Auteur Topic: Ruim 4 op de 10 caravans en mobilhomes overladen bij weegactie  (gelezen 819 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Ruim 4 op de 10 caravans en mobilhomes overladen bij weegactie
« Gepost op: zondag 27 april 2014 - 12:52:50 »
Citaat van: GVA
Ruim 4 op de 10 caravans en mobilhomes overladen bij weegactie

In totaal 43 procent van de aangeboden caravans en motorhomes bleken zaterdag te zwaar geladen bij een gratis weegactie. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1575417/ruim-4-op-10-caravans-en-mobilhomes-overladen-bij-weegactie.aspx[/quote]
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Ruim 4 op de 10 caravans en mobilhomes overladen bij weegactie
« Reactie #1 Gepost op: zondag 27 april 2014 - 13:22:50 »
Zou gerust wat meer controle op mogen gebeuren. 

Vooral Kees met z'n kerreven, zijn daar kraks in.  Een way te lichte auto om die caravan te trekken, koffer van de auto helemaal op z'n gat, zo goed als geen zicht naar achteren.  Uiteraard ook de kerreven helemaal volgepropt, want stel je voor dat ze in het buitenland ook nog proviand zouden moeten kopen. 

Bij de minste molshoop, komen ze al in de problemen, want geraken ze amper nog boven.  En af en toe in hun spiegels kijken, is er ook niet bij.  Al meer dan eens, ben ik met de camion ingehaald geweest door z'n kastaar met zo'n levensgevaarlijk slingerende sleurhut.  Een keer, is het de bestuurder slecht vergaan.  Een tiental km voorbij de plek waar hij mij voorbijkwam, stond hij dwars over de snelweg, en de sleurhut lag op z'n kant op de pechstrook .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 4 op de 10 caravans en mobilhomes overladen bij weegactie
« Reactie #2 Gepost op: zondag 27 april 2014 - 14:56:41 »
En dat is dan nog in gevallen waarin ze weten dat ze 'm gaan laten wegen ...

Die reden dus gewoon op de weg naar daar, en ongetwijfeld ook weer er van terug ... ongestraft.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 4 op de 10 caravans en mobilhomes overladen bij weegactie
« Reactie #3 Gepost op: zondag 27 april 2014 - 17:19:44 »
En af en toe in hun spiegels kijken, is er ook niet bij.

Zeg dat wel. Als ik een voertuig met Nederlandse nummerplaat zie dat een vrachtwagen nadert, ga ik op de rem. Want ze doen niets liever dan tegen 90 km/h naar links uitwijken net als je daar tegen 200 km/h aangereden komt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 4 op de 10 caravans en mobilhomes overladen bij weegactie
« Reactie #4 Gepost op: zondag 27 april 2014 - 17:22:14 »
En dat is dan nog in gevallen waarin ze weten dat ze 'm gaan laten wegen ...

Die reden dus gewoon op de weg naar daar, en ongetwijfeld ook weer er van terug ... ongestraft.

Ach, voor de doorsnee Belg is de MTM slechts een adviesprijs en mag je die MTM soepel interpreteren. Ze staan daarbij niet stil bij het feit dat zelfs al een geringe overschrijding van de MTM de stabiliteit aanzienlijk benadeelt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ruim 4 op de 10 caravans en mobilhomes overladen bij weegactie
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 29 april 2014 - 18:39:23 »
Ja, nu mogen ze de bouwcamionnetjes met of zonder aanhangwagen ook nog op de weegschaal zetten, ineens bekeuren en ook gelijk voor het niet deftig vastleggen van de lading.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 4 op de 10 caravans en mobilhomes overladen bij weegactie
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 29 april 2014 - 22:55:38 »
Ja, nu mogen ze de bouwcamionnetjes met of zonder aanhangwagen ook nog op de weegschaal zetten

Dan wel zorgen voor een weegschaal die genoeg draagkracht heeft hé.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."