Auteur Topic: gratis tankbeurt ....  (gelezen 832 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
gratis tankbeurt ....
« Gepost op: zondag 01 juni 2014 - 00:07:50 »
Volgens wat ik begrepen heb van de verslaggeving op de radio, zou de man ontslagen zijn door zijn werkgever.  Alleen had de werkgever er niet aan gedacht om ook de tankkaart terug te vragen.  Ze werd ook nooit geblokkeerd.  En dus zag de ontslagen werknemer zijn kans schoon om z'n baas een loer te draaien .... tot een uitbater van het tankstation onraad rook en de politie alarmeerde.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1593088/man-laat-twintigtal-wagens-tanken-met-tankkaart-van-werkgever.aspx
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: gratis tankbeurt ....
« Reactie #1 Gepost op: zondag 01 juni 2014 - 11:32:22 »
Ik snap alleen niet welk belang de uitbater van het tankstation er bij had om de politie te alarmeren. Voor hem was het toch betaalde omzet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: gratis tankbeurt ....
« Reactie #2 Gepost op: zondag 01 juni 2014 - 11:47:05 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: gratis tankbeurt ....
« Reactie #3 Gepost op: zondag 01 juni 2014 - 12:33:37 »
Ik snap alleen niet welk belang de uitbater van het tankstation er bij had om de politie te alarmeren. Voor hem was het toch betaalde omzet.

Hetgeen ik niet begrijp, is hoe sommigen hem dan nog omschrijven als de hedendaagse Robin Hood.  

Ten eerste omdat diegenen die een auto kunnen aanschaffen en onderhouden, niet bepaald de aller-armsten zijn die op 't einde van de maand zelfs geen geld meer hebben om voedsel aan te kopen.  En ten tweede, omdat ik er geen sikkepit van geloof dat die kerel dat gedaan zou hebben om de armsten onder ons ook wat te gunnen.  Die kerel  heeft dat toch gewoon gedaan uit rancune tegenover zijn ex-werkgever, zeker?  Het feit dat de werkgever een tikje nalatig geweest is om die kaart terug te vragen en bij niet-teruggave desnoods te laten blokkeren, doet nog geen afbreuk aan 't feit dat dit pure diefstal is.

En hoe sommigen er nog begrip voor tonen "omdat sommige werkgevers een armtierig loontje uitbetalen".  Duh, er is nog altijd barema's waaraan de werkgever zich MOET houden.  En als de werkgever niet tijdig en correct je loon uitbetaalt, zijn er àndere middelen om je gram te halen.  En  als je niet akkoord bent met de loon- en arbeidsvoorwaarden, kan je nog altijd proberen bij de sollicitatie er iets méér uit te halen.  Of wat langer zoeken naar een job die je beter ligt.  Je komt er vanzelf wel achter of de verwachtingen naar de werkgever enigszins realistisch zijn.  Maar zo pikken, neen.
 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone