Auteur Topic: Fietser op de autosnelweg.  (gelezen 6811 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline benny stinkens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 902
  • Geslacht: Man
Fietser op de autosnelweg.
« Gepost op: dinsdag 05 juni 2007 - 20:49:38 »
http://www.youtube.com/watch?v=1a_Z-ywTc4w&mode=related&search=%22

Er zijn hier een paar mensen op ons forum die graag fietsen, waarvan ik hoop dat ze dit dus niet zijn  ;D

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #1 Gepost op: maandag 13 augustus 2007 - 19:57:27 »
fietser - politie: 1 - 0

 8) ;D

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #2 Gepost op: maandag 13 augustus 2007 - 23:14:22 »
Toch opmerkelijk dat die fietser sneller vooruit gaat dan het overige verkeer.  ;)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 14 augustus 2007 - 01:26:34 »
Toch opmerkelijk dat die fietser sneller vooruit gaat dan het overige verkeer.  ;)

Juist. De Politie heeft hem duidelijk niet eerder willen vatten door hem klem te rijden.

Ik zou dergelijk misdadig fietsersgedrag in de Europese Unie niet aanmoedigen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 14 augustus 2007 - 01:49:30 »
Dit zal in de USA ook zeer zeldzaam zijn en in Europa eveneens voorkomen. Gelukkig filmen ze daar zo veel en kunnen wij van deze prachtige beelden genieten. ;D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 14 augustus 2007 - 10:23:53 »
Ik vind het straf dat ze niet de zware middelen hebben bovengehaald. De Amerikaanse politie zijn zo'n heethoofden dat er niet veel moet gebeuren vooraleer er pepperspray, taser, wapenstok of zelfs pistool wordt bovengehaald.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 14 augustus 2007 - 21:12:48 »
Ik vind het straf dat ze niet de zware middelen hebben bovengehaald. De Amerikaanse politie zijn zo'n heethoofden dat er niet veel moet gebeuren vooraleer er pepperspray, taser, wapenstok of zelfs pistool wordt bovengehaald.
Dat is waar, ze gaan sneller tot geweld over.
Anderzijds is de taser een beter wapen dan de pepperspray, de wapenstok en het pistool. Het richt, normaal gepsroken, geen schade aan. Het ziet er alleen veel spectaculairder uit.
Het zou volgens mij dan ook aanbevelingswaardig zijn om de taser in het wapenpakket op te nemen, evt. ipv de pepperspray.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 14 augustus 2007 - 22:55:04 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 14 augustus 2007 - 23:16:23 »
Als je per ongeluk eens aan een stekker blijft kleven, voor een secondje of minder, krijg je ook maar een "schok", je moet even bekomen, maar daarna voel je je kiplekker. Toch is er kans dat je de ochtend nadien niet meer wakker wordt. Rarara... Je mag even zoeken naar het waarom daar achter.

Ik ga een poging wagen: verstoring van het hartritme?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 14 augustus 2007 - 23:34:06 »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 15 augustus 2007 - 01:05:18 »
Het richt, normaal gepsroken, geen schade aan.

Inderdaad, normaal gesproken. Je krijgt er een schok van, van enkele kilovolts. Ik ben er niet helemaal van op de hoogte, maar mij lijkt het niet helemaal gezond.

Als je per ongeluk eens aan een stekker blijft kleven, voor een secondje of minder, krijg je ook maar een "schok", je moet even bekomen, maar daarna voel je je kiplekker. Toch is er kans dat je de ochtend nadien niet meer wakker wordt. Rarara... Je mag even zoeken naar het waarom daar achter.
De werking van een taser is dat het zenuwstelsel een overmatige hoeveelheid stroom krijgt waardoor je kortstondig niet kan bewegen, ongeveer evenlang als dat de stroom blijft lopen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken doet het geen pijn, wel schrikken veel slachtoffers.
Wat betreft de niet-lethale schade: deze is geringer dan bij pepperspray en gummiknuppel.
Zoals ik hierboven zei, het gebruik van een taser ziet er wat spectaculairder uit waardoor leken ten onrechte de indruk krijgen dat het slachtoffer meer lijdt. In tegenstelling tot de pepperspray en de gummiknuppel voel je echter niets meer van het getased zijn zogauw het tasen wordt gestopt. Dat is bij de gummiknuppel (dagenlang nog pijn en interne schade) en de pepperspray (ademhalingsproblemen, grote pijn, blijvend verlies van oogfunctie).
Het is vanzelfsprekend niet de bedoeling dat de politieagent gaat spelen met dat apparaat. Het kortstondig gebruiken is voldoende om de verdachte uit te schakelen. Bij een goede training kan er weinig misgaan.

Nu, ik ben ook geen wapendeskundige. Volgens de wapendeskundigen is de taser het minst schadelijke niet-lethale wapen.
Hier kan je wat meer horen over de taser en zien hoe het werkt: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=2507&md5=e5fbbfaee339fd136affdd48c74685d8&sq=giel
Klik op de uitzending van 29 juli, het laatste stuk van het programma gaat over de taser.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 10:45:35 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 11:22:41 »
Bekijk volgend filmpje eens. Volges mij doet dit wel degelijk pijn of anders heeft die kerel nog een mooie carrière in Hollowood in het vooruitzicht:

http://www.youtube.com/watch?v=ACUjnJBHIZc
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 11:36:43 »
In tegenstelling tot wat veel mensen denken doet het geen pijn, wel schrikken veel slachtoffers.

Tenzij je uit ervaring spreekt, negeer ik deze opmerking helemaal. Na wat opzoekwerk kom ik uit dat de spanning om en bij de 50kV ligt, en ik zal dan ook nooit geloven dat dat geen pijn geeft.
Dat vind ik een vreemde opmerking van jou. Ik heb nochtans een link gegeven, die je blijkbaar niet hebt bekeken, waarin iemand die zich er veel in heeft verdiept zegt dat het tazen niet of weinig pijn doet. Je zou toch eerst die link kunnen bekijken en dan pas gaan oordelen? ???
Citaat
Nu, ik ben ook geen wapendeskundige. Volgens de wapendeskundigen is de taser het minst schadelijke niet-lethale wapen.
Hier kan je wat meer horen over de taser en zien hoe het werkt: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=2507&md5=e5fbbfaee339fd136affdd48c74685d8&sq=giel
Klik op de uitzending van 29 juli, het laatste stuk van het programma gaat over de taser.
Kijk naar die aflevering en je kan Giel zelf horen bevestigen, nadat hij getased is, dat het bij hem geen of weinig pijn deed.
Tevens hoor je daar iemand uitleg geven over de effecten van de verschillende niet-lethale wapens. Deze persoon heeft zich er voor zijn job uitgebreid in verdiept en hij stelt dat een taser minder schade aanricht dan een pepperspray of een gummiknuppel. Als jij een betere bron hebt die anders beweert dan hoor ik het graag.

Ik had ook verwacht dat het veel pijn zou doen, blijkbaar valt dat nogal mee.

Citaat
Stroom loopt waar die lopen kan, dus het zal niet enkel tot je zenuwstelsel beperkt blijven, tenzij je zenuwstelsel een aanzienlijk lagere weerstand heeft dan bvb je organen. Stroom kiest immers ook de makkelijkste weg.
Dat is waar, het wil nog niet zeggen dat het schade aanricht. We weten niet hoeveel ampere er uit die taser komt, hoeveel zegt het Voltage dan? Volgens mijn oud-fysicadocent zou juist het aantal amperes bepalen hoeveel schade de stroom aanricht en zou dit niet zo afhankelijk zijn van het voltage. Klopt dit? Ik weet niet hoeveel stroom de nieren ontvangen in verhouding tot de zenuwen, het zal zeker minder zijn. Het nierweefsel zelf zal redelijk goed de stroom geleiden (vergelijkbaar met de huid?) maar ze worden wel bedekt door een laag vet wat de stroomgeleiding naar de nieren toe wat slechter maakt (dit verschil in geleiding wordt gebruikt om het vetpercentage te schatten).
Wat precies de risico's zijn? Ik weet het niet. In ieder geval zou ik me meer zorgen maken om een ontregeling van mijn hartritme dan om mijn nieren, zoals Jozef al wijs 'gokte'. De deskundige in de uitzending zegt dat de risico's volgens de deskundigen kleiner zouden zijn dan bij het gebruik van de pepperspray welke al in het wapenpakket van de politie zit.

« Laatst bewerkt op: donderdag 16 augustus 2007 - 12:28:24 door BBB »

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Fietser op de autosnelweg.
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 16 augustus 2007 - 11:46:30 »
Bekijk volgend filmpje eens. Volges mij doet dit wel degelijk pijn of anders heeft die kerel nog een mooie carrière in Hollowood in het vooruitzicht:

http://www.youtube.com/watch?v=ACUjnJBHIZc
Je kan niet uit dit filmpje afleiden ofdat hij wel of geen pijn heeft.
Duidelijk is dat zijn spieren, waaronder zijn 'ademhalingsspieren, zijn stembandspieren en zijn mimische spieren' spastisch samentrekken tijdens het tasen. Het spastisch samentrekken de spieren kan het geluid verklaren wat hij maakt. Je hoort duidelijk dat hij moeilijk kan ademhalen (dat zegt hij maar je hoort het ook zeer duidelijk tijdens het tazen). Opvallend is dat de seconde dat het tasen stopt de man ook weer min of meer relaxed is (geen krampachtige geluiden, geen rare bewegingen, geen rare grimassen).
Deze bewegingen, geluiden en grimas kunnen door pijn veroorzaakt worden maar kunnen eveneens door spatische spiercontracties veroorzaakt worden. Wij kunnen als toeschouwers onmogelijk uitmaken wat de oorzaak is.
Het lijkt mij logisch dat veel mensen geneigd zijn om er meteen van uit te gaan dat pijn de oorzaak is omdat onze hersenen nu éénmaal associatief werken en wij deze kenmerken meestal waarnemen wanneer iemand pijn heeft.

Nogmaals, ik ben geen wapendeskundige. Ik ga af op het filmpje wat jullie ook zouden kunnen zien wanneer jullie even op mijn link zouden klikken. Één iets is zeker; het gaat er om welk wapen objectief gezien met minder risico's gepaard gaat, deze zou preferentieel gebruikt moeten worden. Uiterlijke kenmerken van het slachtoffer kunnen nogal bedriegelijk zijn.
Van de pepperspray is in ieder geval zeker dat het enorm veel schade kan aanrichten, zelfs bij deskundig gebruik (ik zwijg nu nog eventjes over de wind en ondeskundig gebruik en ondeskundige nazorg). Geef mij dan toch maar de taser als ze één van die 2 wapens op mij zouden gebruiken.
« Laatst bewerkt op: donderdag 16 augustus 2007 - 12:10:36 door BBB »