Bert, ben je Eugeen zijn emailadres vergeten?
Wat wil je hiermee bereiken?...
De tekst en uitleg die ik terzake overvloedig gegeven heb, zijn voor jou blijkbaar paarlen voor de zwijnen geweest.
Bert heeft even goed als ik meermaals ervaren dat een e-mail naar Eugeen sturen geen aarde aan de dijk brengt, doch alleen tot wat schelden en dreigen leidt.
Er komt op het GRO Forum een jonge dame heel beleefd een vraag stellen waarop het antwoord van vitaal belang is voor de verkeersveiligheid. Want je moet me anders maar eens uitleggen hoe je als autobestuurder veilig aan het verkeer kunt deelnemen als je niet weet aan welke andere weggebruikers je al dan niet voorrang moet verlenen.
Elke rechtgeaarde leerkracht zou zich over een dergelijke belangstelling verheugen en de vraag met plezier beantwoorden. Ik heb nog nooit een leerkacht gekend die een vraag over zijn domein weigert te beantwoorden omdat het geen examenstof zou zijn.
Eugeen daarentegen weigert botweg de vraag te beantwoorden omdat er op het examen geen vragen over gesteld worden. Wat voor een boer moet je wel zijn om je zo tegenover deze enthousiaste jonge dame op te stellen? Om van te kotsen.
Kun jij je voorstellen, rijprof, dat er morgen iemand in de rijschool die een rijbewijs B wil behalen, jou tussendoor even vraagt hoe snel je met een bromfiets mag rijden, en je dan zou weigeren die vraag te beantwoorden omdat het antwoord daarop niet moet gekend zijn om een rijbewijs B te behalen?
Het zou nog allemaal niet zo erg zijn als het er Eugeen, met een dergelijk optreden, alleen maar om te doen zou zijn om GRO en GRO Forum in een ongunstig daglicht te stellen. Maar het gaat om veel meer: om de
VERKEERSVEILIGHEID, om
MENSENLEVENS.
Daarom doe Bert er heel goed aan om de bezoekers van deze site nogmaals te wijzen op de gevaren van GRO, en mag hij zich hiervoor van mijn beste dank verzekerd weten.
Want stel je voor: morgen rijdt er een jonge autobestuurder een gebruiker van een voortbewegingstoestel morsdood omdat hij niet wist dat hij hem voorrang moest verlenen. Wat gaat die jonge autobestuurder dan tegen de rechter zeggen? "Eugeen heeft gezegd dat we dat niet moesten weten" gaat hem alleszins niet verder helpen, integendeel.
Er zijn mensen die, naast een voltijds beroep, een niet te onderschatten opleiding tot gebrevetteerd rijschoolinstructeur volgen en vervolgens hun avonden en zaterdagen opofferen om, tegen een bescheiden loon, toekomstige autobestuurders op een professionele manier een degelijke opleiding te verstrekken. Met de massa aan informatie die Eugeen en mensen kan doen verongelukken, is het een schande dat hij zich als een alternatief voor een opleiding door een erkende rijschool durft op te stellen.
Er wordt hier geregeld gewezen op overheidsinstellingen die tekortschieten in hun opdracht met betrekking tot de verkeersveiligheid, of zelfs ronduit voor nog minder verkeersveiligheid zorgen. Waarom zou hier dan niet mogen gewezen worden op de gevaren voor de verkeersveiligheid die van GRO uitgaan?