Auteur Topic: Het slecht voorbeeld van een politicus  (gelezen 1722 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Het slecht voorbeeld van een politicus
« Gepost op: woensdag 20 mei 2015 - 14:30:59 »
Citaat
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2344711

"Tientallen mensen claxonneerden naar mij"

Belga

di 19/05/2015 - 20:22  Floor Bruggeman

"Nog iemand Herman De Croo -zonder auto- gezien op de pechstrook langs de E40 in Zwijnaarde?" Die vraag hield verschillende Twittergebruikers even in de ban. "Alles is oké", laat De Croo ons weten.

"Ik had een lekke band", vertelt De Croo aan de telefoon. "De wagens van tegenwoordig hebben -meestal toch- geen reservewiel en dus moest ik mijn band proberen te herstellen met een reparatieset. Met die set moet je een soort vocht in de band spuiten, maar dat hielp dus niets. Ik heb mijn wagen dan maar laten depanneren."

Nadat zijn wagen getakeld was, moest De Croo nog drie kwartier wachten op iemand die hem kwam ophalen. "In totaal zal ik dus van 18 tot 20 uur op de pechstrook hebben gestaan, waarvan een deel zonder auto."

Met De Croo dus alles oké, al vreest hij wel voor een verkoudheid. "Wat me trouwens is opgevallen, is hoe snel iedereen over de autosnelweg rijdt. Ik stond daar ook met mijn mantel en toch herkenden velen mij. Tientallen mensen claxonneerden. Het deed me plezier dat ze me herkenden." Twee mensen waren zo vriendelijk om te stoppen, maar toen was er al iemand onderweg om De Croo op te halen.

Eind goed, al goed.

fluovestje aandoen ?
ongegrond stoppen op de pechstrook door passanten ?
claxonneren zonder gevaar ?

Waarom rijdt hij niet mee met de takelwagen en laat zich op een comfortabele veilige plaats afzetten waar hij veilig afgehaald kan worden ?
Kan ook een bushalte zijn, of restaurant of ...
M.a.w. wat doet "die idioot" daar nog zo lang (45´) langs de snelweg nadat zijn wagen al getakeld was ? Naar de snelle auto´s kijken of had hij dat gemist in zijn kindertijd ?

En "120 kmh" moet idd relatief traag zijn als tientallen De Croo herkenden in zijn mantel op de pechstrook... 2 stopten er zelfs... herkennen ... reactieweg en remweg ... op de rijbaan en-of pechstrook ?  :P  Oeps dwaas-vriendelijk zijn, claxonneren, harmonicafiles veroorzaken, ttz plots gevaar veroorzaken, bestuurders afleiden... 

Tja onze politiekers en verkeersveiligheid...  zouden ze weten wat een autosnelweg inhoudt ?
« Laatst bewerkt op: woensdag 20 mei 2015 - 14:47:02 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Het slecht voorbeeld van een politicus
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 20 mei 2015 - 23:05:11 »
Tja onze politiekers en verkeersveiligheid...  zouden ze weten wat een autosnelweg inhoudt ?

Zeker en vast: dat zijn van die wegen waar je op de middenberm met kaskes moogt spelen waarme je véél geld binnenrijft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Het slecht voorbeeld van een politicus
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 23 mei 2015 - 19:52:36 »
fluovestje aandoen ?
Van zodra zijn auto weggetakeld is, mag het vestje uit hé ...

Citaat
Waarom rijdt hij niet mee met de takelwagen en laat zich op een comfortabele veilige plaats afzetten waar hij veilig afgehaald kan worden ?

Omdat politici nooit de simpele oplossing kiezen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Het slecht voorbeeld van een politicus
« Reactie #3 Gepost op: zondag 24 mei 2015 - 11:57:23 »
Omdat politici nooit de simpele oplossing kiezen.
Of het dikwijls ontbreken van gezond verstand...
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Het slecht voorbeeld van een politicus
« Reactie #4 Gepost op: maandag 25 mei 2015 - 06:12:18 »
Ik zou zelfs die gezond weglaten.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien