Auteur Topic: rijden doe je zo (NIET)  (gelezen 4905 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
rijden doe je zo (NIET)
« Gepost op: donderdag 23 april 2015 - 14:36:06 »
Wie herinnert er zich niet "Het leven zoals het is .... rijschool", met Johny en zijn zoon ?  VT4 pakt nu uit met een programma, dat daar lichtjes op gebaseerd is. 

Het concept ?  De programmamakers benaderden een aantal kandidaten die maar niet slagen in hun rij-examen.  Ze stellen een lesauto + een ervaren lesgever ter beschikking, en die lesgever moet dan slagen in een mission impossible: de kandidaat door het praktijkexamen loodsen.

De spits werd afgebeten door ene Rita, een alleenstaande mama.  15x theorie-examen moeten herdoen.  (I'm just saying ....).  Rita krijgt haar zenuwen maar niet onder controle.  En telkens ze zenuwachtig wordt, begint ze nerveus te schaterlachen.  Krijgt een aantal uren rijles, en moet dan praktijkexamen afleggen.  Vér is ze alvast niet geraakt.  Nog voor ze de parking van het examencentrum verlaten had, was ze al 7x stilgevallen.  De examinator vond het toen wel welletjes, en vroeg aan de instructrice om haar even te helpen.  Uiteraard tussenkomst, en dus gebuisd.  Komt buiten, met een brede schaterlach (van de zenuwen,dus).  WAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ..... Ik ben gebuisd  HAHAHAHAHA !  Ze zou twee weken later herkansen, en finaal wél slagen.

De andere kandidate was nogal een onzeker, onhandig type.  Had moeite met de lengte en breedte in te schatten van haar voertuig.  Gaat overdreven veel rechts rijden, lesgever moet geregeld corrigeren omdat ze anders pardoes deels op het fietspad gaat rijden.  Ook een rotonde nemen, is niet echt haar sterkste kant.  Na aardig wat oefenen, slaagt zij finaal wél in haar praktijkexamen.

Mijn idee ?  Goedkope uitlach-tv.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: rijden doe je zo (NIET)
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 23 april 2015 - 16:57:05 »
Het doet me denken aan de eigen brainwashing die we in onze apejaren in het middelbaar onderwijs toepasten. Op de dag van het examen aardrijkskunde of geschiedenis om 4 uur 's morgens opstaan om de leerstof er onder hoge druk in te persen. Met de hakken over de sloot door het examen. En 's namiddags er nog amper 20% van weten.

Personen die dermate ongeschikt zijn om een motorvoertuig te besturen, en dan plots met kunst- en vliegwerk voor het praktijkexamen slagen, zullen er achteraf maar bitter weinig van terecht brengen. Hopelijk vallen er daarbij geen onschuldige slachtoffers.

In die zin is het desbetreffende TV-programma eigenlijk onverantwoord.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 23 april 2015 - 18:17:57 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 24 april 2015 - 14:49:50 »
https://youtu.be/DxR8N5tCNZs

Mensen die psychisch 100% ongeschikt zijn om met een wagen te rijden, en dan ook nooit een rijbewijs zouden mogen krijgen.

Het morele leed van die oldtimer-eigenaar is onvoorstelbaar: 13 jaar werk op de schroothoop. Maar daar kent geen enkele rechtbank een schadevergoeding voor toe. Enkel de waarde van de oldtimer vóór het ongeval wordt vergoed.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 24 april 2015 - 18:00:56 »
Als hij slim was had hij een taxatie laten doen maar dan nog, 13 jaar, die is dus heel waarschijnlijk minutieus gerestaureerd, originele boutjes laten verzinken ed., herstel dat maar..

maar haar uitleg ; sorry sorry, kunnen we dit niet terugspoelen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 25 april 2015 - 00:22:14 »
Als hij slim was had hij een taxatie laten doen maar dan nog, 13 jaar, die is dus heel waarschijnlijk minutieus gerestaureerd, originele boutjes laten verzinken ed., herstel dat maar..

Er kan ook na dit ongeval nog bepaald worden wat de marktwaarde van de oldtimer was vóór het ongeval.

Maar daar gaat het de eigenaar niet om. De band die je hebt met die ene bepaalde wagen waaraan je 13 jaar lang met zoveel toewijding gewerkt hebt, en waarvoor altijd alleen maar het beste goed genoeg was, kan niet met geld vergoed worden.

Citaat
maar haar uitleg ; sorry sorry, kunnen we dit niet terugspoelen.

Ze zouden beter dat debiele wicht haar geboorte kunnen terugspoelen.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: maandag 27 april 2015 - 17:46:25 »
Had dat ook gezien, ....
Heb die wel geen ene keer horen zeggen dat ze in haar spiegels moet zien om te weten waar ze op haar vak zit, misschien hebben ze het mij verkeerd uitgelegd en had ik ook voor zo'n superman moeten gaan die eender wie in 5 dagen kan leren rijden.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 29 april 2015 - 19:34:28 »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder