Auteur Topic: Wegwanbeheer stationsstraat Mechelen - klacht  (gelezen 4322 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wegwanbeheer stationsstraat Mechelen - klacht
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 28 augustus 2015 - 11:49:20 »
Ik heb gisteren mijn kinderen ook heldere instructies gegeven over hoe ze moeten omgaan met de politie. Als de politie hen vragen stelt mogen ze nog maar 1 antwoord geven en dat is het volgende: "ik mag alleen praten met de politie wanneer mama of papa erbij zijn".

Probleem is dat ze dan zichzelf tegenspreken, want dan zijn ze tóch al met de politie aan het praten. Misschien beter het hen op een briefje meegeven.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 28 augustus 2015 - 11:56:20 »
Ik heb gisteren mijn kinderen ook heldere instructies gegeven over hoe ze moeten omgaan met de politie. Als de politie hen vragen stelt mogen ze nog maar 1 antwoord geven en dat is het volgende: "ik mag alleen praten met de politie wanneer mama of papa erbij zijn".

Probleem is dat ze dan zichzelf tegenspreken, want dan zijn ze tóch al met de politie aan het praten. Misschien beter het hen op een briefje meegeven.  :D

Ik heb hen dan ook niet verteld dat ze niet met de politie mogen praten, dat mogen ze wel! Maar, ze mogen slechts 1 antwoord geven.  :)

Trouwens was er wel meer verkeerd gisteren. De twee agenten die met mijn ongetekende verklaring moesten rondrijden hebben mijn identiteit niet gecontroleerd vooraleer ik tekende. Het lijkt me niet meer dan logisch dat ze even mijn identiteitskaart vragen vooraleer ze een officieel document laten ondertekenen.
Bovendien stonden ze op dat moment verkeerd geparkeerd, nl. recht voor de uitgang van de parking van de blok waar ik woon. Deze parking wordt ook door 10 andere mensen gebruikt. Er is daar parkeerplaats voldoende of men kan zich op zijn minst ergens zetten waar het zo weinig mogelijk stoort, maar wellicht verantwoorde hun missie deze overtreding!

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 28 augustus 2015 - 13:03:45 »
Ik heb hen dan ook niet verteld dat ze niet met de politie mogen praten, dat mogen ze wel! Maar, ze mogen slechts 1 antwoord geven.  :)

Je kunt hen nog een tweede antwoord leren: "Alles wat U zegt, kan en zal tegen U gebruikt worden."  ;D

Citaat
Bovendien stonden ze op dat moment verkeerd geparkeerd, nl. recht voor de uitgang van de parking van de blok waar ik woon. Deze parking wordt ook door 10 andere mensen gebruikt.

Voertuigen de toegang tot en het verlaten van die parking verhinderen, houdt twee correctionele misdrijven in:

Citaat van: Strafwetboek
Art. 406. Met opsluitingvan vijf jaar tot tien jaar wordt gestraft hij die kwaadwillig het verkeer op de spoorweg, de weg, de binnenwateren of op zee belemmert door enige handeling die een aanslag uitmaakt op de verkeerswegen, de kunstwerken of het materieel, of door enige andere handeling die het verkeer met of het gebruik van vervoermiddelen gevaarlijk kan maken of die ongevallen kan veroorzaken bij het gebruik van of het verkeer met die vervoermiddelen.

Buiten de gevallen van het vorige lid wordt met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden, en met geldboete van zesentwintig euro tot duizend euro gestraft hij die kwaadwillig het verkeer op de spoorweg, de weg, de binnenwateren of op zee belemmert door enig voorwerp dat een belemmering voor het verkeer met of voor het gebruik van vervoermiddelen uitmaakt.

Met gevangenisstraf van acht dagen tot twee maanden en met geldboete van zesentwintig euro tot vijfhonderd euro wordt gestraft hij die, door enige andere handeling, kwaadwillig het verkeer dat gaande is op de spoorweg of op de weg, belet.

Citaat van: Wet op het politieamt
Art. 16. De politiediensten zijn belast met de politie over het wegverkeer. Zij houden te allen tijde het verkeer vrij.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."