Auteur Topic: Nieuwe trambus getest op N70 in Beveren  (gelezen 7031 keer)

Offline de rijprof

• Meer dan expert
Re: Nieuwe trambus getest op N70 in Beveren
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 04 november 2015 - 22:37:50 »
@ Bert
Citaat
En daarnaast, Rijprof, is het zo dat ik niet op de hoogte was of ben van de agenda van Eugeen.  Ik had/heb geen flauw idee wanneer hij in ons landje vertoeft, of wanneer hij weer vertrekt.
Dat speelt toch geen rol of hij in het land vertoeft of niet.
Jouw uitspraken over Eugeen breed uitsmeren op een publiek forum vind ik beneden alle peil. Ik had dat eerlijk gezegd niet van jou verwacht.
Citaat
Dus als Eugeen bij jou komt janken dat ik hem aanval zonder dat hij in de mogelijkheid verkeert zich daartegen te kunnen verdedigen, dan liegt hij weer maar 's.
Wie zegt dat Eugeen de proxy-mogelijkheden kent? Maar, zonder dat je het echt zeker weet, zegt je al onmiddellijk dat Eugeen liegt. Eerst uw bronnen goed checken, Bert!.
Eugeen komt helemaal niet bij mij janken. Eerder bulderen van lachen over wat 'diene Bert' nu weeral schrijft. Denk je nu echt dat Eugeen hier van wakker ligt? Wie maakt zich belachelijk, denk je?

Ik handel uit eigen initiatief omdat ik vind dat de sfeer hierdoor vertroebeld wordt. Ik geef gewoon mijn mening waarbij ik duidelijk stel dat onderlinge twisten best niet in het openbaar breed moeten worden uitgesmeerd. Niemand op dit forum heeft hier een positieve boodschap aan en het genereert enkel negativisme.
Maar goed, je doet maar wat je niet laten kunt. Maar dan garandeer ik jou dat je het in jouw leven nog met veel personen aan de stok zult krijgen. Is dat wat je wilt?

Als jij jouw mening geeft en er wordt niets mee gedaan, vlieg je in de gordijnen alsof je uit bent op een zeker 'beloning' (aanzien en respect) die je denkt te verdienen maar niet krijgt.

Neem eens wat meer voorbeeld aan Inazuma die vlijmscherp zijn mening kan geven, maar geen mensen persoonlijk aanvalt.
Inazuma zegt zijn mening, punt uit en wat je er mee doet moet je zelf maar zien. Dat vind ik een correcte houding hetgeen in het Engels wel eens 'gentleman' wordt  genoemd. Hoe zou jij jouw houding omschrijven?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 05 november 2015 - 09:52:22 »
@ Bert
Citaat
En daarnaast, Rijprof, is het zo dat ik niet op de hoogte was of ben van de agenda van Eugeen.  Ik had/heb geen flauw idee wanneer hij in ons landje vertoeft, of wanneer hij weer vertrekt.
Dat speelt toch geen rol of hij in het land vertoeft of niet.

Voor Bert speelt dat inderdaad geen rol, want hij gaf in reactie #13 al aan dat de agenda van Eugeen hem niet interesseert.

Voor jou speelt dat wel degelijk een cruciale rol. Je beweerde immers in reactie #7 dat Eugeen zich niet zou kunnen verdedigen, omdat hij zogezegd enkel deze site zou kunnen bereiken als hij in België is.

Citaat
Jouw uitspraken over Eugeen breed uitsmeren op een publiek forum vind ik beneden alle peil.

Waarom zou Bert hier zijn wedervaren met Eugeen niet mogen schrijven, doch zou jij hier wel een beoordeling van de uitspraken van Bert mogen schrijven die niet negatiever ("beneden alle peil) had kunnen zijn?

Als je een dermate ongunstig oordeel over de uitspraken van Bert velt, dan zou ik graag vernemen met welke termen je wat Eugeen hier destijds allemaal geschreven heeft bestempelt. Want dat waren regelrechte bedreigingen met misdrijven op grote schaal en berichten die dermate onaanvaardbaar waren, dat ik ze heb moeten verwijzen naar de Schrootpers en Eugeen tijdelijk heb moeten verbannen. Als je dat niet wist, dan weet je het nu.

