Auteur Topic: Verkeerssignalisatie in andere talen binnenkort mogelijk?  (gelezen 2782 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Verkeerssignalisatie in andere talen binnenkort mogelijk?
« Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 12:03:18 »
Citaat van: autokanaal.be

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1541851/verkeerssignalisatie-in-andere-talen-binnenkort-mogelijk.aspx?utm_source=gva&utm_medium=link&utm_campaign=homepage_blokonder

Intussen moeten de buitenlanders maar weten dat Liège, Luik en Lüttich dezelfde stad is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Verkeerssignalisatie in andere talen binnenkort mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 13:42:23 »
of Aachen, in het Nederlands Aken, in het Frans Aix-la-Chapelle, en in Luxemburg zou het Oochen zijn.

of infopanelen die info geven genre:

Citaat
ongeval A12 BXL via E19

... de buitenlanders moeten dan maar weten dat met BXL Brussel/Bruxelles bedoeld wordt.

of een afrit: "Kleine Barreel".  En de buitenlanders zich maar onwijs suf zoeken op hun wegenkaart naar de gemeente "kleine barreel".

of de verkeerswisselaar Antwerpen Zuid, en verderop richting Kennedytunnel nog een afrit "Het Zuid" en noem maar op.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 13:45:54 »
Citaat van: autokanaal.be

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1541851/verkeerssignalisatie-in-andere-talen-binnenkort-mogelijk.aspx?utm_source=gva&utm_medium=link&utm_campaign=homepage_blokonder

Intussen moeten de buitenlanders maar weten dat Liège, Luik en Lüttich dezelfde stad is.

Citaat
"De helft van de vrachtwagens op onze wegen is in het buitenland ingeschreven. Die chauffeurs zijn meestal van buitenlandse origine. Zij zijn onze landstalen niet machtig. De verkeerssignalisatie in ons land begrijpen ze doorgaans niet", legt De Padt uit.

Die hebben toch quasi allemaal een GPS-toestel dat vertaalt wel alles uit alle Europese talen, zelfs streektalen.
Als bvb een Pool een adres zoekt waar hij iets moet leveren zal hij het wel vinden hoor.

Of het Westvlaams Luuk erbij staat weet ik niet.  ;)
http://vls.wikipedia.org/wiki/Luuk

Ik vind het altijd grappig dat mensen soms van die excuses hebben dat ze ergens de weg niet kennen of kunnen vinden.

Tot dat ze met de vlieger naar het verrre buitenland reizen, hun hotel vinden ze wel hoor.
Zelfs de beste cafeetjes vinden ze in pakweg Mexico...
« Laatst bewerkt op: maandag 03 maart 2014 - 13:55:00 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 13:53:45 »
Die hebben toch allemaal een GPS toestel dat vertaalt wel alles uit alle Europese talen, zelfs streektalen.

Als je daarvan uitgaat, kunnen we best ineens overal alle wegwijzers maar verwijderen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 13:55:55 »
Die hebben toch allemaal een GPS toestel dat vertaalt wel alles uit alle Europese talen, zelfs streektalen.

Als je daarvan uitgaat, kunnen we best ineens overal alle wegwijzers maar verwijderen.

Tja, moest de software 100 % juist zijn, wat ze niet is.

Niet iedereen rijdt met GPS.
Maar een vrachtwagenbestuurder die iets "on time" moet leveren, weet dat tijd kostbaar is en zal zijn (specifieke) GPS wel gebruiken.
« Laatst bewerkt op: maandag 03 maart 2014 - 13:58:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 13:58:13 »
Die hebben toch quasi allemaal een GPS-toestel dat vertaalt wel alles uit alle Europese talen, zelfs streektalen.
Als bvb een Pool een adres zoekt waar hij iets moet leveren zal hij het wel vinden hoor.

Die GPS gaat hem toch niet veel helpen, als hij München nadert, en zich daar onwijs suf zoekt naar welke afrit hij moet nemen om in Gladbach te geraken.  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 14:03:22 »

Die GPS gaat hem toch niet veel helpen, als hij München nadert, en zich daar onwijs suf zoekt naar welke afrit hij moet nemen om in Gladbach te geraken.  ;D
?

Als er meerdere steden zijn die zo heten geeft hij de PLZ in.
München naar 54518 Gladbach is 532 km.  ;)  En buiten de laatste 15 km is dat allemaal snelweg.
« Laatst bewerkt op: maandag 03 maart 2014 - 14:08:48 door Michel »
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 14:13:22 »

Dan moet hij nog zo slim zijn om dat te doen ook hé.

München naar 54518 Gladbach is 532 km.  ;)  En buiten de laatste 15 km is dat allemaal snelweg.

Nope ....  doe er nog een kleine 100 km bij >>> heb je 'm ?      :D

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: maandag 03 maart 2014 - 18:25:25 »

Dan moet hij nog zo slim zijn om dat te doen ook hé.

Nope ....  doe er nog een kleine 100 km bij >>> heb je 'm ?      :D

Jama Mönchengladbach is niet Gladbach hé.  Maar ik denk al waarover je het hebt.  Münchengladbach ?

(Borussia Mönchengladbach is nochtans algemeen bekend en zo uitgesproken door voetbalfans, ook in menig buitenland; was vele jaren een Europese topploeg)
« Laatst bewerkt op: maandag 03 maart 2014 - 18:26:58 door Michel »
© Koning Willem I