0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Kilometerheffing stimuleert sluipverkeerVanaf april 2016 moet elke vrachtwagen van meer dan 3,5 ton 11,3 cent per kilometer betalen om op het hoofdwegennet te rijden. Het gaat om snelwegen en enkele grote gewest- en gemeentewegen. Elders geldt de kilometerheffing niet.http://www.gva.be/cnt/dmf20151105_01955840/kilometerheffing-stimuleert-sluipverkeer
De buitenlandse transporteurs rijden vooral op onze snelwegen. Daar situeert zich het probleem”, argumenteert Weyts.
Tarief is laag genoeg om zelfs met een oostblokker aan het stuur de binnenwegen onrendabel te maken (verloren tijd en afstand) als verkeer op snelweg redelijk vlot gaat.
CitaatDe buitenlandse transporteurs rijden vooral op onze snelwegen. Daar situeert zich het probleem”, argumenteert Weyts.Welk probleem? Waar moeten ze anders rijden? Wat denkt men op te lossen door die kilometerheffing?
Ze moeten nu eenmaal van punt A naar punt B.
Vrachtwagens die gevaarlijke producten (zoals brandstoffen) vervoeren MOETEN zoveel mogelijk de autoweg gebruiken, ook al is het alternatief via gewone wegen beter.
Je bedoelt wellicht niet de autoweg, maar de autosnelweg.
Citaat van: jozef op donderdag 12 november 2015 - 14:53:19 Je bedoelt wellicht niet de autoweg, maar de autosnelweg. Natuurlijk, Jozef Maar hier ten lande, en trouwens op veel plaatsen in jouw land is dat 'snel' niet echt van toepassing...
Citaat van: Inazuma op woensdag 11 november 2015 - 15:56:58Tarief is laag genoeg om zelfs met een oostblokker aan het stuur de binnenwegen onrendabel te maken (verloren tijd en afstand) als verkeer op snelweg redelijk vlot gaat.Gebeurt dat overdag nog in België?