Een beoordeling van de uitspraken van Bert vereist trouwens wel om eerst even na te gaan hoe hij daartoe gekomen is.

Al jarenlang blijven GRO EN GRO Forum met de regelmaat van de klok moedwillig verkeerde informatie verspreiden. Aangezien ze immers weigeren om dergelijke informatie recht te zetten wanneer ze erop gewezen worden, en een deel van deze informatie bovendien tegen betaling verspreiden, kunnen er associaties gezien worden met georganiseerd bedrog en oplichting.

Veel erger is uiteraard dat dergelijke informatie niet zelden regelrecht tot zware verkeersongevallen kan leiden. Mensen bijvoorbeeld aanzetten tot het inschakelen van een hogere versnelling in een afdaling komt neer op het aanzetten tot slagen en verwondingen, al dan niet met de dood tot gevolg, door de verkeersongevallen waartoe dit kan leiden. En in tegenstelling tot overtredingen, is het aanzetten tot wanbedrijven en misdaden wel degelijk strafbaar.

Misschien moet ik maar eens een tip geven aan Test Aankoop.

GRO heeft geen rechtspersoonlijkheid. Eugeen is er uitsluitend en volledig verantwoordelijk voor, wat hem in Taiwan uiteraard niet deert, wijl hij er mogelijk belang bij heeft om zijn verblijven in België niet aan de grote klok te hangen.

Wel heeft hij ervoor gezorgd dat GRO Forum een v.z.w. geworden is en hij geen deel meer uitmaakt van het bestuur, zodat hij er geen risico loopt met er verkeerde informatie te verspreiden. Wijl GRO Forum als v.z.w. een beperkte burgerlijke aansprakelijkheid heeft, berust haar desgevallende strafrechterlijke aansprakelijkheid immers in de eerste plaats op haar voorzitter.

In het licht van het voorgaande is het begrijpelijk dat iemand zoals Bert, die het ernstig meent met de verkeersveiligheid, zich aan dergelijke aanhoudende wantoestanden ergert.

In tegenstelling tot een charlatan als Eugeen, is Bert een harde werker die de moeite gedaan heeft om, als vader van een kroostrijk gezin en naast zijn beroep als vrachtwagenbestuurder, te studeren en te slagen voor de examens van rijschoollesgever, en zijn bekwaamheid hier geregeld bewijst. Bert verdient aldus op een eerlijke manier geld.

Vergeten we ook de interne corruptie bij GRO Forum niet, en de brutale manier waarop Bert er de laan uitgestuurd werd als dank voor al zijn inzet.

De ergernis van Bert valt nog beter te begrijpen als we bedenken dat hij, net als ik, voor het werk en de tijd die hij besteed heeft om Eugeen te helpen, alleen maar koppigheid, verwijten, bedreigingen en stank voor dank gekregen heeft. Je zou het moeten waarderen dat er nog zoveel meer is dat Bert en ik niet op het forum gooien, doch je mening over Eugeen grondig zou kunnen veranderen.

In deze omstandigheden was het dan ook totaal ongepast van Eugeen om hier, zoals gewoonlijk, alleen maar even de hond in het hoenderhok te komen spelen met leugens en argumenten die kant noch wal raken, en dan weer te verdwijnen met de noorderzon. Een dergelijke provocatie was niets minder dan uitlokking, die er de oorzaak van was dat Bert momenteel woest is op Eugeen, en zijn uitspraken over Eugeen verklaart.

Citaat
Wie zegt dat Eugeen de proxy-mogelijkheden kent? Maar, zonder dat je het echt zeker weet, zegt je al onmiddellijk dat Eugeen liegt.

Hopelijk besef je bij nader toezien toch wel dat deze redenering geen steek houdt.

Eugeen had kunnen mededelen dat hij niet weet hoe hij vanuit Taiwan op deze site kan geraken, en hij had zich daarover bij mij of anderen kunnen informeren.

In de plaats daarvan hebben zowel jij als Eugeen, in plaats van eerst na te gaan of dat wel degelijk zo was, mij ervan beschuldigt dat deze site niet alleen niet vanuit Taiwan zou bereikbaar zijn, doch zelfs slechts vanuit België zou toegankelijk zijn. Dit hebben zowel Bert als ik daarom als een leugen bestempelt: een onwaarheid verkondigen met het doel mij als webmaster te schaden. Dat komt ervan als je Eugeen gelooft.

Citaat
Eugeen komt helemaal niet bij mij janken. Eerder bulderen van lachen over wat 'diene Bert' nu weeral schrijft. Denk je nu echt dat Eugeen hier van wakker ligt? Wie maakt zich belachelijk, denk je?

Als de gerechtvaardigde kritiek van Bert Eugeen ertoe aanzet om te bulderen van het lachen, dan kan ik alleen eens te meer vaststellen dat Eugeen een volkomen respectloze en onverantwoordelijke vent is, die heel wat kenmerken van het ziektebeeld van een psychopaat vertoont.

In de ogen van Eugeen zullen Bert en ik ons wel belachelijk maken, maar het stoort ons niet, omdat het alleen maar des te meer bewijst wat voor een zielig persoontje Eugeen wel is. Het is geen man op kwaad op te zijn, daarvoor is het veel te erg gesteld met hem.

Citaat
Ik handel uit eigen initiatief omdat ik vind dat de sfeer hierdoor vertroebeld wordt.

Daarin heb je volkomen gelijk. Na dergelijke incidenten zien we het aantal bezoekers telkens weer tjdelijk dalen. En ik kan me voorstellen dat Eugeen buldert van het lachen telkens hij dat kan bereiken.

Dat heb je nu eenmaal met een forum waar je de vrije meningsuiting hoog in het vaandel voert. Als ik een zo dictatoriaal beleid zou voeren als GRO Forum, was Eugeen hier al lang voor onbepaalde duur verbannen geweest.

Ik wens niemand het ongenoegen en de ergernis toe die Eugeen al jarenlang veroorzaakt bij Bert en bij mij. Ik vraag niemand om persoonlijke aanvallen tegen Eugeen. Ik vraag alleen dat men de eerlijkheid opbrengt om rekening te houden met alles wat Eugeen al uitgevreten heeft, en om na te denken over de mogelijke gevolgen van zijn onbezonnenheid bij GRO en GRO Forum.

Ik vraag daarnaast ook begrip voor het ongenoegen van Bert. Laten we hem op een serene wijze de kans geven om zijn innerlijke rust weer te vinden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 05 november 2015 - 11:46:18 »
Jouw uitspraken over Eugeen breed uitsmeren op een publiek forum vind ik beneden alle peil. Ik had dat eerlijk gezegd niet van jou verwacht.

Dat Eugeen mij privé per mail komt stalken en bedreigen, vind je blijkbaar dik ok ?  Klasse !  Ik van mijn kant, had dat niet van jou verwacht.

Citaat
Dus als Eugeen bij jou komt janken dat ik hem aanval zonder dat hij in de mogelijkheid verkeert zich daartegen te kunnen verdedigen, dan liegt hij weer maar 's.
Wie zegt dat Eugeen de proxy-mogelijkheden kent? Maar, zonder dat je het echt zeker weet, zegt je al onmiddellijk dat Eugeen liegt. Eerst uw bronnen goed checken, Bert!.

Euh, ik weet dat dus wél zeker.  En ja, ik héb m'n bronnen gecheckt.  De mogelijkheden van de proxy, werden hier reeds beschreven door Jozef.  Lees anders « Reactie #10 Gepost op: maandag 02 november 2015 - 21:04:36 » er nog eens op na ?

Dus ja, als Eugeen nu blijft volhouden dat hij van die optie niet op de hoogte was, kan ik niet anders dan besluiten dat hij een gepatenteerde leugenaar is.

