Auteur Topic: 1 op de 3 truckers dommelt wel eens in  (gelezen 2817 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
1 op de 3 truckers dommelt wel eens in
« Gepost op: woensdag 11 april 2007 - 11:33:28 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
Re: 1 op de 3 truckers dommelt wel eens in
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 11 april 2007 - 14:34:04 »
Citaat
Van de chauffeurs uit het onderzoek lijdt 42,3 procent aan overgewicht en 26 procent aan obesitas, een van de oorzaken van slaapproblemen. Zwaarlijvigheid is mede een gevolg van een ongezonde levensstijl. Meer dan negen op de tien chauffeurs drinken en eten achter het stuur.
Ook lijkt 9,2 procent van de truckers een alcoholprobleem te hebben, tegenover 8 procent van de Vlaamse mannen. Het aantal rokers onder de vrachtwagenchauffeurs (46,5 procent) ligt hoger dan het Vlaamse gemiddelde van 31,6 procent.
:o
Onder de Belgische mannen heeft 12% obesitas, uiteraard verschillen de percentages enigzins over de leeftijdsgroepen. Ik vind het verschil schrikbaarwekkend groot. Maar ja, wat wil je als je de hele dag stilzit en dan ook nog eens eet? Het is blijkbaar echt noodzakelijk voor deze mensen om veel te sporten in de vrije uurtjes. Ik begrijp wel dat dat moeilijk is als je ergens in het buitenland zit en mogelijk niet eens een douche tot jouw beschikking hebt. Het verschil mbt roken vind ik ook opvallend groot. Dat drankprobleem valt nogal mee ('maar' zo'n 11% verschil), al is het natuurlijk buitengewoon verontrustend dat bijna 1 op 10 mannen in Vlaanderen een drankprobleem heeft.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 11 april 2007 - 19:49:18 »
Alle chauffeurs bijeengerekend kan dit mischien min of meer kloppen maar er is ook nog een verschil tussen internationaal vervoer en dagritten in de meeste gevallen en onder welke categorie men valt. (transport of eigen vervoer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 12 april 2007 - 12:21:32 »
Alle chauffeurs bijeengerekend kan dit mischien min of meer kloppen maar er is ook nog een verschil tussen internationaal vervoer en dagritten in de meeste gevallen en onder welke categorie men valt. (transport of eigen vervoer)

Dat maakt weinig verschil voor de gevolgen als ze, zoals enkele dagen geleden in de Kennedytunnel, weer maar eens met 5 vrachtwagens op elkaar knallen.

Natuurlijk zal weer wel een personenwagen de oorzaak geweest zijn, en hielden die vrachtwagenbestuurders, zoals altijd, ruim voldoende veiligheidsafstand van elkaar (zeker wel 5 meter).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 22 april 2007 - 00:48:22 »
Dat maakt weinig verschil voor de gevolgen als ze, zoals enkele dagen geleden in de Kennedytunnel, weer maar eens met 5 vrachtwagens op elkaar knallen.

Natuurlijk zal weer wel een personenwagen de oorzaak geweest zijn, en hielden die vrachtwagenbestuurders, zoals altijd, ruim voldoende veiligheidsafstand van elkaar (zeker wel 5 meter).

Wat de oorzaak is van dit specifiek ongeval weet ik niet maar wat me wel opvalt is dat het wel vaak op dezelfde plaatsen of minstens in dezelfde omgeving gebeurd vele van die ongevallen. Toch wel vreemd dat dit met auto's en andere voertuigen overal gebeurd maar men er meestal geen of weinig media aandacht aan besteed.

Ik dacht echter dat dit topic ging over de gezondheid van de vrachtwagenbestuurders en de werkomstandigheden of ook de familiale omstandigheden en niet nog maar eens een robbertje vitten op diegenen die er het zwarte schaap van gemaakt zijn terwijl die mensen er net zoveel als ieder ander bestuurder op zitten te wachten om in een ongeval betrokken te geraken.