Auteur Topic: werklozen straks opgeleid tot buschauffeur ?  (gelezen 798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: werklozen straks opgeleid tot buschauffeur ?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 01 juni 2015 - 17:32:53 »
Zo zijn er natuurlijk een hoop die echt niet aan werk geraken, ken er ene, niet van de rapste en zijn uiterlijk helemaal tegen maar vast een aanwinst voor een bedrijf.
Maar er zijn er ook een hoop bij van : gij denkt toch ni da kik gon weirke. Die geven we dus zo'n opleiding? Buiten dat die helemaal geen juiste houding hebben zijn die na een half jaar weer weg, in de ziekenkas of terug op de dop.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: werklozen straks opgeleid tot buschauffeur ?
« Reactie #2 Gepost op: maandag 01 juni 2015 - 22:12:44 »
Maar er zijn er ook een hoop bij van : gij denkt toch ni da kik gon weirke. Die geven we dus zo'n opleiding? Buiten dat die helemaal geen juiste houding hebben zijn die na een half jaar weer weg, in de ziekenkas of terug op de dop.

Als ze met hun bus al niet van de eerste dag in de gracht rijden om bedankt te worden voor bewezen diensten.

Iemand verplichten om als chauffeur te werken lijkt mij geen goed idee.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: werklozen straks opgeleid tot buschauffeur ?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 05 juni 2015 - 15:08:26 »
Zelf recentelijk werkzoekende geworden (vind dat mooier klinken als werkloze), kan ik dit enkel beamen:
Mensen verplichten om een bepaalde job te doen, lijkt me nooit een goeie zaak.

Zijn ze bij De Lijn zo wanhopig voor buschauffeurs ? Niet iedereen is psychologisch (of fysiek) in staat om met een bus te rijden.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen