Auteur Topic: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad  (gelezen 5101 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Gepost op: maandag 22 september 2014 - 22:27:13 »
Citaat van: GVA
Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad

http://www.gva.be/cnt/dmf20140922_01281249/nieuwe-verkeerslichten-ruggeveldlaan-staan-pal-op-fietspad
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #1 Gepost op: maandag 22 september 2014 - 23:22:49 »
 ::)

Volgens mij bestaat er een verdoken wet dat je op een verkeersdienst geen hoger IQ mag hebben dan de toegelaten snelheid in een woonerf ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #2 Gepost op: maandag 22 september 2014 - 23:39:50 »
De wegmarkering van het fietspad heeft bovendien heel erg brede strepen...
Verder vraag ik mij af naar wie dat verkeerslicht is gericht.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #3 Gepost op: maandag 22 september 2014 - 23:41:37 »
Hadden ze het nog niet smal genoeg gemaakt daar?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 07:27:48 »
::)

Volgens mij bestaat er een verdoken wet dat je op een verkeersdienst geen hoger IQ mag hebben dan de toegelaten snelheid in een woonerf ...

 :D :D ;D ;D
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 08:50:48 »
Welcome back, Marc. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 09:38:22 »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 09:55:51 »
Het doet me alvast plezier dat Christophoros nog bestaat terwijl een Ieperse betweter zijn vzw ondertussen is opgedoekt. Hoewel velen er anders over dachten...

De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 11:51:35 »
Het doet me alvast plezier dat Christophoros nog bestaat terwijl een Ieperse betweter zijn vzw ondertussen is opgedoekt. Hoewel velen er anders over dachten...

 :)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 11:55:26 »
Het doet me alvast plezier dat Christophoros nog bestaat terwijl een Ieperse betweter zijn vzw ondertussen is opgedoekt. Hoewel velen er anders over dachten...

Fantastisch dat je er terug bij bent, Marc! Deze keer niet meer zo lang wegblijven, hé...  ;)

Wellicht heb je over die gast uit Ieper ook dit krantenartikel gelezen, maar dat zal ook jou niet verwonderd hebben van hem.

Christophoros is op 10 juli 2014 zijn negende jaar begonnen. In tegenstelling tot een ander welbekend verkeersforum, heerst hier nog altijd vrije meningsuiting, en worden hier nog altijd ernstige antwoorden op verkeersvragen gegeven. We verheugen ons over de goede samenwerking met Bert, ex-medewerker van GRO Forum, en de rijprof, medewerker van GRO Forum.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 17:07:21 »
Helaas was ik daarvan nog niet op de hoogte, Jozef. Uiteraard, onze dank voor de kennisgeving. Spijts dat de pers een paar fouten heeft weergegeven. De vermelding "de expert", is dermate een bijzonder foutief gegeven voor wie op de hoogte is inzake de verkeerswetgeving.

Ik verwijs verder naar de persmededeling : ""En hij is de hoofdopleider in de politieschool in West-Vlaanderen. Daar staat hij gekend als uitermate streng."

Ook hier vergist de pers zich schromelijk.

De juiste vermelding diende te zijn: "Niet alleen bij burgers maar ook onder collega's staat hij gekend als uitermate corrupt."

Mij niet zozeer maar Diane heeft bijzonder interesse voor deze zaak en gaat de nodige contacten leggen i.v.m. het welbekend dossier van enkele jaren geleden. Het lijkt haar nu opportuun om het opsporingsonderzoek een handje toe te steken van bijkomende informatie waarover wij beschikken. Ook burgers kregen informatie van de "verdachte" die strikt en zonder enige betwisting onder het beroepsgeheim vielen.

Strikt genomen, een zaak voor het Federaal Parket, aldus de conclusie van Diane.

Zelfs over de jaren heen hoop ik van harte dat het spreekwoord op termijn kan zegevieren. Wie laatst lacht, best lacht. Nietwaar?

Hopelijk is het u waardig om de verplaatsing te maken, Jozef, mocht u als één der getuigen worden opgeroepen.   
 
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 17:58:04 »
Spijts dat de pers een paar fouten heeft weergegeven. De vermelding "de expert", is dermate een bijzonder foutief gegeven voor wie op de hoogte is inzake de verkeerswetgeving.

O maar zelfs Eugeen Van Aersschot laat zich in de pers een "verkeersexpert" noemen:

Nieuwe regels ritsen allesbehalve duidelijk

(zie bij "Onduidelijkheden").

Citaat
Ik verwijs verder naar de persmededeling : ""En hij is de hoofdopleider in de politieschool in West-Vlaanderen. Daar staat hij gekend als uitermate streng."

Ook hier vergist de pers zich schromelijk.

De juiste vermelding diende te zijn: "Niet alleen bij burgers maar ook onder collega's staat hij gekend als uitermate corrupt."

Don Viona weet wel beter:

Citaat
POLITIE. -Strenge Ieperse politie opleider blijkt corrupste van allemaal te zijn.
Citaat
Zo zie je maar weer waar de rotte appels zitten, deze was zelfs heel goed verborgen achter een imago van "onkreukbare".

"Onkreukbaar" betekende alleen maar dat je hem niet moest strijken als hij gewassen was.


Citaat van: Marc Annemans
Zelfs over de jaren heen hoop ik van harte dat het spreekwoord op termijn kan zegevieren. Wie laatst lacht, best lacht. Nietwaar?

Juist, ook al denken sommigen dat wie laatst lacht, een slechte verstaander is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 18:05:58 »
Ik ben ermee bezig, Jozef. :-X ;)

Citaat
@ sub-sti-tuut:


Je hebt hier al meermaals de vraag opgeworpen waarom we, als het gaat over mistoestanden die in diverse beroepsgroepen voorkomen, het specifiek over de flikken hebben.

De reden - wat mij betreft althans - is de macht die de flikken hebben. Wanneer zoveel macht verleend wordt aan flikken die niet integer en betrouwbaar zijn, dan wordt de Politie een gevaar voor de samenleving.

Aan hun vaststellingen wordt een bijzondere bewijskracht gehecht. Als ik voorbij een groen verkeerslicht rijd, doch een flik beweert dat het rood was, dan was het voor de rechter rood.

Enkele jaren geleden werden er in het Gentse ettelijke snelheidsovertredingen "vastgesteld" met apparatuur die onmogelijk volgens de voorschriften kon opgesteld worden, omdat de betrokken ploegen daartoe niet over de vereiste accessoires beschikten. Toch hebben deze beëdigde personen telkens in een pro justitia, in naam van de koning ("Wij"), verklaard dat ze de metingen uitgevoerd hadden zoals voorgeschreven. Dergelijke praktijken zijn voor mij een regelrechte aanfluiting van de rechtsstaat. Een andere burger die betrapt wordt op meineed, wordt daar zwaar voor gestraft.

Ze hebben de macht om je 24 uur administratief aan te houden. Stel je voor dat zoiets een alleenstaande moeder overkomt op het ogenblik dat ze haar kleuter wil gaan ophalen in de kleuterschool. En zoals een flik mij er ooit bij zei: "Zodra je daarna het politiekantoor verlaat, kunnen we jou opnieuw voor 24 uur aanhouden."

Ze hebben de macht om iemand letterlijk in zijn kloten te knijpen (zie Klotenknijper).

Ze hebben de macht om jou op het politiekantoor in elkaar te timmeren en dan te beweren dat je van de trap gedonderd bent.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden.

Een flik is ook maar een mens, en ik kan begrijpen dat ook hij eens met meer alcohol dan toegestaan in het bloed een voertuig kan besturen, en daarbij, al dan niet als gevolg van die alcohol, bij een ongeval kan betrokken geraken. Maar als die flik dan ook nog liegt en bedriegt om eronder uit te geraken, dan is weliswaar ook dat nog menselijk, doch acht ik hem ongeschikt om over voormelde macht te beschikken.

Hetzelfde geldt voor de flikken die destijds wekenlang dag en nacht het GRO Forum geteisterd hebben. We hebben schriftelijke bewijzen gezien dat de plannen daartoe gesmeed werden op het gesloten politiegedeelte van wijlen het Wegcode Forum. Toen de verantwoordelijke van dat forum, politie-inspecteur Dirk Deckx, hiermee geconfronteerd werd, beweerde hij er niet van op de hoogte te zijn. Maar in het Duits zegt men: "Unwissenheit schützt nicht vor Strafe". Desondanks heeft politie-inspecteur Ivan Bruggeman van Wegcode daarna wel het lef gehad om JC (Joeri Cools, forumverantwoordelijke) en mij (titularis van het domein) een advocaat op ons dak te sturen omdat er hier meer dan gerechtvaardigde kritiek op Wegcode geuit werd. Er blijken aldus onder de flikken lieden te zitten met morele beginselen die mij volkomen vreemd zijn en me verontrusten.

