Auteur Topic: Nog een gevalletje verkeersagressie  (gelezen 4493 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #30 Gepost op: maandag 23 juni 2014 - 20:32:28 »
ik vind dat hij nog goed zijn best doet om een beetje afstand te ouden
de enige keer dat het echt dicht is, is omdat de andere in de ankers gaat
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 24 juni 2014 - 03:46:02 »
ik vind dat hij nog goed zijn best doet om een beetje afstand te ouden

Inderdaad, een beetje, maar wel veel te weinig.

Onlangs deed ik mijn best om tegen slechts 140 km/h maar een beetje sneller te rijden dan de toegestane 100 km/h. Maar de camera had er geen begrip voor.

Citaat
de enige keer dat het echt dicht is, is omdat de andere in de ankers gaat

En die remt dan gelukkig nog heel langzaam af.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 24 juni 2014 - 20:32:32 »
Maandag ook zo'n geïrriteerde 40 tonner achter mijn gat - en wat landbouwgerief voor mij ...

Tja, ik rij er niet voorbij als dat niet veilig kan ... en met maar 68 pk hou ik enige marge  ;D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #33 Gepost op: woensdag 25 juni 2014 - 10:08:37 »
Maandag ook zo'n geïrriteerde 40 tonner achter mijn gat - en wat landbouwgerief voor mij ...

Voilà. Als jij dat landbouwgerief niet volkomen veilig kunt inhalen, waarom moet die bestuurder van die 40-tonner dan zo kort achter jou komen rijden? Zodoende belet hij een achterligger die toch wil inhalen om in een eerste fase al even gemakkelijk te kunnen invoegen tussen hem en de wagen van Inazuma.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #34 Gepost op: woensdag 25 juni 2014 - 16:27:59 »
Dat is je reinste zever, als die achter de vrachtwagen niet zeker weet of hij het veilig kan moet hij er ook maar achter blijven en niet als een rasechte egoist zich in elk gaatje beginnen te proppen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nog een gevalletje verkeersagressie
« Reactie #35 Gepost op: woensdag 25 juni 2014 - 18:57:49 »
Dat is je reinste zever, als die achter de vrachtwagen niet zeker weet of hij het veilig kan moet hij er ook maar achter blijven en niet als een rasechte egoist zich in elk gaatje beginnen te proppen.

Dus: "Als ik met mijn vrachtwagen niet kan inhalen, dan mogen anderen achter mij met een personenwagen ook niet inhalen".

Dát is pas je reinste typische zever van Belgische egoïstische asociale vrachtwagenbestuurders.

In Duitsland ben je zelfs verplicht om voldoende ruimte te laten voor een achterligger die wil invoegen bij het in verschillende keren inhalen. Daar ziet de wetgever zo iemand dus hoegenaamd niet als een rasechte egoïst.

Blij dat ik weg ben uit die Belgische rotmentaliteit!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."