Wordt een gigantische puinhoop.
En een nog complexere wegcode.
De problemen zijn legio :
- het is verboden in de huidige wegcode, dat moet dus om te beginnen aangepast worden
- er is een aanduiding nodig om aan te geven op welk kruispunt het toegelaten wordt
- daarvoor is een afwijking nodig op de regel dat verkeerslichten de voorrangsborden opheffen (stijl B22/23)
- er is een voorrangsregeling tussen de groen-fietsers onderling nodig, want die gààn botsen
- of men al dan niet een fietspad dwarst, komt dan weer in conflict met die speciale voorrangsregel ...
Volgens mij gaat het Vlaams gewest dit pushen om zo hun eigen inbreuken op talloze "grotere" kruispunten op geestwegen te regulariseren :
fietsers die groen hebben, en aan de overkant vh kruispunt andere fietsers dwarsen die noch licht, vaak evenmin enig voorrangsbord dienen na te leven (of dmv B9/B15 voorrang hebben)
Vlaams gewest stelt in VL fietsvademecum dat dat niet moet voor fietsers - en vergeet dan dat ook bromfietsen, en de te snelle speedelecs inhoud @ 45 ... of meer over het fietspad bollen.