Auteur Topic: BIVV: “Psychologische screening voor leerling-chauffeurs”  (gelezen 1510 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
BIVV: “Psychologische screening voor leerling-chauffeurs”
« Gepost op: zaterdag 29 augustus 2015 - 17:19:14 »
Citaat van: GVA
BIVV: “Psychologische screening voor leerling-chauffeurs”

Wie als minderjarige in aanraking is gekomen met politie of gerecht, of wie door zijn examinator niet rijp genoeg bevonden wordt, zou gescreend moeten worden, zegt BIVV-topvrouw Karin Genoe in ‘Het Laatste Nieuws’.

http://www.gva.be/cnt/dmf20150829_01839710/bivv-psychologische-screening-voor-leerling-chauffeurs
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline de rijprof

• Meer dan expert
Re: BIVV: “Psychologische screening voor leerling-chauffeurs”
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 29 augustus 2015 - 19:13:53 »
Citaat
of wie door zijn examinator niet rijp genoeg bevonden wordt,
snap ik niet goed, nogal subjectief, niet ?...

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 29 augustus 2015 - 21:12:00 »
in aanraking gekomen met politie of gerecht .... volstaat al ?  Zonder zich zelfs maar af te vragen voor welk(e) feit(en), en onder welke omstandigheden die toen plaatsgevonden hebben ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 29 augustus 2015 - 23:55:58 »
Citaat
of wie door zijn examinator niet rijp genoeg bevonden wordt,
snap ik niet goed, nogal subjectief, niet ?...

Inderdaad. Er zou ten minste een lijst moeten komen met wat men aanziet als een signaal dat de leerling nog niet rijp genoeg is. Want anders hangt het van de willekeur van de examinator af.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 29 augustus 2015 - 23:58:13 »
in aanraking gekomen met politie of gerecht .... volstaat al ?  Zonder zich zelfs maar af te vragen voor welk(e) feit(en), en onder welke omstandigheden die toen plaatsgevonden hebben ?

Ook dat zou nog nader moeten omschreven worden. Het zal bijvoorbeeld niet volstaan dat je al eens met de politie in aanraking gekomen bent omdat het achterlicht van je fiets kapot was.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #5 Gepost op: zondag 30 augustus 2015 - 17:23:29 »
BIVV weet ook gewoon niet meer van welk hout nog pijlen maken.
Dat men daar zelf dergelijke psychologische tests organiseert moet ook een paar alarmbellen doen afgaan.
Enerzijds geeft dit instituut beleidsadvies, anderzijds heeft het ook duidelijk commerciële activiteiten in die sector - een ongezonde combinatie.

Bestaande regels eindelijk eens toepassen of wat aanscherpen, da's niet the Belgische manier
Hier moeten altijd nieuwe regels komen omdat de eerdere niet nageleefd worden ...

Leuke discussie gehad op Twitter trouwens :

Het  overtreden van een verlengde intrekking van het rijbewijs (Art 55bis wegverkeerswet) is ... niet strafbaar want geen straf voor voorzien !
Dat zou de reden zijn dat deze optie niet gebruikt wordt, en na 15 dagen het rijbewijs dus ... teruggegeven wordt aan een doodrijder die net uit de bak komt !
« Laatst bewerkt op: zondag 30 augustus 2015 - 17:29:12 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder