Auteur Topic: Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?  (gelezen 3062 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?
« Gepost op: maandag 25 mei 2015 - 10:48:05 »
Citaat
http://www.gva.be/cnt/dmf20150525_01696672/auto-slipt-door-glad-wegdek-op-aansluiting-a12-met-ring

Auto slipt door glad wegdek op aansluiting A12 met Ring



De chauffeur reed niet te snel. Het is de combinatie van eerste regenbuien met het stof en olie na een droge periode die de baan gevaarlijk glad maken.
Rubber hebben ze vooral vergeten (olie ???  :o ).

Auto slipt maar chauffeur reed niet te snel...  ::)

Hallo media ? Onaangepaste snelheid volgens Art 10.1.1 ...

Een wat ervaren bestuurder weet dat en ook vooral door rubberlaagje, dus die chauffeur reed te snel... in die omstandigheden en...

(...en de staat van zijn banden ? Ik heb ooit mensen zien "rijden" met 15 jaar oude banden en er was nog (ruim) genoeg profieldiepte op... tot de baan nat werd... wat denk je wat uitgedroogd hard rubber op een nat rubberlaagje in bepaalde bochten nog voor een grip heeft ? Eenmaal raden...)
Citaat
10.1.

1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.



Weet de wegbeheerder wel dat er zich rubber verzameld in extra kunstmatige bochten op de weg ?

Ze gaan het nooit leren in BE, zoals die geforceerde chicanes die ze aangelegd hebben, waar steeds na een lange periode van droog weer zich een laagje rubber verzameld heeft, dan de eerste regen en dan heb je dit:
Citaat
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20140809_01210838/weer-ongeval-op-dodenweg

Ondanks het feit dat alle bomen op de N717 werden gekapt en de weg volledig werd ingericht, gebeuren er nog altijd veel ongevallen. Vooral bij regenweer glijden heel wat auto’s van de weg, bovendien vaak op dezelfde plaatsen.

Idioot wegwanbeheer, want als men daar geen enge chicanes aanlegt kan zich daar ook geen rubber verzamelen.
Het gaat over deze weg, topic:
Citaat
http://forum.christophoros.be/index.php?topic=3500.0
Middeneilanden in de rijrichting van de route: http://goo.gl/maps/rHQHL (2de link is elke keer de andere rijrichting) 4,7 km tussen de eerste en de laatste, ik tel er 11. Gemiddeld om de 430 meter dus.
... zeker geen uitzondering (11 chicanes is wel heel veel, kent iemand een circuit met 11 chicanes ? ;D) in het idioot geforceerd middeneilandwanbeheer in Vlaanderen...
« Laatst bewerkt op: maandag 25 mei 2015 - 11:21:26 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 25 mei 2015 - 22:19:12 »
Ik was al gelukkig dat de regen op een verlofdag viel, mijn eerste gedacht was dat die troep er al af was tegen dat ik morgen moet werken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 mei 2015 - 08:38:58 »
Auto slipt maar chauffeur reed niet te snel...  ::)

Hallo media ? Onaangepaste snelheid volgens Art 10.1.1 ...

Een wat ervaren bestuurder weet dat en ook vooral door rubberlaagje, dus die chauffeur reed te snel... in die omstandigheden en...

Tut, tut ..... hij overschreed de maximum toegestane snelheidslimiet niet, en dus reed hij niet te snel volgens de media.  (sarcasmemodus uit).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 mei 2015 - 12:12:20 »
Ik kan niet direct zien welke aansluiting het precies is, ik weet wel dat 3 van de 4 aansluiting van de A12 met de Antwerpse Ring er erbarmelijk bij liggen

putten,
golvend wegdek dat de vering (en de wegligging) nadelig  beïnvloedt;
meerdere overgangen in wegbedekking - en daarmee ook in wrijvingscoëfficiënt ;
"reparaties" met grote plakken black ice ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015 - 14:06:11 »
Zelfs mijn dochter van 22 weet al van toen ze haar rijbewijs haalde (2 dagen na haar 18e verjaardag) dat de eerste regen na een tijd van droogte de straat gevaarlijk glad maakt. Dat heb ik haar duidelijk ingepompt. Onaangepaste snelheid was het gewoon, maar daar zijn de media te ...... voor en brengen liever tendentieuse berichtgeving.
Vooral treinen kunnen daar enorm last van hebben: lang droog en dan zachtjes beginnen regenen: een schaatsbaan op de sporen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015 - 20:41:34 »
Vooral treinen kunnen daar enorm last van hebben: lang droog en dan zachtjes beginnen regenen: een schaatsbaan op de sporen.

Als zo een trein niet meer verder bergop geraakt omdat het te glad is, kun je die dan ten minste staande houden, Walter? Of is dat zoals onze vroegere Touran, die dan maar achteruit naar beneden van onze oprit schoof?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?
« Reactie #6 Gepost op: zondag 31 mei 2015 - 14:22:26 »
Als zo een trein niet meer verder bergop geraakt omdat het te glad is, kun je die dan ten minste staande houden, Walter? Of is dat zoals onze vroegere Touran, die dan maar achteruit naar beneden van onze oprit schoof?

Treinen hebben hun motoren alleen op de loc (4 assen), dus niet op alle wielen, ook niet bij de meeste treinstellen. Remmen hebben ze wel op alle wielen, dus met een hele trein met geblokkeerde wielen naar benden glijden vanuit stilstand is vrijwel onmogelijk. Het moderne materieel heeft trouwens meestal ook magneetremmen op het spoor.

Trouwens, Sepp, uw oprit is wel héél steil.  ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 31 mei 2015 - 14:26:48 door e49Memling »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?
« Reactie #7 Gepost op: zondag 31 mei 2015 - 19:02:27 »
Trouwens, Sepp, uw oprit is wel héél steil.  ;)

De vorige eigenaar heeft ons uitgelegd: als je de indruk hebt dat die oprit loodrecht naar omhoog gaat, dan heb je teveel gedronken.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Weet de media eigenlijk nog wat te snel volgens de wegcode is ?
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 02 juni 2015 - 12:26:12 »
Vorige zondag heb ik 20 km afgezien in Brussel, samen met zo'n 40 000 andere idioten.  ;D

De wegen zijn dan afgesloten en je kan rustig op de rijbaan lopen. Het viel me op dat stukken weg aan kruispunten zeer glad kunnen zijn. Het was inderdaad een miezerig weertje wat dus zeker meespeelde. Zeker op de rijstroken voor afslaand verkeer was de baan glad. Mij is het sterk opgevallen, ik betwijfel of vele anderen dit gemerkt hebben en er rekening mee houden als ze met de auto rijden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519