Auteur Topic: Autosector pleit voor slimme kilometerheffing vanaf 2020  (gelezen 1533 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Autosector pleit voor slimme kilometerheffing vanaf 2020
« Gepost op: dinsdag 12 januari 2016 - 16:34:11 »
Citaat van: GVA
Autosector pleit voor slimme kilometerheffing vanaf 2020

http://www.gva.be/cnt/dmf20160112_02062796/autosector-pleit-voor-slimme-kilometerheffing-vanaf-2020
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Autosector pleit voor slimme kilometerheffing vanaf 2020
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 12 januari 2016 - 21:51:08 »
Ze kunnen eens proberen of het lukt... (zoals NL het enkele malen probeerde)  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 12 januari 2016 - 22:48:52 »
Citaat
De organisaties willen dat er een verschuiving komt van de autokoper en -bezitter die betaalt, naar de vervuiler en gebruiker die betaalt. Eén slimme kliometerheffing kan dan de BIV, verkeersbelasting en idealiter ook de accijnzen vervangen.

Daarbij moet er tariefdifferentiatie komen naar tijd, plaats, CO2-uitstoot en milieuprestaties van het voertuig, met piektoeslag, sociale compensatie voor lage inkomens en incentives voor een hogere bezettingsgraad per voertuig (carpooling).
Je moet van je werkgever (of andere afspraak, ontmoeting, evenement, cultureel gebeuren) op een bepaalde tijd naar een bepaalde plaats zijn. Je hebt geen andere keuze en je betaalt weer meer. Mijn auto, mijn vrijheid als ik fors meer betaal...

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 12 januari 2016 - 23:24:46 »
Volgens mij gaat dat echt werken zo'n slimme kilometerheffing.
A ja iedereen gaat binnendoor rijden waar het goedkoper is.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 12 januari 2016 - 23:44:55 »
Volgens mij gaat dat echt werken zo'n slimme kilometerheffing.
A ja iedereen gaat binnendoor rijden waar het goedkoper is.

.... tot de overheid dat doorheeft, en dan finaal ook daar de kassa wil laten rinkelen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 12 januari 2016 - 23:53:32 »
Tot zover dan hun slimme heffing, dan is het gewoon overal heffing.
Nu ja dat zijn we gewoon maar de echte problemen aanpakken lijkt hun te moeilijk.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien