Auteur Topic: géén controle op voorrang van rechts  (gelezen 1690 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
géén controle op voorrang van rechts
« Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 15:43:55 »
Zou er soms iemand van Touring hier meelezen ?  Touring bevestigt namelijk eindelijk wat we hier al jarenlang beweren:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140822_01228123&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Citaat
Amper 0,2 procent van de boetes gaat naar mensen die de voorrangsregels niet respecteren, terwijl er elk jaar bijna 30.000 ongevallen door gebeuren.

De flikken vinden de regel moeilijk te controleren, "want als er een agent op een kruispunt staat, houdt iedereen zich netjes aan de regels".  Neen, ze vinden 't gewoon lastig omdat ze zulke controles niet knus vanop de middenberm kunnen doen.  Of vergeten de heren flikken dat er ook anonieme wagens bestaan ?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 augustus 2014 - 15:46:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 16:25:11 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 17:50:09 »
De flikken vinden de regel moeilijk te controleren, "want als er een agent op een kruispunt staat, houdt iedereen zich netjes aan de regels".  Neen, ze vinden 't gewoon lastig omdat ze zulke controles niet knus# vanop de middenberm kunnen doen.  Of vergeten de heren flikken dat er ook anonieme wagens bestaan ?

Euhm mss dat de flikken het zelf niet zo eng nemen met VVR ?
Rij eens toevallig achter zo´n politieauto waar veel VVR is en je weet het wel, ze gaan nauwelijks van het gas hoor...  :-X

Alles wat te kostenintensief is om te controleren is helemaal niet belangrijk...  ;D

# Btw mobiele (digitale) controles gebeuren ook #onbemand hoor, stond op mijn laatste € 50 O.I.:
http://forum.christophoros.be/index.php/topic,2093.msg49363.html#msg49363
« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 augustus 2014 - 18:02:26 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 18:42:31 »
Zou er soms iemand van Touring hier meelezen ?  Touring bevestigt namelijk eindelijk wat we hier al jarenlang beweren:
Zou me alvast niet verbazen.

Wathelet heeft ook een parlementaire vraag naar "voorrang" afgewimpeld ...


Citaat
Amper 0,2 procent van de boetes gaat naar mensen die de voorrangsregels niet respecteren, terwijl er elk jaar bijna 30.000 ongevallen door gebeuren.
Dat is volgens mij nog een zware onderschatting.

Assuralia heeft voor 2012 zo'n 350,000 ongevallen / jaar

Ik ben niet best in getallen terugvinden, maar volgens wat ik me herinner zaten daar ongeveer een kwart of 1/3 ongevallen bij waar voorrang / rood licht negeren de oorzaak is . Michele misschien ?   ^-^

Assuralia heeft natuurlijk veel uitgebreidere cijfers over ongevallen waar de flikken nooit zelfs maar zijn komen zien ...

Pak zelfs maar 20%, spreken we over 70.000 voorrangs/rood licht gevallen !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 18:45:20 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 18:56:52 »
Bizarre redenering : "kleinere overtredingen"

Het zijn wel overtredingen waarbij hopen ONGEVALLEN gebeuren, en waarbij het risico dat er een ongeval gebeurt gigantisch veel groter en veel acuter is dan het latente risico wanneer iemand 5,10,15,20 km/u te snel rijdt (volgens de huidige aanplakbordjes)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 19:24:18 »
Sensibilisering zou ook effect hebben, maar ook hier weinig initiatieven.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014 - 23:56:37 »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 23 augustus 2014 - 16:13:01 »
"Kleinere overtredingen"

Grotere gevolgen ...

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20140822_01228322/voetganger-overlijdt-na-aanrijding-door-auto
Wat is dat? Vollebak rechtdoor omdat we voorrang moeten krijgen? Die is volgens mij gewoon op de zijkant ingereden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 23 augustus 2014 - 17:22:43 »
Wat is dat? Vollebak rechtdoor omdat we voorrang moeten krijgen? Die is volgens mij gewoon op de zijkant ingereden.
Wat is dat ?
Volle bak rechtdoor omdat mijn bak sterker en sneller is ?
Een ander moet het maar oplossen ?

Fietser is met zijn hoofd op de voorruit terecht gekomen.
Dat is normaal enkel mogelijk wanneer de fietser vòòr de voorruitstijl geraakt wordt ...
Aan de foto te zien, is die redelijk laag op de ruit terechtgekomen - en dus eerder "vroeg" geschept ipv tegen de zijkant te rijden ...

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-lommel/bejaarde-fietser-verongelukt-na-aanrijding-a2005671/
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: géén controle op voorrang van rechts
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 23 augustus 2014 - 17:27:46 »
is inderdaad ook zo terwijl hij meer dan plaats genoeg heeft om te zien of er iets van rechts is, maar doodlopende straat daar komt toch bijna niets uit dus vlammen maar....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien