Auteur Topic: boete voor negeren C1 : volgens sommigen onredelijk  (gelezen 1686 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
boete voor negeren C1 : volgens sommigen onredelijk
« Gepost op: dinsdag 08 september 2015 - 15:26:21 »
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antwerpen/-is-fietsboete-van-165-euro-wettelijk-a2448581/?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws

Ja, 165 euro is veel geld.  Maar: het is en blijft dan ook een derdegraadsovertreding.  Punt.  Wie er doelbewust voor kiest die regel te blijven overtreden, moet het risico op beteugeling er dan ook maar bij nemen.

Citaat
Volgens de wegcode mag je als fietser in elke straat die minstens 3,5 meter breed is én in een zone 30 ligt, in twee richtingen fietsen. De Begijnenstraat ligt in een zone 30. De verkeerspolitie moet mij eens uitleggen waarom daar slechts in één richting mag worden gefietst."

kuch.  ::)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 08 september 2015 - 15:33:28 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: boete voor negeren C1 : volgens sommigen onredelijk
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 08 september 2015 - 17:08:00 »
Wie er doelbewust voor kiest die regel te blijven overtreden, moet het risico op beteugeling er dan ook maar bij nemen.

Voilà, dat vind ik er ook van.

Voor de rest staat het artikel bol van onzin.

Citaat
Hoe kunnen die jongeren weten dat zij vanaf de eerste schooldag zo'n zware boete riskeren?

Die jongeren zouden in de eerste plaats het plichtsbesef en de verantwoordelijkheidszin moeten geleerd hebben om de wegcode altijd na te leven. Er hoeft hen niet gezegd te worden wanneer er beboet zal worden.

Citaat
Gebruik september om de jongeren te waarschuwen en schrijf boetes uit vanaf oktober.

De jongeren vertellen dat ze in september ongestraft overtredingen kunnen plegen... hoe is het mogelijk?

Citaat
September is voor veel ouders een financieel zware maand. Dan kun je zo'n boete van 165 euro echt wel missen.

Voor wie zijn geld als een goed huisvader beheert, en derhalve tijdig geld opzijlegt voor de kosten bij het begin van het nieuwe schooljaar, is september geen zwaardere maand dan een andere.

Als ouders in een bepaalde maand voorzienbare extra uitgaven hebben, dan zouden daarom hun kinderen maar ongestraft overtredingen mogen plegen... bullshit.

Juist. Leer de jongeren dat ze in september ongestraft overtredingen mogen plegen.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: boete voor negeren C1 : volgens sommigen onredelijk
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 08 september 2015 - 17:09:09 »
Citaat
Volgens de wegcode mag je als fietser in elke straat die minstens 3,5 meter breed is én in een zone 30 ligt, in twee richtingen fietsen. De Begijnenstraat ligt in een zone 30. De verkeerspolitie moet mij eens uitleggen waarom daar slechts in één richting mag worden gefietst."

kuch.  ::)

Bert, heb jij er enig idee van wat de oorzaak van deze misvatting zou kunnen zijn? Ik alvast niet zo direkt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: boete voor negeren C1 : volgens sommigen onredelijk
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 08 september 2015 - 19:42:49 »
Citaat
September is voor veel ouders een financieel zware maand. Dan kun je zo'n boete van 165 euro echt wel missen.

Voor wie zijn geld als een goed huisvader beheert, en derhalve tijdig geld opzijlegt voor de kosten bij het begin van het nieuwe schooljaar, is september geen zwaardere maand dan een andere.

Als ouders in een bepaalde maand voorzienbare extra uitgaven hebben, dan zouden daarom hun kinderen maar ongestraft overtredingen mogen plegen... bullshit.

Juist. Leer de jongeren dat ze in september ongestraft overtredingen mogen plegen.

Hoe simpel het kan zijn, om die boete van 165 euro te missen ?  Bega gewoon geen derdegraadsovertreding.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: boete voor negeren C1 : volgens sommigen onredelijk
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 09 september 2015 - 07:26:06 »
Citaat
Volgens de wegcode mag je als fietser in elke straat die minstens 3,5 meter breed is én in een zone 30 ligt, in twee richtingen fietsen. De Begijnenstraat ligt in een zone 30. De verkeerspolitie moet mij eens uitleggen waarom daar slechts in één richting mag worden gefietst."
Bert, heb jij er enig idee van wat de oorzaak van deze misvatting zou kunnen zijn? Ik alvast niet zo direkt.

Buis op begrijpend lezen, en de omzendbrief beperkt éénrichting verkeer ...

http://wegcode.be/wetteksten/secties/omzendbrieven/mo-301098/1166-omzendbrief
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: boete voor negeren C1 : volgens sommigen onredelijk
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 25 september 2015 - 09:05:51 »
Héél binnenkort begint Rijbewijs op School weer.  Wedden dat ik er vragen over ga krijgen ?  Mogen wij de misverstanden weer de wereld uit helpen.  Die leerlingen lezen immers ook de krant .....

Schrijnend dat de journalist het artikel op déze manier brengt.  Niks kritische nooit, niks duiding, noppes.  Bewijst voor mij weer maar 's dat die kerels zélf begot niet weten waarover ze zoal kribbelen als het over 't verkeer gaat.  Een béétje opzoekingswerk is blijkbaar teveel gevraagd.

En last but not least: dan IS er 's ne deftige verbalisant die het onbehouwen gedrag wat aan banden probeert te leggen en een levensgevaarlijke overtreding beteugelt, krijg je dit weer.  Komt er ne politicus zich wat interessant maken in de media ....   Daar gaat de boodschap die had kunnen bijdragen tot meer verkeersveiligheid weer.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 september 2015 - 09:18:54 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: boete voor negeren C1 : volgens sommigen onredelijk
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 25 september 2015 - 14:42:18 »
En last but not least: dan IS er 's ne deftige verbalisant die het onbehouwen gedrag wat aan banden probeert te leggen en een levensgevaarlijke overtreding beteugelt, krijg je dit weer.  Komt er ne politicus zich wat interessant maken in de media ....   Daar gaat de boodschap die had kunnen bijdragen tot meer verkeersveiligheid weer.

Ja natuurlijk: stemmen zijn belangrijker dan mensenlevens.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."