de Antwerpse ring toch?

2000 vrachtwagens per dag in Hoogstraten, ze vergeten wel dat ze zelf een enorm groot industrieterrein hebben, St Lenaarts dorp is gewoon kleiner dan dat.

In 2016 komt er dat vrachtroutenetwerk, wat doen we ondertussen als je maar moet rieken waar je wel en niet mag rijden?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrachtwagens weg uit centra Noorderkempen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 09:59:09 »
En waar staan die tonnagebeperkingen ?  Op de baan Loenhout-Hoogstraten, alvast nergens (ANPR camera's staan daar wél).  En op Vrijheid in Hoogstraten, zou ik 't ook niet meteen weten waar de tonnagebeperkingen dan zouden staan.

En wat als je naar Merksplas, of naar Wortel moet ?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 februari 2014 - 10:06:48 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 10:39:59 »
De politieke "oplossing" hé Jo.

Eerst de lintbebouwing de boel laten verrotten, intussen het vertikken om bypasses aan te leggen rond de dorpskernen, want dat gaat over 't land van boer Jef en Louis, een industrieterreintje aantrekken, want dat met die boeren, dat draait niet zo best meer, en dan gaan jammeren dat alle verkeer door 't dorp komt ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 10:45:55 »
En waar staan die tonnagebeperkingen ?  
Dit is nog maar de "verwijtfase" . Héla, u rijdt op onze weg, wat denkt u wel ???

Die borden moeten ze nog plaatsen ...

Citaat
Naast de camera's zullen ook verkeersborden de tonnagebeperking aanduiden (met uitzonderingen voor plaatselijk verkeer).

Om minder verkeershinder te hebben, iedereen hopen kilometers laten rondrijden ... op een ander.
Dé oplossing toch ???
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 11:08:42 »
Nog een oplossing : stuur alle vrachtverkeer langs de LHT ...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140217_00983981

Dat het in de meeste gevallen een hoop rondrijden is, is blijkbaar geen probleem ...
Weg Wanbeheer.be

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 11:24:28 »
Kunnen ze straks weer blokletteren dat we tegen de begrenzer aan liggen te stampen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 11:55:07 »
Citaat
België heeft inderdaad behoorlijk wat snelwegen, maar wanneer je opnieuw enkel het gebied van de Vlaamse Ruit neemt, blijkt de dichtheid van het lokale hoofdwegennet (uitgedrukt in rijstrookkilometers/1000 km2) significant kleiner (216) dan in Rhein-Ruhr (630) en de Randstad (901). Ook voor de lengte van het hoofdwegennet per 1000 inwoners scoort de Vlaamse Ruit lager (0,04) dan de andere regio’s (allebei 0,12).

Belangrijke oorzaken voor het Antwerpse fileprobleem moeten worden gezocht in de hierboven geschetste combinatie van de ruimtelijke structuur die autoafhankelijkheid bevordert en een relatief tekort aan snelwegcapaciteit in vergelijking met andere West-Europese verstedelijkte regio’s.

http://www.ademloos.be/forum-2020

En behoorlijk wat snelwegcapaciteit heeft Belgie ondertussen ook niet meer (aantal rijstroken * kms)
Belgie haalt hooguit Europese middelmaat, dat wil zeggen moderne Oostbloklanden zelfs meegeteld.

Be staat nu op de 11de plaats qua snelwegkms per miljoen inwoners, rijstrookkms wslk nog een plaatsje of 2 verder achteruit.
Maar dat zegt weinig als je de link betreft het lokale hoofdwegennet leest (uitgedrukt in rijstrookkilometers/1000 km2).  :-[

Logistieke poort Vlaanderen ? Welke mop was dat eigenlijk ?

Citaat
België heeft inderdaad behoorlijk wat snelwegen, maar wanneer je opnieuw enkel het gebied van de Vlaamse Ruit neemt, blijkt de dichtheid van het lokale hoofdwegennet (uitgedrukt in rijstrookkilometers/1000 km2) significant kleiner (216) dan in Rhein-Ruhr (630) en de Randstad (901). Ook voor de lengte van het hoofdwegennet per 1000 inwoners scoort de Vlaamse Ruit lager (0,04) dan de andere regio’s (allebei 0,12).

Belangrijke oorzaken voor het Antwerpse fileprobleem moeten worden gezocht in de hierboven geschetste combinatie van de ruimtelijke structuur die autoafhankelijkheid bevordert en een relatief tekort aan snelwegcapaciteit in vergelijking met andere West-Europese verstedelijkte regio’s.

http://www.ademloos.be/forum-2020
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 februari 2014 - 12:07:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:18:13 »
Stel je moet van Meer naar Rijkevorsel (grondgebied begint net na de bebouwde kom van Hoogstraten), dan rij je toch even rond langs de Antwerpse ring toch?

Hmm, nu niet overdrijven.  Dan zou ik eerder in Meer de E19 oprijden richting Antwerpen, maar dan al in Brecht de autosnelweg weer verlaten.

In 2016 komt er dat vrachtroutenetwerk, wat doen we ondertussen als je maar moet rieken waar je wel en niet mag rijden?

Zolang er geen verbodsborden staan, mogen ze daar van mijn part de baan nog vol zetten met van die camera's.  Men kan volgens mij toch maar gestraft worden na het begaan van een inbreuk, nee?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:19:40 »
Brecht hangt ook al vol camera's, wedden dat die gaan volgen?

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:20:49 »
Brecht hangt ook al vol camera's, wedden dat die gaan volgen?

Daar ligt dan ook al een nieuwe ringweg.  ttz: Het eerste stuk ervan, is al in gebruik.  En aan het tweede stuk, gaan ze volgend jaar wellicht ook nog beginnen :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131213_00886044

en waar vroeger de vorige oprit/afrit was, gaan ze een vrachtwagenparking aanleggen:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLNVE_20130321_001
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:26:08 door bert.covens »

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 17:27:41 »
En een vrachtwagenparking, in heel Oelegem kun je amper een tiental vrachtwagens parkeren want bebouwde kom is het verboden alsook op het industrieterrein, daar is een klein parkingetje naast het kianaal voor 8 vrachtwagens.....

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 19:45:31 »
Men heeft dus geteld daar 2.000 vrachtwagens per dag passeren.  Maar heeft men eigenlijk ook al geteld hoeveel van die 2.000 er zijn die idd. plaatselijk verkeer zijn, en hoeveel daarvan er tot doorgaand verkeer gerekend dienen te worden?

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 09:23:35 »

En dan ?  Naar de E313, en vervolgens de E34 Antwerpen-Turnhout?  Welke afrit ga je dan nemen?  Want dan ben je nog niet in Rijkevorsel hé.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 12:08:32 »
Zoersel, zelfs nu met het aanschuiven in Zoersel dorp nog steeds een vlotte verbinding en ze gaan daar ook nog eens een ringweg bouwen (kant Navo vliegveld)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 15:18:26 »
Zoersel, zelfs nu met het aanschuiven in Zoersel dorp nog steeds een vlotte verbinding en ze gaan daar ook nog eens een ringweg bouwen (kant Navo vliegveld)

Dat dacht ik al.  ;)

Je gaat Minderhout-dorp en Hoogstraten-dorp mijden, om dan los door .... Zoersel dorp te rijden.  De wegbeheerder gaat dus bordjes plaatsen in Hoogstraten, Minderhout, Loenhout etc. en het probleem verschuiven naar .... een ander centrum.

en ze gaan daar ook nog eens een ringweg bouwen (kant Navo vliegveld)

Daar praten ze al jàrenlang over.  En die gaat er volgens mij ook niet liggen, tegen dat de tonnagebeperkingen in Loenhout, Minderhout en Hoogstraten er wél zullen staan.