Ach zo.  Heeft hij dan mss ook nog danig hard gebulderd van het lachen omwille van het door hem gepleegde strafrechterlijke misdrijf aan mijn adres ?  Ik zie er alvast de humor niet van in, jij wel ?  Als jij van jouw kant vindt dat ik mij belachelijk maak, omdat ik te kennen geef dat ikzelf, en m'n gezin met nota bene drie jonge kinderen niet gediend zijn van dergelijke belaging, dan zegt dat méér over jou dan over mij.

En als Eugeen mij dan ook nog "diejen Bert" noemt, bewijst dat alleen maar hoe respectloos hij zich weer maar 's opstelt.

Ik handel uit eigen initiatief omdat ik vind dat de sfeer hierdoor vertroebeld wordt. Ik geef gewoon mijn mening waarbij ik duidelijk stel dat onderlinge twisten best niet in het openbaar breed moeten worden uitgesmeerd.

Natuurlijk heeft Eugeen niet graag dat er geschreven wordt over zijn zoveelste blunder.  En natuurlijk heeft hij liever dat zulks allemaal heimelijk via mail zou gebeuren, zodat de wereld niet zou weten welke lompe stoten hij zoal schrijft.  Hij wil vooral z'n boeken en z'n sms-codes verpatsen, zich in de media "verkeersexpert" laten noemen op basis van wat anderen hem heimelijk in z'n oor fluisteren en verder rijkelijk rentenieren op de kap van het vrijwillige werk van anderen.  Dan is het natuurlijk niet zo handig als er openlijk gewezen wordt op z'n moedwillige kemels, dat begrijp ik ook wel.

Niemand op dit forum heeft hier een positieve boodschap aan en het genereert enkel negativisme.
Maar goed, je doet maar wat je niet laten kunt. Maar dan garandeer ik jou dat je het in jouw leven nog met veel personen aan de stok zult krijgen. Is dat wat je wilt?

Kijk, als je eerlijker zou zijn .... dan zou je inzien en toegeven dat ik niet meteen bepaalde zaken hier post.  Ik heb ze hier pas gepost, ruim nadat er hem op fouten gewezen werd en hij ruimschoots de tijd gekregen heeft de nodige verbeteringen aan te brengen.

Dus de zaken voorstellen alsof ik een aasgier zou zijn die er alleen maar op uit is om de fouten van Eugeen hier direct breed uit te smeren, is volkomen onterecht.  Als Eugeen de tijd zou genomen hebben om de broodnodige verbeteringen aan te brengen, zou ik hier helemaal niks gepost hebben.  Simple as that.  Als Eugeen evenwel halsstarrig foute info blijft verspreiden, dan bestaat daar maar 1 correcte omschrijving voor.  Iets met "moed" en met "wil".  Derhalve meen ik dat ik het recht heb om daarover te posten.  Er bestaat namelijk nog altijd zoiets als het grondwettelijk gewaarborgde recht op vrijheid van meningsuiting.

Als jij jouw mening geeft en er wordt niets mee gedaan, vlieg je in de gordijnen alsof je uit bent op een zeker 'beloning' (aanzien en respect) die je denkt te verdienen maar niet krijgt.

M'n beste, uit bovenstaande (overigens tweede) volkomen onterechte verwijt, blijkt alleen maar dat je me langs geen kanten kent.  Als ik iets vrijwillig doe, ben ik nooit uit op een beloning.  Daar was het mij nooit om te doen, en daar zal het mij ook nooit om te doen zijn.  Ja, ik weet heus wel wat de term "vrijwillig" betekent, hoor.  Toen Eugeen mij nog niet zo lang geleden vroeg hoeveel het hem zou kosten om zijn praktijkboek eens na te lezen, ben ik daar bewust niet op ingegaan.  Enig idee waarom ?  Juist: omdat ik het als vrijwillig werk doe, en geenszins uit ben op een vergoeding of beloning in welke vorm dan ook.  Dan kennen we beiden uit het GRO forum-klikje wel andere lieden wat dat betreft hé.  Des te meer, gaat het er mij om, dat Eugeen en GRO forum eindelijk eens juiste info zouden verspreiden.

