http://1 - Intrest op het verschil in spaargeld? Dat zal de moeite niet zijn, intrest is pakweg gemiddeld 0,5%
Michel, we hebben het hier over TOC (total cost of ownership). Dan praten we niet alleen over wagens die voor 3 jaar geleased worden. Auto's worden als maar ouder tegen dat ze op het autokerkhof belanden. Voor België was dat in 2001 12,9 jaar, in 2014 al 15,1 jaar, intussen evolueren we naar 18 jaar. Wat garandeert jou dat de intresten nog zo lang zo abnormaal laag gaan blijven als nu? Of heb je ook op financieel vlak een glazen bol?
Ik heb de link van de huidige intresten gegeven, het ging toch over het heden niet?
Ook moest je een heel straffe glazen bol hebben intresten blijven te verwaarlozen tov de inflatie.
Wie vandaag zijn geld nog oppot op de bank en er later minder aan over heeft omdat de inflatie hoger is dan de intrest moet het maar zelf weten.
Pensioensparen en een levensverzekering voor te kasseren op mijn 65e is ruim genoeg hoor, maar daar had ik wel iets van want dat kon ik inbrengen bij de beslastingen, dus elk jaar zag ik daar een deel van terug.
Ik geef mijn geld toch uit om er plezier aan te hebben, en niet pas als ik er geen plezier meer aan heb wegens ziekte en-of ouderdom. Ieder zijn keus, Jozef.
En dan de hamvraag: Michel, waarom rijd jij nog niet met een Tesla, nu ze toch zo goedkoop geworden zijn en het geringe rijbereik voor jou totaal geen rol speelt? Waar wacht je op?
Wat ben jij toch ongeduldig, ken jij de Europese prijzen van een Model 3 al?
Een Tesla heeft rijbereik in overvloed trouwens, zelfs 500 km als men wil.
Moest ik een Tesla Model 3 in de late herfst bestellen (als ik definitieve prijzen en opties ken), heb ik hem wslk einde 2018, met tegenslag altijd nog in 2019.
Volgens de laatste berichten zal het maar één accupack zijn van 75 kWh dat aangeboden wordt.
Men kan dan voor een gelockte 60 kWh versie kiezen of een 75 kWh.
Voor een paar duizend € kan men die 15 kWh later per software unlocken, naar behoefte zelfs mss 2 jaar later, wie weet zakt de optieprijs dan. Hebben ze bij het Tesla Model S ook gedaan, naja een m3 is geen early adopter meer, en Tesla wil eens winst maken per auto.
Het veel grotere prijsverschil zal wslk in de aandrijving en navenant geboden vermogens zitten.
2 motoren en Dual drive 4x4, of 1 motor achtertractie. Het laatste zullen ze eerst aanbieden, dus het kan zijn dat tot maart 2018 enkel achtertracties van de band rollen, dus M3-60 of M3-75, op de M3-60D, M3-75D, M3-P75D zal men wslk tot een jaar langer moeten wachten. Dus nog tijd genoeg om bij mijn huisbank binnen te lopen.