Zwitserland heeft de type-goedkeuring ingetrokken, wat de verkoop de facto stopt, hier doet men ... niets.
In Oostenrijk en Duitsland is het herstel-voorstel van VW al afgeschoten, ze worden daar nu verplicht alle wagens aan te passen via terugroepactie.
http://www.motor-talk.de/news/das-kba-greift-bei-vw-durch-t5467369.htmlIn Belgie "bekijkt" men het zaakje .
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151015_01920479d'Ieteren heeft de betrokkenen een brief gestuurd.
Zij weten nu dat hun voertuig niet meer conform is.
Dat het voertuig niet meer op de weg mag volgens de geldende wetgeving, staat NIET in de brief ... en wordt volop genegeerd door de "powers that be" .
Wat het effect op VW gaat zijn is moeilijk te voorspellen, maar goed gaat het niet zijn ...
Die zgn "clean diesels" gaan effectief méér verbruiken, minder goed presteren, én duurder zijn in onderhoud.
Beter verbruik en prestaties waren immers net mogelijk door de sjoemelsoftware :
De maatregelen voor NOx reductie gaan immers gepaard met meer verbruik, minder prestaties, en meer roetvorming
Bestaande klanten gaan dat niet graag hebben.
Nieuwe klanten gaat het afschrikken.
In de VS blijken de modellen 2016 ook "besmet" ondanks eerdere beweringen van het tegendeel - ginds en bij ons.
Als nu blijkt dat ze ook hier de Euro 6 norm niet eens halen ziet het er niet best uit ...