Auteur Topic: treinbegeleider reageert niet op druk noodstop: "al te vaak gefopt geweest"  (gelezen 967 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: treinbegeleider reageert niet op druk noodstop: "al te vaak gefopt geweest"
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 05 september 2014 - 13:10:33 »
Voor mijn part mogen ze die treinbegeleider in den bak steken. Zelfs niet gaan kijken!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: treinbegeleider reageert niet op druk noodstop: "al te vaak gefopt geweest"
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 05 september 2014 - 18:36:06 »
Yup, zonder meer vervolgen voor niet verlenen van hulp aan persoon in nood
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: treinbegeleider reageert niet op druk noodstop: "al te vaak gefopt geweest"
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 05 september 2014 - 19:01:35 »
Begeleider is absoluut in fout!
Ik heb gedurende mijn loopbaan als treinbestuurder (tot einde 20e eeuw)  geen enkele keer de noodrem gehad, veroorzaakt door een reiziger...
 

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: treinbegeleider reageert niet op druk noodstop: "al te vaak gefopt geweest"
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 05 september 2014 - 21:23:29 »
Ik heb gedurende mijn loopbaan als treinbestuurder (tot einde 20e eeuw)  geen enkele keer de noodrem gehad, veroorzaakt door een reiziger...

Het lijkt hier te gaan om een "nooddrukknop" die de trein niet belet om verder te rijden.

Die noodhandgrepen vroeger veroorzaakten toch een onderbreking van de remluchtleiding, hé Walter?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: treinbegeleider reageert niet op druk noodstop: "al te vaak gefopt geweest"
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 06 september 2014 - 10:34:02 »
Citaat
treinbegeleider reageert niet op druk noodstop

Titel is wat misleidend, het ging inderdaad over het waarschuwingssignaal voor de 'deurenkletser' (zoals ze intern nog wel worden genoemd) ;)
Ik wou ook gewoon aantonen dat het gebruik van de 'noodstop' heel uitzonderlijk was. (en is?)
Inderdaad, de 'noodrem' opent gewoon de treinleiding, (een luchtdrukleiding van voor tot achter van de trein, die continue op 5 bar moet staan) zodat de druk hierin wegvalt = automatische noodrem.
Trouwens, het remmen van de meeste van de treinen gebeurt door een 'gegradueerde' drukvermindering te geven door de bestuurder op die leiding, met op ~3,2 bar de maximum remming.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 september 2014 - 10:40:28 door e49Memling »