Tja Groenen tellen anders, zelfs pechstroken zijn voor hun rijstroken, en dan op een plaats
een stuk verderop # .

http://www.gva.be/dossiers/oosterweel/bam-maximaal-14-4-rijstroken.aspx
De BAM stelt dat er in de sleuf van de ring extra rijstroken bijkomen tot een maximaal totaal van 14 van de ring zelf en nog eens 4 van de op- en afritten. Pechstroken en de verkeersafwikkeling # rondom de ring wil de BAM in tegenstelling tot Groen-voorzitter Wouter Van Besien niet meerekenen. De ruimtelijke impact wordt bovendien kleiner dan nu, stelt BAM-CEO Jan Van Rensbergen (foto rechts), met een breedte van # 130 meter in plaats van de huidige 160.
Zo telt Groen op een plaats verderop waar het knooppunt het breedste is
mét verkeersafwikkelende parallelwegen (aan die # 130 m) en komt aan
29:

Zie lineaal:
- dan komt men enkel op het breedtse punt op
29 "vakjes" incl.
6 pechstroken (de groene cijfers) waarvan 1 pechstrook dubbel geteld in de bocht 23-24...- BAM telt daar -zonder verkeersafwikkelende bocht- de
echte rijstroken zo: 2-3-4||6-7||9-10-11-12||13-14-15-16-17-18||20-21-22||
25-26-27 ||28-29 = 18
en op het traject "langs het sportpaleis": 7+7 =14 en dubbele op-afrit + 4, totaal 18 (volgens BAM).
uit:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/antwerpen/2.31834?eid=1.1966584
Groen-voorzitter Wouter Van Besien kon naar eigen zeggen na lang aandringen het ontwerp van het Oosterweeltraject inkijken, zo schreef Gazet van Antwerpen vanmorgen. Het bezorgde de Antwerpse politicus bijna een hartaanval, want uit dat document zou blijken dat de Antwerpse ring op haar breedste punt# maar liefst 29 rijstroken zal tellen en 125 meter breed zal zijn. Het gaat dan om het stuk ter hoogte van Deurne-Noord, aan het Sportpaleis.
Volgens Van Besien kon hij het ontwerp inkijken dat het Nederlandse studiebureau TV RoTS eind 2012 aan de Vlaamse regering heeft overgemaakt. "BAM spreekt voortdurend over 18 rijstroken aan het Sportpaleis, maar zegt er niet bij dat de ring even verderop 29 rijstroken zal tellen", liet Van Besien in de krant optekenen. "Dat zullen de Antwerpenaars nooit aanvaarden."
De BAM ontkent echter dat de ring aan het Sportpaleis zoveel rijstroken zal krijgen. Volgens CEO Jan Van Rensbergen zal het Oosterweeltraject op die plaats maximaal 18 rijstroken tellen. De ring zelf zou uit 14 rijstroken bestaan. Een op- en afrittencomplex dat naast de ring komt te liggen, levert nog eens 4 extra rijstroken op.
Van Rensbergen begrijpt niet hoe Van Besien aan 29 rijstroken komt. "Ik vermoed dat men een aantal dubbeltellingen heeft gedaan, een aantal vluchtstroken heeft meegeteld", reageerde hij bij het VRT-radionieuws. Vanmorgen liet de woordvoerder van de BAM al verstaan dat Van Besien een gedateerd ontwerp voor ogen had gekregen.
Volgens de BAM-CEO is de ring aan het Sportpaleis momenteel zo'n 160 meter breed. In de nieuwe plannen zou dat 130 meter zijn.
... liet Van Besien in de krant optekenen. "Dat zullen de Antwerpenaars nooit aanvaarden."
Van Besien "denkt" dat "de Antwerpenaren dat nooit aaanvaarden" omdat dat breedste stuk verkeerswisselaar 125- 130 m # nu eenmaal breder is als de O-L-V Kathedraal (123 m) hoog is, je moet er maar op komen...

http://www.gva.be/dossiers/oosterweel/heibel-over-ring-met-29-rijstroken.aspx
"Breder dan kathedraal hoog is"
“BAM spreekt voortdurend over 18 rijstroken aan het Sportpaleis, maar zegt er niet bij dat de Ring iets verderop, bij de zogenaamde Hollandse knoop in Deurne-Noord, 29 rijstroken zal tellen. Zo wordt de Ring breder dan de kathedraal hoog is. Dit zullen de Antwerpenaars nooit aanvaarden”, zegt Van Besien.
Zolang "de Ring" maar nergens breder als de Schelde aldaar (450 m) wordt zou ik zeggen...

Maar goed dat het bij humor staat.