En verder ben ik héél blij dat je eindelijk inziet, en toegeeft dat Eugeen inderdaad niks, nul, noppes, nada, géén respect weet op te brengen voor de vele uren die Jozef of ik ooit voor hem gewerkt hebben.  Toch 1 ding waarover we het eens zijn: wat voor een respectloos sujet Eugeen wel is, die bovendien graag het aanzien geniet van "verkeersexpert" in de media.  Dat laatste dan nog geeneens op basis van wat hijzelf ként of gepresteerd heeft, doch in de eerste plaats op basis van wat anderen voor hem gepresteerd hebben ..... en waarvoor hij dus duidelijk niet het minste greintje respect weet op te brengen.

Geweldig, toch ?

Neem eens wat meer voorbeeld aan Inazuma die vlijmscherp zijn mening kan geven, maar geen mensen persoonlijk aanvalt.
Inazuma zegt zijn mening, punt uit en wat je er mee doet moet je zelf maar zien. Dat vind ik een correcte houding hetgeen in het Engels wel eens 'gentleman' wordt  genoemd. Hoe zou jij jouw houding omschrijven ?

Goed dat je begint over Inazuma.  Da's ook nog zoiets.  Wanneer Inazuma volkomen terechte kritiek neerschrijft over onze Belgische flikken, is er geen haan die erover kraait.  Als ik het daarentegen zelfs op véél subtielere wijze aandierf ..... holalala .... dàn gingen de poppetjes pas écht aan het dansen.  Eugeen en een flik-in-opleiding gingen prompt janken bij stiefpa van laatstgenoemde.  Stiefpa verwijderde prompt voormeld bericht van mij, en kwam mij per mail thuis ook nog wat stalken.  Ik van mijn kant, heb jullie er 's op gewezen dat negatieve postings over onze flikken vanwege Inazuma blijkbaar geen probleem vormden voor jullie (letterlijk verwezen naar voormelde postings).  Dus zeg nu niet dat de berichten van Inazuma per ongeluk over 't hoofd gezien werden.  Er werden doelbewust twee maten en gewichten gehanteerd.  En de reden daartoe ?Juist: Eugeen houdt Inazuma liever te vriend.  Het is immers dankzij hetgeen Inazuma hem destijds in z'n oor gefluisterd heeft, dat Eugeen zichzelf weer 's in de belangstelling heeft weten te werken en zich in de media kon voordoen als de zogenaamde "verkeersexpert".

En verder.  Hoe zou jij de houding omschrijven van iemand die

1 ) vlotjes eurootjes telt van leerlingen die zijn boeken of per sms een code aanschaffen, en daarvan rijkelijk renteniert in Thailand .... terwijl hij niet het minste respect opbrengt voor de vele uren die anderen onbezoldigd voor hem presteren ? 
2 ) mij m'n mening vraagt over z'n schrijfsels, doch het vervolgens gewoon niet kan verkroppen wanneer ik hem op flagrante fouten wijs ?
3 ) GRO forum laat misbruiken door de stiefzoon van een mede-moderator mee aan te stellen zodat die kan aantonen welk vrijwilligerswerk hij doet, teneinde alsnog te slagen in toegangsexamens voor de politie ?
4 ) en "en passant" laatstgenoemde de kans geeft om me mee het leven zuur te maken achter de schermen ?
5 ) er vervolgens plezier in schept wanneer twee moderatoren mij buiten flikkeren, ipv mij de kans te geven alles ff rustig te laten bezinken en op een volwassen manier m'n ontslag aan te bieden ?
6 ) er daarna nog wat méér plezier in schept, dat het ruim een jaar duurt eer ook in het Staatsblad verschenen was dat ik niet meer deel uitmaak van voornoemd forum ?
7 ) tolereert dat Inazuma negatieve kritiek post, en tegelijk een mede-moderator op mij afstuurt om mijn postings te wissen en mij daarna ook nog 's privé te komen stalken ?
8 ) hier schrijft dat hij gaat stoppen met reageren en mij het laatste woord gunt, terwijl hij telkenmale datzelfde bericht voortdurend blijft wijzigen zodat het lijkt alsof ik weer de boeman ben ?
9 ) mij ook nog 's zélf privé komt stalken en bedreigen van zodra ik het ook maar aandurf om 's eerlijk en publiekelijk m'n gedacht te schrijven ?

