Auteur Topic: Dokter krijgt boete met uitstel na weigering bloedafname automobilist  (gelezen 26476 keer)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Dokter krijgt boete met uitstel na weigering bloedafname automobilist
« Reactie #60 Gepost op: donderdag 21 september 2006 - 01:53:50 »
Over een kleine 2 maandjes start de cursus.
Ik denk dat vrouwen als voordeel hebben dat ze meestal wat leniger zijn waardoor ze de afzet met de benen relatief wat groter kunnen maken.

Ik liep overigens in op haar tijdens de laatste 3 baantjes, zij was blijkbaar moe. 2 baantjes meer en ik had haar ingehaald.
Ach, als ik die cursus heb voltooid dan ga ik een betere techniek hebben, dan komt mijn revanche  ;D

In ieder geval hadden jij en JC gelijk, iedereen met een fatsoenlijke conditie kan hiervoor slagen.  ;)
Als je dit conditioneel niet volhoudt dan heb je niet goed getraind. Ik heb 1,5 maand 2 keer per week gezwommen en dat was genoeg.
Er was ook één jongen die veel te hard startte met de crawl en na 2 baantjes uitgeput was  ???
De instructeur waarschuwde ons (wij startten later wegens gebrek aan vrije banen) dat je het beste de schoolslag kunt gebruiken en rustig van start kan gaan. Nu had ik tijdens de training veel sessies gezwommen van 8+2 baantjes, dus ik wist al perfect hoe hard ik kon gaan.
Voor het onderwater zwemmen gebruikte ik de truuc om snel adem te halen (verlagen van de CO2concntratie zodat ja langer je adem kan inhouden) maar dat vond de instructeur niet goed  ???
« Laatst bewerkt op: donderdag 21 september 2006 - 02:04:46 door BBB »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #61 Gepost op: vrijdag 22 september 2006 - 08:57:37 »
Gebruik dat hyperventileren maar voor je examen, het levert je weer enkele seconden op. Toen ik de cursus aflegde raadde de lesgever het zelfs aan. Een paar keer heel diep en snel achter elkaar ademhalen kan al een heel verschil maken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #62 Gepost op: donderdag 12 oktober 2006 - 15:53:21 »
Klopt. Tijdens een exaam (ook al ben je een rot in ´t exaam afleggen) ben je sowieso een beetje meer opgewonden, en dat beetje meer zuurstofverbruik kan je dan goed maken met hyperventileren op voorhand.

Als je tijdens een normale les reeds dat hypervenitleren nodig hebt, verlies je het ´extraatje´ dat je tijdens ´t exaam nodig hebt.

:D
Beware the barrenness of a busy life.
Socrates

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #63 Gepost op: donderdag 12 oktober 2006 - 19:20:34 »
Ha ha, er is hier iemand terug van weggeweest  ;)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #64 Gepost op: vrijdag 13 oktober 2006 - 00:49:50 »
Welkom back

Klopt. Tijdens een exaam (ook al ben je een rot in ´t exaam afleggen) ben je sowieso een beetje meer opgewonden, en dat beetje meer zuurstofverbruik kan je dan goed maken met hyperventileren op voorhand.

Als je tijdens een normale les reeds dat hypervenitleren nodig hebt, verlies je het ´extraatje´ dat je tijdens ´t exaam nodig hebt.

:D
Ik begrijp het, zal ik doen.  ;)
Het is vooral te hopen dat ze het ondiepe deel van het zwembad diep maken, dat maakt veel verschil. Toen ik mijn voorbereidend reddersbrevet haalde (waar je overigens absurd makkelijk mee kan frauderen  :-\) stond het ondiepe deel op de kleuterstand. Dat kost enorm veel tijd omdat je bij dat middenstuk zo veel omhoog moet zwemmen. Bij het in het water duiken krijg je immers al vrij veel diepte (ik probeer wat verder en wat minder diep te duiken maar dan nog, je moet niet het risico nemen dat je net iets boven water komt met jouw rug), en door de snelheid op het eerste stuk ben je nog onvoldoende hoog wanneer je bij de overgang komt. Die 25 meter zijn geen probleem, lastiger is het feit dat je meteen daarna in een hoog tempor 2 baantjes moet gaan zwemmen.

Het is mij opgevallen dat het ondiepe deel van de zwembaden in Vlaanderen nog ondieper is als in Nederland, het scheelt zo'n 20 centimeter :o
Het zal zeker zijn omdat Nederlanders zo'n 10-15 cm groter zijn?
Als je 2 m groot bent dan moet je behoorlijk door jouw knieën gebogen staan om geen kou te lijden ;)