Auteur Topic: GPS waarschuwt chauffeurs voor voetgangers  (gelezen 2031 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
GPS waarschuwt chauffeurs voor voetgangers
« Gepost op: dinsdag 17 april 2007 - 13:07:47 »
Uit De Standaard

Citaat

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Een beetje een raar bericht, vind ik. Ten eerste is een systeem dat slechts enkele voetgangers kan opsporen niet echt veilig, je wordt haast verplicht om een GSM op zak te hebben.
De verplichting om enkel nog GSM's te verkopen met GPS-module lijkt me ook niet nodig. De positiebepaling aan de hand van de GSM signalen is al redelijk nauwkeurig waardoor de GPS-module weinig extra biedt.
Het systeem biedt wel serieuze mogelijkheden naar Big-Brother toestanden.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 augustus 2011 - 02:10:09 door jozef »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: GPS waarschuwt chauffeurs voor voetgangers
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 17 april 2007 - 18:40:14 »
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat moderne technologie soms misbruikt wordt om commercie te creëren die niet met reële behoeften overeenstemt.

Het is toch niet de bedoeling dat we binnenkort in onze auto's de gordijntjes kunnen sluiten, en enkel nog naar een radarscherm zitten te turen om te weten hoe we voetgangers kunnen vermijden.

Citaat van: JC
je wordt haast verplicht om een GSM op zak te hebben.

Meer nog: je GSM moet ook nog aan staan.

Ik vertrouw in ieder geval meer op goed zichtbare kledij, en uit mijn ogen kijken voor bestuurders die wat te diep in het glas gekeken hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 17 april 2007 - 22:11:40 »
Ik vertrouw in ieder geval meer op goed zichtbare kledij, en uit mijn ogen kijken voor bestuurders die wat te diep in het glas gekeken hebben.

Ik vertrouw in ieder geval meer op te diep in mijn glas te kijken en thuis te blijven.  ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 17 april 2007 - 23:51:45 »

Ik vertrouw in ieder geval meer op te diep in mijn glas te kijken en thuis te blijven.  ;D

Als je thuis maar niet is waar je Stella staat ...  :D ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 18 april 2007 - 00:08:50 »
Typisch voor de Japanners, altijd weer leuke technolgische gadgets en toepassingen ;D
Het lijkt mij weinig practisch en ik geloof niet dat er hierdoor minder ongevallen zullen plaatsvinden.
Als je naar jouw scherm kijkt dan kijk je niet naar de weg. Als ik in Leuven met zo'n GPS-ontvanger zou rondrijden en meer dan 50% van de voetgangers zou een GSM bij hebben die aanstaat (en omwille van de wetgeving compatibel is met deze technologie) dan
zou mijn GPS-apparaatje op hol slaan :D