Zeg het maar .... hoe zou jij van jouw kant deze houding van Eugeen omschrijven ?  Zeg het maar eerlijk.  Na al déze capriolen van Eugeen en consoorten, kan ik intussen wel tegen een stootje.

En oh ja, nu hij blijkbaar geslaagd is in zijn toegangsproeven ... tel het aantal postings van laatstgenoemde maar eens, en stel dan zélf maar objectief vast hoe GRO forum onmiskenbaar misbruikt werd.  Of, wacht.  Het ging natuurlijk om een win-win situatie.  Lastig Bertje uit het bestuur geflikkerd, en laatstgenoemde slaagde in z'n toegangsproeven.  Of niet soms ?

Maar om Eugeen nu een dictator te noemen, dat zou natuurlijk ongepast zijn, zeker ?
« Laatst bewerkt op: donderdag 05 november 2015 - 16:15:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 05 november 2015 - 21:49:34 »
Citaat van: Jozef
Ik vraag daarnaast ook begrip voor het ongenoegen van Bert. Laten we hem op een serene wijze de kans geven om zijn innerlijke rust weer te vinden.
Ok, begrijp ik volkomen.

@ Bert,
Ik hoop dat je het allemaal eens goed hebt kunnen van jou afschrijven en je daardoor beter voelt.
Ik begrijp dat je je geraakt voelt door bepaalde gebeurtenissen, maar misschien had je er anders mee kunnen omgaan waarbij je meer emotioneel voordeel had gehad.

Mijn enige punt was dat ik liever zag dat je jouw vete met Eugeen niet op een openbaar forum zou uitsmeren, meer niet.

Ik hoop dat je spoedig innerlijke rust kunt vinden en waarschijnlijk kan dat nog het best lukken als je een andere methode gebruikt om jouw ongenoegen te ventileren.
« Laatst bewerkt op: donderdag 05 november 2015 - 21:51:14 door de rijprof »

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 06 november 2015 - 16:58:16 »
@ Rijprof, dank voor je begrip.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #20 Gepost op: zondag 15 november 2015 - 21:31:54 »
Het is immers dankzij hetgeen Inazuma hem destijds in z'n oor gefluisterd heeft, dat Eugeen zichzelf weer 's in de belangstelling heeft weten te werken en zich in de media kon voordoen als de zogenaamde "verkeersexpert".

Waarom weet ik weer van niks  ???  :D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #21 Gepost op: maandag 16 november 2015 - 11:47:30 »

Ik had het >>> hierover  ;)

Je dacht nu toch écht niet dat Eugeen zélf bekwaam genoeg was om daar allemaal aan te denken, zeker ?  M'n zoontje van 9, is GVD al beter in staat om begrijpend te lezen dan de zelfverklaarde verkeersexpert.  Zo denkt laatstgenoemde nog altijd dat "men neigt te besluiten dat het mag" hetzelfde zou betekenen als "het mag".  En dus gaat hij in z'n nieuwste boek domweg schrijven dat het toegestaan is om op de busstrook stil te staan om bvb goederen te lossen.
« Laatst bewerkt op: maandag 16 november 2015 - 11:49:16 door bert.covens »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: maandag 16 november 2015 - 13:38:43 »

Je dacht nu toch écht niet dat Eugeen zélf bekwaam genoeg was om daar allemaal aan te denken, zeker ?  M'n zoontje van 9, is GVD al beter in staat om begrijpend te lezen dan de zelfverklaarde verkeersexpert.  Zo denkt laatstgenoemde nog altijd dat "men neigt te besluiten dat het mag" hetzelfde zou betekenen als "het mag".  En dus gaat hij in z'n nieuwste boek domweg schrijven dat het toegestaan is om op de busstrook stil te staan om bvb goederen te lossen.

