Auteur Topic: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro  (gelezen 3081 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Gepost op: dinsdag 09 februari 2016 - 12:45:14 »
Citaat van: GVA
Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro

Als het van Open VLD afhangt, riskeert wie rookt in de wagen terwijl kinderen meerijden binnenkort een boete van 120 euro.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160209_02117608/roken-met-kinderen-in-de-auto-boete-van-120-euro
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 10 februari 2016 - 09:16:43 »
Citaat
Concreet willen de liberalen dat rokende bestuurders beboet worden, wanneer kinderen van jonger dan 16 jaar meerijden.

Ach zo.  Open VLD wil rokende bestuurders beboeten.  Maarreuhm, wat als er een meerijdende passagier rookt ?  Dan is er dus geen ..... euh .... vuiltje aan de lucht ?  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 10 februari 2016 - 11:12:03 »
Nog maar eens het bewijs hoe onkundig men is in deze materie! Het is gelukkig maar een kleine verandering om dit verbod uit te breiden tot alle inzittenden van een voertuig. Of men stemt direct een wet die het roken in het bijzijn van kinderen verbied, ongeacht of die nu in een voertuig zitten of niet.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 10 februari 2016 - 11:26:46 »
Of men stemt direct een wet die het roken in het bijzijn van kinderen verbied, ongeacht of die nu in een voertuig zitten of niet.

En wat mij betreft ook in het bijzijn van huisdieren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 13 februari 2016 - 04:53:09 »
Kijk dat is het gezonde verstand van de mensen, politiekers hebben dat niet.
Zelf als roker heb ik in het verleden ook fouten gemaakt, roken in het bijzijn van niet rokers, wel nooit in de auto.
Nooit in bijzijn van kinderen, vergeef ene dat nog niet, was een baby aanwezig, was zijne baby niet maar wel zijn huis...., bekrompen geest.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 13 februari 2016 - 13:42:59 »
Anderzijds, het zijn ook niet altijd (alleen) de rokende medemensen die lompe stoten doen, hoor.  Ik zal nooit vergeten, hoe er ene bij de geboorte van m'n jongste dochtertje pal boven haar hoofdje ging hangen op de materniteit.  Met een snotvalling dat het gene naam meer had.  Hoestend en proestend ging hij erboven hangen om vingertjes en teentjes te tellen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 13 februari 2016 - 16:12:11 »
Ik zal nooit vergeten, hoe er ene bij de geboorte van m'n jongste dochtertje pal boven haar hoofdje ging hangen op de materniteit.  Met een snotvalling dat het gene naam meer had.  Hoestend en proestend ging hij erboven hangen om vingertjes en teentjes te tellen.

 ::)  >:D

Je hebt die toch wel bij zijn broek gepakt en door het venster naar buiten gesmeten?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 13 februari 2016 - 16:59:58 »

 ::)  >:D

Je hebt die toch wel bij zijn broek gepakt en door het venster naar buiten gesmeten ?

Nog nét niet.  Maar het heeft begot niet veel gescheeld.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Meerderheidspartijen oneens over invoering rookverbod in wagen met minderjarigen
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 11 maart 2016 - 18:48:42 »
Citaat van: GVA
Meerderheidspartijen oneens over invoering rookverbod in wagen met minderjarigen

N-VA vindt een verbod overdreven.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160311_02177059/meerderheidspartijen-oneens-over-invoering-rookverbod-in-wagen-met-minderjarigen

N-VA wil dus dat kinderen verplicht blijven om in een kleine ruimte in de wagen in de rook te zitten als de ouders er het roken niet willen laten.

Waarom wordt de N-VA niet veroordeeld wegens misdrijf tegen minderjarigen? Is dat geen schending van de rechten van de mens?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Binnenkort verboden om te roken in auto met minderjarigen in
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 19 mei 2018 - 18:05:40 »
Er lijkt dan eindelijk toch iets van in huis te komen (voorlopig enkel nog in Vlaanderen):

Citaat van: GVA
Binnenkort verboden om te roken in auto met minderjarigen in

Wie in zijn wagen rookt in het bijzijn van kinderen, riskeert binnenkort in Vlaanderen een boete tot 1.000 euro. De Vlaamse regering heeft vrijdag het licht op groen gezet voor zo’n rookverbod. Dat melden Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V) en minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V).

