Auteur Topic: Bedrijfswagens worden steeds groter en duurder  (gelezen 710 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Bedrijfswagens worden steeds groter en duurder
« Gepost op: dinsdag 05 april 2016 - 14:23:02 »
Citaat van: jobat.be
Bedrijfswagens worden steeds groter en duurder

Maar liefst 45% van de bedrijfswagens die in 2015 werden aangekocht, bestaat uit topmerken als BMW, Mercedes, Audi, Volvo of Porsche.

http://www.jobat.be/nl/artikels/bedrijfswagens-worden-steeds-groter-en-duurder/?branding=gva&utm_medium=content&utm_source=gva&utm_campaign=home-blok3
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Bedrijfswagens worden steeds groter en duurder
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 05 april 2016 - 14:56:54 »
Dat is doordat het vaak milieuvriendelijke (?) wagens zijn. Voor een bedrijf speelt dat meer een rol dan om welke auto het gaat, die keuze ligt vaak aan de werknemer binnen een bepaald budget.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Bedrijfswagens worden steeds groter en duurder
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 05 april 2016 - 15:39:28 »
Dit is weer typisch de Belgische media! Ja, dat zijn inderdaad de betere merken uit het gamma, maar ze hebben op Porsche na wel een aantal kleine wagens in het gamma. Ja, deze kleine wagens zijn zeer zuinig, betrouwbaar, goed uitgerust en behoren dikwijls tot de top wat veiligheid betreft.
Ik denk hierbij aan de wagentjes zoals:

- BMW 116d, 118d
- BMW 216d
- Mercedes A180cdi
- Mercedes B180cdi
- Audi A1
- Audi A3
- Volvo S40
- Volvo C30
- ...

Zijn dat luxewagens? Het zijn wel wagens die vooral in de leasingmarkt heel goed liggen door de hoge restwaarde. Pure stemmingsmakerij dus, meer is dat artikel niet.

Als ik hier op de parking kijk zie ik een groot aantal Audi A3's g-tron (CNG), zullen wat die ook maar verketteren als luxewagens?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519