... wat er in hln.be staat is ook niet juist:
Citaat
Correct ritsen doe je zo:

- Op ongeveer 50 meter voor de versmalling moet je zonder te remmen in de open ruimte invoegen, zodat het verkeer vlot blijft doorstromen

Mag is veel beter én juister. (of vanaf 50 meter tot vlak voor de versmalling)
De tekeningen in hln.be geven dat zelfs weer dat men ook op het einde nog mag ritsen (op enkele meters of een voertuiglengte komt het nu ook niet aan, maar moeten bij ~ 50 meter?).
Het hangt natuurlijk van de traagheid-snelheid af waarmee de kolonnen ritsen, bij navenant hogere snelheid is de veiligheidsafstand navenant groter en gaat het quasi vanzelf, ook aan > 100 kmh als... (er geen "domme plakkende Belgen" tussenzitten  :-X;D

Waarom zou men verplicht zijn (= moet) bijna 50 m weglengte op te offeren (als je eerste rijdt) voor jou, en iedereen die nog ritst of gaat ritsen achter jou?

De wegcode is namelijk op dat specifiek punt correcter:
Citaat
Artikel 12bis. Ritsen

De bestuurders die, bij sterk vertraagd verkeer, rijden op een rijstrook die ophoudt of waarop het verder rijden wordt verhinderd, mogen slechts vlak voor de versmalling invoegen in de aangrenzende vrije rijstrook.

De bestuurders die rijden op die vrije rijstrook moeten vlak voor de versmalling beurtelings voorrang verlenen aan één invoegende bestuurder; in geval het rijden in zowel de linker als in de rechter rijstrook wordt verhinderd, moet eerst voorrang worden verleend aan één bestuurder op de rechter rijstrook en daarna aan één bestuurder op de er rijstrook.

Of uit de Duitse wegcode:
Citaat
unmittelbar vor Beginn der Verengung

https://de.wikipedia.org/wiki/Rei%C3%9Fverschlussverfahren
« Laatst bewerkt op: maandag 16 november 2015 - 14:12:45 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #23 Gepost op: maandag 16 november 2015 - 17:00:15 »
Het hangt natuurlijk wel van de snelheid af. Als je tegen 10 km/h rijdt, kun je het einde van je rijstrook wat dichter veilig naderen dan wanneer je tegen 150 km/h rijdt (dat laatste is dikwijls het geval op de Duitse autosnelwegen als de linker rijstrook wegvalt).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: maandag 16 november 2015 - 19:20:53 »
Tegen 150 km/u is er geen sprake van ritsen in de Belgische wegcode ...
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: maandag 16 november 2015 - 19:30:04 »

Ah.

Kunnen jullie je stammentwist onderling uitvechten ?
Merci ...
Weg Wanbeheer.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #26 Gepost op: maandag 16 november 2015 - 22:51:39 »
Tegen 150 km/u is er geen sprake van ritsen in de Belgische wegcode ...

Inderdaad, alleen bij "sterk vertraagd verkeer". Geschreven dus om ongevallen te veroorzaken, want wat is "sterk vertraagd verkeer"? Voor de ene is dat max. 10 km/h. De andere, die van 120 km/h heeft moeten vertragen, vindt dat het verkeer al sterk vertraagd is als er nog maar 80 km/h gereden wordt.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #27 Gepost op: maandag 16 november 2015 - 23:04:16 »
Kunnen jullie je stammentwist onderling uitvechten ?

Neen, aan dergelijke censuur doe ik niet mee, daarvoor is de vrije meningsuiting me te dierbaar. Het staat iedere bezoeker vrij om berichten waarvoor hij geen belangstelling heeft, niet te lezen.

Wie het ernstig meent met de verkeersveiligheid, kan en mag het tot zijn morele plicht rekenen om hier te wijzen op personen en organisaties die systematisch verkeerde informatie verspreiden welke niet zelden de veiligheid ernstig in het gedrang kan brengen. Daar hoort ook bij om mensen te waarschuwen voor iemand die zich "verkeersexpert" laat noemen, doch dat in de verste verte niet is. Dat is totaal iets anders dan het uitvechten van een stammentwist.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: dinsdag 17 november 2015 - 18:41:30 »
Jullie doen maar ... ik pas er voor.
Weg Wanbeheer.be