Auteur Topic: Meer dan honderd mensen dood door defect in auto's General Motors  (gelezen 2666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline slowdriver

  • Starter
  • *
  • Berichten: 10
Meer dan honderd mensen dood door defect in auto's General Motors
« Gepost op: vrijdag 18 september 2015 - 11:33:20 »
Dit vind ik dus echt heel erg:

http://www.demorgen.be/buitenland/gm-krijgt-boete-van-900-miljoen-dollar-na-laattijdige-terugroepacties-a2459110/

Dan doe je zo je best om veilig te rijden, en gaat het alsnog fout door een defect in de auto waar je niets over is verteld om geld te sparen....
Het toppunt van verkeersveiligheid:
Een voetganger met veiligheidsgordels.
-Jos Leppens

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Meer dan honderd mensen dood door defect in auto's General Motors
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 18 september 2015 - 15:11:04 »
Er kan met alle mogelijke producten een probleem zijn.
En een auto zit als product vol met honderden "productjes" aangeleverd door externe leveranciers ...

Maar het gaan verdoezelen is natuurlijk nooit OK.

Met dergelijke berichten uit de VS moet je je ook altijd afvragen of hun schade-claim gebruiken er voor iets tussen zitten.
Ik kan me bvb niet herinneren ooit een bericht gelezen te hebben over een effectief gaspedaalprobleem met EU- Priussen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Meer dan honderd mensen dood door defect in auto's General Motors
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 18 september 2015 - 15:32:24 »
Citaat
De autobouwer zag zich vorig jaar genoodzaakt om 2,6 miljoen wagens terug te roepen, tien jaar nadat het probleem was vastgesteld.

Zag zich 'genoodzaakt'...
Dat 100 doden als fraude wordt bestempeld en niet als doodslag 'dood door schuld' is puur protectionisme. Stel dat het een buitenlands merk had geweest...

Offline slowdriver

  • Starter
  • *
  • Berichten: 10
Re: Meer dan honderd mensen dood door defect in auto's General Motors
« Reactie #3 Gepost op: maandag 21 september 2015 - 15:41:56 »
Er kan met alle mogelijke producten een probleem zijn.
En een auto zit als product vol met honderden "productjes" aangeleverd door externe leveranciers ...

Maar het gaan verdoezelen is natuurlijk nooit OK.

Met dergelijke berichten uit de VS moet je je ook altijd afvragen of hun schade-claim gebruiken er voor iets tussen zitten.
Ik kan me bvb niet herinneren ooit een bericht gelezen te hebben over een effectief gaspedaalprobleem met EU- Priussen ...

Hoe bedoel je precies, "er voor iets tussen zitten", Inazuma? Dat er in Europa minder wordt verdoezeld dan in Amerika?

En ik ben het helemaal met je eens, e49Memling, dat het taalgebruik in zo'n bericht heel veel zegt..
Het toppunt van verkeersveiligheid:
Een voetganger met veiligheidsgordels.
-Jos Leppens

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Meer dan honderd mensen dood door defect in auto's General Motors
« Reactie #4 Gepost op: maandag 21 september 2015 - 19:30:25 »
Met dergelijke berichten uit de VS moet je je ook altijd afvragen of hun schade-claim gebruiken er voor iets tussen zitten.
Hoe bedoel je precies, "er voor iets tussen zitten", Inazuma? Dat er in Europa minder wordt verdoezeld dan in Amerika?
In de VS komt het er op aan een jury te overtuigen van je "schade"  en de "fout" van de ander om dan zo veel mogelijk te incasseren - zelf of je erfgenamen - de feiten zijn dan eerder bijkomstig.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Meer dan honderd mensen dood door defect in auto's General Motors
« Reactie #5 Gepost op: maandag 21 september 2015 - 20:59:08 »
In de VS komt het er op aan een jury te overtuigen van je "schade"  en de "fout" van de ander om dan zo veel mogelijk te incasseren - zelf of je erfgenamen - de feiten zijn dan eerder bijkomstig.

En het loont daar de moeite om er even tegenaan te gaan. Heb je een minuutje last van wat te hete koffie te slurpen, en staat er op de koffiemachine niet dat de koffie heet is, dan kun je probleemloos een schadevergoeding vorderen waarmee je voor de rest van je leven in luxe kunt leven zonder te werken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline slowdriver

  • Starter
  • *
  • Berichten: 10
Re: Meer dan honderd mensen dood door defect in auto's General Motors
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 22 september 2015 - 14:56:22 »
In de VS komt het er op aan een jury te overtuigen van je "schade"  en de "fout" van de ander om dan zo veel mogelijk te incasseren - zelf of je erfgenamen - de feiten zijn dan eerder bijkomstig.

En het loont daar de moeite om er even tegenaan te gaan. Heb je een minuutje last van wat te hete koffie te slurpen, en staat er op de koffiemachine niet dat de koffie heet is, dan kun je probleemloos een schadevergoeding vorderen waarmee je voor de rest van je leven in luxe kunt leven zonder te werken.

Dat heb ik idd. ook gehoord. Maar in dit geval zijn er heel veel mensen overleden door een soortgelijk incident. Ik kan het natuurlijk niet tot in detail weten, maar ik zou toch denken dat het dan waarschijnlijker is dat GM probeerde om geld te sparen door het defect niet te repareren dan dat alle nabestaanden tegelijk op het idee zijn gekomen om geld te verdienen aan de dood van hun naasten... als je het mij vraagt.
Het toppunt van verkeersveiligheid:
Een voetganger met veiligheidsgordels.
-Jos Leppens

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Meer dan honderd mensen dood door defect in auto's General Motors
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 22 september 2015 - 20:02:40 »
Of GM daaraan geld gespaard heeft betwijfel ik heel sterk, eerder integendeel.

Voor de naam en faam van een autoconstructeur is het veel voordeliger onmiddelijk een terugroepactie te starten als men iets abnormaals ondekt heeft.

Terugroepacties (zeker in de autoindustrie) zijn trouwens de normaalste zaak van de wereld.
Er zijn zelfs uitvoerige databanken van per merk waar men alles kan terugvinden.
bvb: https://www.kba-online.de/gpsg/jsp/gpsg1.jsp

uiteraard zijn dat witte cijfers of de geregistreerde...

vb D alleen voor het eerste semester 2015:
Citaat
http://www.welt.de/wirtschaft/article144594870/Verschlusssache-Flensburg-Wie-gut-sind-deutsche-Autos.html



Denn BMW ist das Maß der Dinge unter den Premiumautobauern. Keiner in dieser Liga verkauft weltweit so viele Oberklasseautos, keiner schafft damit so atemberaubende Gewinnspannen, die Kennzahl für Effektivität. Doch so perfekt wie sie aussieht, ist die BMW-Welt nicht.

Denn der Autobauer hat ein Qualitätsproblem. Die Zahl der Rückrufe ist hoch, alarmierend hoch. 938.477 Autos wurden insgesamt im ersten Halbjahr 2015 in ganz Deutschland in die Werkstätten zurückbeordert – darunter waren 403.339 Modelle der Marke BMW.

Probleme bei den Airbags, bei Gelenkscheiben oder der Kraftstofffilterheizung waren vor allem die Gründe dafür. Das geht aus einer Aufstellung des Bundesverkehrsministeriums hervor, das sich auf Daten des Kraftfahrt-Bundesamts (KBA) beruft.
Haast en spoed is zelden goed (ook als men nieuwe wagens bouwt), de consument mag natuurlijk niet het proefkonijn zijn, ttz die beperkte garantie dient zeker niet om de kinderziektes te laten ontdekken.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 september 2015 - 20:11:26 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I