Over een kleine 2 maandjes start de cursus.
Ik denk dat vrouwen als voordeel hebben dat ze meestal wat leniger zijn waardoor ze de afzet met de benen relatief wat groter kunnen maken.
Ik liep overigens in op haar tijdens de laatste 3 baantjes, zij was blijkbaar moe. 2 baantjes meer en ik had haar ingehaald.
Ach, als ik die cursus heb voltooid dan ga ik een betere techniek hebben, dan komt mijn revanche
In ieder geval hadden jij en JC gelijk, iedereen met een fatsoenlijke conditie kan hiervoor slagen.
Als je dit conditioneel niet volhoudt dan heb je niet goed getraind. Ik heb 1,5 maand 2 keer per week gezwommen en dat was genoeg.
Er was ook één jongen die veel te hard startte met de crawl en na 2 baantjes uitgeput was
De instructeur waarschuwde ons (wij startten later wegens gebrek aan vrije banen) dat je het beste de schoolslag kunt gebruiken en rustig van start kan gaan. Nu had ik tijdens de training veel sessies gezwommen van 8+2 baantjes, dus ik wist al perfect hoe hard ik kon gaan.
Voor het onderwater zwemmen gebruikte ik de truuc om snel adem te halen (verlagen van de CO2concntratie zodat ja langer je adem kan inhouden) maar dat vond de instructeur niet goed