https://www.gva.be/cnt/dmf20180518_03519401/binnenkort-verboden-om-te-roken-in-auto-met-minderjarigen-in
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #10 Gepost op: maandag 21 mei 2018 - 20:39:55 »
Als ik de taalkundige in mij loslaat op dit karantenartikel lees ik hier dat vrouwen nog steeds ongestraft mogen roken (in ZIJN auto). Bovendien mag het dan geen lease-auto zijn, want die auto is niet het eigendom van de persoon achter het stuur...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #11 Gepost op: maandag 21 mei 2018 - 20:57:43 »
Als ik de taalkundige in mij loslaat op dit karantenartikel lees ik hier dat vrouwen nog steeds ongestraft mogen roken (in ZIJN auto). Bovendien mag het dan geen lease-auto zijn, want die auto is niet het eigendom van de persoon achter het stuur...

Pas op.  Er zijn wel méér wetteksten met "HIJ" ....  ;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Meerderheidspartijen oneens over invoering rookverbod in wagen met minderjarigen
« Reactie #12 Gepost op: maandag 21 mei 2018 - 22:35:49 »
Citaat van: GVA
Meerderheidspartijen oneens over invoering rookverbod in wagen met minderjarigen

N-VA vindt een verbod overdreven.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160311_02177059/meerderheidspartijen-oneens-over-invoering-rookverbod-in-wagen-met-minderjarigen

N-VA wil dus dat kinderen verplicht blijven om in een kleine ruimte in de wagen in de rook te zitten als de ouders er het roken niet willen laten.

Waarom wordt de N-VA niet veroordeeld wegens misdrijf tegen minderjarigen? Is dat geen schending van de rechten van de mens?
Onder hetzelfde motto : waarom hebben vorig regeringen dat nooit ingevoerd ... ?
Dat is al van voor deze regering geweten !


En los daarvan : enig verantwoord ouder doet dat nooit in nabijheid van (eigen of andere) kinderen.

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #13 Gepost op: maandag 21 mei 2018 - 23:48:59 »
Als ik de taalkundige in mij loslaat op dit karantenartikel lees ik hier dat vrouwen nog steeds ongestraft mogen roken (in ZIJN auto). Bovendien mag het dan geen lease-auto zijn, want die auto is niet het eigendom van de persoon achter het stuur...

Pas op.  Er zijn wel méér wetteksten met "HIJ" ....  ;D

Ik zie genderneutrale mogelijkheden ;)
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Roken met kinderen in de auto? Boete van 120 euro
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 22 mei 2018 - 18:30:22 »
Als ik de taalkundige in mij loslaat op dit karantenartikel lees ik hier dat vrouwen nog steeds ongestraft mogen roken (in ZIJN auto). Bovendien mag het dan geen lease-auto zijn, want die auto is niet het eigendom van de persoon achter het stuur...

Pas op.  Er zijn wel méér wetteksten met "HIJ" ....  ;D

Ik zie genderneutrale mogelijkheden ;)

Die zijn overbodig. Je moet een onderscheid maken tussen het grammaticaal en het biologisch geslacht (waarom is trouwens grammaticaal de stoel mannelijk en de tafel vrouwelijk?). In vele talen bestaat het generisch mannelijk, waarmee je met een mannelijk woord naar de mens verwijst, ongeacht het biologisch geslacht. Heb je in het Frans bijvoorbeeld een groep van 999 vrouwen en 1 man, dan is het persoonlijk voornaamwoord "ils" (mannelijk).

In Duitsland, maar vooral in Oostenrijk rijst er helaas alsmaar meer protest tegen. In Duitsland wilde een vrouw een bankdocument niet ondertekenen omdat er "Kunde" en niet "Kunde oder Kundin" op staat. In Oostenrijk is het vrij onaangenaam teksten te moeten lezen met bijvoorbeeld telkens "der Fahrer oder die Fahrerin". Wat doen ze dan overigens met hermafrodieten (tweeslachtigen)?

Een Duitse school gaat met de nog vrij jonge kinderen ijsschaatsen. Ze schreef in een bericht aan de ouders dat het fijn zou zijn als enkele moeders zich zouden kunnen vrijmaken om de kindjes in de ijsschaatsen te helpen. Het heeft op Facebook een orkaan ontketend. Een man schreef naar de school: "Ik kan me vrijmaken en komen helpen, maar ik doe het niet, want ik ben geen moeder".

Leve het Hongaars, die taal kent totaal geen grammaticale geslachten.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 mei 2018 - 18:35:11 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."