Toen ik destijds op wijlen het Wegcode Forum nogal van mening verschilde met een aantal flikken aldaar, liet politie-inspecteur Ivan Bruggeman mij via e-mail weten dat hij op de volgende vergadering van de moderatoren mijn verbanning van het forum zou eisen, en dat hij daartoe ermee zou dreigen het publiek gedeelte van het forum de rug toe te keren als ik niet verbannen werd. Hij voegde er zelfs nog aan toe dat hij dit zou doen, niettegenstaande hij er zich bewust van was dat dit chantage inhield. Op de dag van voormelde vergadering kreeg ik rond 18:00 u. van politie-inspecteur Dirk Deckx, verantwoordelijke voor Wegcode, via e-mail, naast een aantal waardevolle aanbevelingen voor deelname aan het forum, schriftelijk de formele en onvoorwaardelijke toezegging dat ik in geen geval van het forum zou verbannen worden. Alhoewel ik intussen niet meer aan het forum had deelgenomen, kreeg ik rond 21:00 u. een e-mail met de bevestiging van mijn verbanning van het forum. Bij navraag bij Dirk Deckx gaf hij toe dat hij gezwicht was voor de chantage door zijn collega Ivan Bruggeman. Men zegt nochtans dat niemand onmisbaar is, en dat zou ook gebleken zijn als Ivan Bruggeman zich de volgende dag te pletter gereden had tegen een boom. Het toevertrouwen van voormelde macht aan dergelijke lieden acht ik derhalve ook een gevaar voor de maatschappij.

Hetzelfde geldt voor de flikken die, kort nadat Marc Annemans op wijlen het Wegcode Forum de gebrekkige vaststellingen bij ongevallen door de flikken aangeklaagd had, zijn motorfiets en motorkledij in beslag genomen hebben, onder voorwendsel dat ze aanleiding zouden gegeven hebben tot verwarring met de motorfietsen en de motorkledij van bevoegde personen, wat volstrekt niet het geval was. Marc werd zowel in eerste aanleg als in beroep over de gehele lijn vrijgesproken. Uit wellicht niet ongegronde vrees voor represailles heeft hij zich helaas geen burgerlijke partij gesteld voor het bekomen van materiële en morele schadevergoeding. Maar het heeft hem psychologisch wel dermate getroffen, dat hij gestopt is met de inzet die hij en zijn echtgenote jarenlang bij dag en bij nacht geleverd hebben voor de verbetering van de verkeersveiligheid, en heel wat vruchten afgeworpen heeft.

Ook van een dergelijk gebrek aan integriteit zou ik nog vele voorbeelden kunnen aanhalen.

Ik ben van nature niet vlug bang, maar ik geef het jou eerlijk toe: in België ben ik bang voor een confrontatie met flikken die hun boekje te buiten gaan. En dat is niet normaal. In Duitsland ben ik er gerust in dat de Polizei mij correct zal behandelen, ook als ik wat mispeuterd heb.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 18:17:17 »
Als je 2 verkeersborden uit elkaar kan houden, ben je een verkeersexpert in de pers ...  >:D


Welkom terug, Marc & Diane !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Nieuwe verkeerslichten Ruggeveldlaan staan pal op fietspad
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 19 december 2014 - 18:39:16 »
Velen hebben ons over de jaren heen gelijk gegeven van wat we toen meedeelden en hebben kenbaar gemaakt.

Een zelfbenoeming zegt meer over de persoon inzake het egocentrisch gedachtengoed. Ik durf niet uit te sluiten dat er kookpotten op de markt verschijnen met de ingegraveerde welbekende naam. Made in Thailand.

Ik begrijp, Inazuma.

Ter herinnering. Indien je volgens I.B. een brug onderdoor reed, was je volgens zijn mening in overtreding indien de bovenliggende rijstroken waren gescheiden door een doorlopende witte streep op de brug. Begrijpe wie kan. Jozef weet er alles over.  :D

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.