Auteur Topic: Dubbel gelede bussen  (gelezen 1268 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Dubbel gelede bussen
« Gepost op: vrijdag 15 mei 2015 - 22:37:06 »
Ik ben al een paar keren een dubbel gelede bus gepasseerd ergens in de Kempen. Het gaat blijkbaar om testritten. Na wat googlen kom ik uit op de Equicity van Van Hool: http://www.exquicity.be/en/. Weet iemand meer over deze testen? Gaat men deze dingen in België inzetten?
Ze lijken nog het meest op een tram maar dan op wielen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline de rijprof

• Meer dan expert
Re: Dubbel gelede bussen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 15 mei 2015 - 22:57:37 »
Als je opstapt en je loop naar achter ben je aan de volgende halte terug waar je opgestapt bent  ;D

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 16 mei 2015 - 07:05:20 »
Ik ben er vannacht zo eentje tegengekomen op de N10.  Het voertuig was voorzien van nogal wat zwaailampen, en reed richting Koningshooikt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 16 mei 2015 - 12:37:28 »
Als je opstapt en je loop naar achter ben je aan de volgende halte terug waar je opgestapt bent  ;D

En als je ermee voor een rood verkeerslicht staat, blokkeer je het vorige kruispunt nog.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."