als je toch "de sociale" wilt uithangen.
Moet daar dan geen rekening mee gehouden worden, volgens jou?
Waarom wel ? Ik heb nog geen enkel degelijk argument gezien. En als het buitenland dat kan waarom zou "een Vlaming" dat niet kunnen ?
Dan zeg me eens eindelijk hoe en wat beter en voor wie ?
Al zo vaak gezegd.
hoe : door rekening te houden met de reële uitstoot.
Kun je niet, want anders moet je aan elke wagen zeer dure meetappartuur hangen, dat gaat zeker in de duizenden euros, zoals mobiele fijnstofmeters.
En dan spreek ik nog niet over de registratie en al de andere kosten, hoeveel personeel ga je daarvoor inzetten en waar haal je die ?
voor wie ? diegenen die niet zomaar een recente auto kunnen kopen, zelfs met 2500 € subsidie.
Die geen recente auto kunnen kopen, nemen bvb de bus of tram vanuit de stadrand, vanaf een park & ride parking, of zie je daar een ernstig probleem ?
In het buitenland hebben ze daar geen probleem mee, waarom "de Belg" wel ?
Zucht, dan zeg me hoe je dat gaat controleren
werken met uitstootmeters of betaalkaarten. Ingenieurs genoeg die daarop iets kunnen vinden, niet?
En gij gaat dat alles meebetalen, enkel omdat er een minderheid "te lui" is om de bus of tram te nemen vanuit een stadrandparking ?
En waarom moet die euro 3 naar een bestemming in de kernstad met de auto rijden - dit slelchts 1 maal om de 14 dagen - als hij ook op een andere manier naar die bestemming kan geraken ?
En waarom moet die euro 4 naar hartenlust de stad komen vervuilen - als hij ook op een andere manier naar die bestemming kan geraken ? En is het openbaar vervoer er dan zo goed op afgestemd?
Waarom niet? Je kunt toch googlen ?
Ligging alle P & R Antwerpen:
https://www.google.com/maps/d/viewer?iwloc=00048ebf374ba80631b05&msa=0&mid=z4ftgy-N3HM0.k03RlF4zG7rQDetails tram of bus
http://www.antwerpenautovrij.be/bereikbaarheid
Park & Ride
Kies je toch voor de auto, dan parkeer je het best op een Park & Ride aan de rand van de stad. Daar neem je de bus of tram tot in het autovrije centrum.
P+R Metropolis
aansluiting met tram 6 en bus 23, 720, 730, 760, 761, 770, 771, 772, 775, 776
P+R Keizershoek, Merksem
aansluiting tram 3 en bus 640, 642, 650 en 670 naar het centrum
P+R Blancefloerlaan, Linkeroever
aansluiting met tram 3, 5, 9 en 15 naar het centrum, aansluiting met bus 81, 82, 83, 84 en 85
P+R Frederik Van Eedenplein, Linkeroever
aansluiting met tram 3, 5, 9 en 15 naar het centrum, aansluiting met bus 36, 81, 82, 83, 84, 85, 87, 89, 95, 97 en 99
P+R Melsele
aansluiting met tram 3 naar het centrum
P+R Olympiade
aansluiting met tram 2 en 6 naar het Astridplein
Denk je nu echt dat de Duitse overheid daar niet over nagedacht heeft ?
Ja, over wat de gemakkelijkste oplossing is en de industrie meest opbrengt maar zonder te kijken naar sociale implicaties, behalve de subsidie die toch voor de lagere inkomensklasse ontoereikend is.
De laagste inkomensklasse moet dan maar naar en goedkoper vervoermiddel omzien als een auto al te duur is, moet ik eens voor jou opzoeken wat vandaag de goedkoopste wagen euro 4 met roefilter kost in occasie ? Een milieuvriendelijkere benzine is nog gemakkelijker daar kan je zelfs koopjes vinden.
Kan de laagste inkomensklasse die auto wel onderhouden en de brandstof en verzekering enz.. betalen of is die gratis voor die inkomensklasse ?
Denk je nu dat ze in Duitsland geen laagste inkomensklasse hebben ? Je moest eens weten...
Is voor jou 2500 euro geen geld als je voor een bijna wrak
de "laagste inkomstenklassen" die dikwijls met zulke auto´s rijden, en wslk de enige moglijkheid dat ze ooit eens met een fatsoenlijke auto gaan rijden.
Dan moeten ze nog een pak geld bovenop bijleggen om een auto te kunnen kopen die aan de norm voldoet, en dat geld hebben die mensen niet.
Dus kopen ze een ander bijna wrak waarmee ze nog even mee verder kunnen.
Tja dat moeten zij weten, een auto is nu eenmaal niet gratis, een volle tank kost al rap 70 euro.
Tracht je eens in te beelden dat je met een 12 jarige oude diesel rijdt en je hebt geen geld op overschot en je moet alle eindjes aan elkaar knopen om maandelijks te overleven met jouw gezin. Je krijgt dan te horen dat jouw auto de stad niet meer in mag maar een recente versie kopen, zelfs met subsidie, zit er echt niet in.
Dan koop je een oudere wagen of geen.
even googlen op mobile.de (er zijn nog andere)
Inschrijving vanaf 2006 én groene sticker: meer als 850.000 auto´s daar zul je wel iets naar behoefte vinden, zelfs onder 1000 euro (maar dan heb je de verzekring en alle andere kosten niet gratis

).
http://suchen.mobile.de/auto/search.html?useCase=RefineSearch&emissionsSticker=EMISSIONSSTICKER_GREEN&__lp=100&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&negativeFeatures=EXPORT&lang=de
852.825 Treffer - Diese Fahrzeuge entsprechen folgenden Suchkriterien
Erstzulassung von 2006 Umweltplakette: 4 (Grün)
De Euro 4 (van welstellende mensen) mag dan wel naar hartenlust in de stad rondtoeren en vervuilen ook!
Idd, en de euro 4 van arme mensen van bvb deze Peugeot Stationwagen, vraagprijs 850 EURO, ook:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/peugeot-406-1hd-dresden/203232856.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=100&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&negativeFeatures=EXPORT&emissionsSticker=EMISSIONSSTICKER_GREEN&noec=1

850 EUR MwSt. nicht ausweisbar
Kombi, Gebrauchtfahrzeug
EZ 11/2007
176.000 km
Benzin
81 kW (110 PS)
Schaltgetriebe
Wees toch eerlijk en kijk naar de reële uitstoot en als dat technisch niet kan, moet men zoeken naar andere rechtvaardige oplossingen.
En die zijn ?
De maatregel zoals in Duitsland vind ik discriminerend!
Helemaal niet, het leefloon in D is dikwijls maar de helft van Belgie, en voor de rest huurgeld enz..... moeten ze naar "hun OCMW".
(Hartz 4
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hartz-concept ) Overigens ingevoerd door een regering geleid door socialisten (Schröder),
De werkloosheidsuitkeringen zijn daar ook in tijd beperkt en sowieso met minder uitzonderingen.
En al die arme Duitse gezinnen moeten zich ook behelpen, denk je nu echt dat die zich zorgen maken hoe ze ergens in de kernstad moeten geraken ?
Pfft... die hebben heel andere zorgen hoor.
Het is een alles of niets verhaal en bijgevolg kortzichtig.
Jouw mening.
Veel mensen hebben helemaal geen auto nodig en komen met andere vervoermiddelen goed terecht.
Toch maar even nadenken hoor.
In de regel geef je het weinige inkomen zeker NIET aan een auto uit, maar aan de basisbehoeften, en ik denk dat daar automobiliteit helemaal niet bij staat, zelfs mobiliteit niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Basisbehoeften