Auteur Topic: nieuw wetsvoorstel moet vluchtmisdrijf tegengaan  (gelezen 1800 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
nieuw wetsvoorstel moet vluchtmisdrijf tegengaan
« Gepost op: dinsdag 26 april 2016 - 16:38:43 »
http://nieuws.vtm.be/binnenland/187699-nieuw-voorstel-moet-vluchtmisdrijf-tegengaan

Man, man, man. 

Let vooral op het betoog van Jef Van den Bergh.  "Iemand die een rijverbod opgelopen heeft, omdat zijn rijbewijs ingetrokken werd door een rechter ...." .... 

Volgens mij, kan men drie dingen doen:

- Iemand een rijverbod opleggen van 2 uur, 3 uur, 6 uur, 12 uur (afhankelijk van de vaststellingen)
- Iemands rijbewijs onmiddellijk intrekken
- Een rechter kan iemand een vervallenverklaring uit het recht een motorvoertuig te besturen opleggen.

Jef, Jef, Jef .... in welgeteld één en dezelfde zin deze drie begrippen kris kras door elkaar gebruiken.  SE KNOEIER !  >:(

En zo'n potentaten gaan hier dan wetten opstellen.  Daar gaat volk naar komen kijken.  Enfin, zijn wetsvoorstellen vind je >>> hier.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 april 2016 - 17:01:51 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: nieuw wetsvoorstel moet vluchtmisdrijf tegengaan
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 26 april 2016 - 17:07:47 »
En dan nog zijn idee om ook geleasde voertuigen in beslag te nemen. Alsof je zo maar een voertuig in beslag zou kunnen nemen dat eigendom is van een andere persoon dan diegene die er een overtreding mee gepleegd heeeft.

Stel je voor: ik verhuur jou mijn huis, jij kweekt cannabis in de tuin en mijn eigendom wordt in beslag genomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 april 2016 - 18:53:25 »
Het is al strafbaar om je voertuig toe vertrouwen aan iemand, als je weet dat die niet over een geldig rijbewijs beschikt om dat voertuig te mogen besturen.

Maar .... hoe kan je als eigenaar van een voertuig voorspellen dat degene die jouw voertuig leent, überhaupt oorzaak/aanleiding van een ongeval zal zijn en daarna ook nog 's zo stom zal zijn om vluchtmisdrijf te plegen ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 april 2016 - 12:20:15 »
Het is al strafbaar om je voertuig toe vertrouwen aan iemand, als je weet dat die niet over een geldig rijbewijs beschikt om dat voertuig te mogen besturen.

Ze moeten dus kunnen bewijzen dat je dat wist.

Iemand kan me een rijbewijs tonen dat niet meer geldig is omdat hij het had moeten inleveren, doch beweerd heeft dat hij het verloren was.

Citaat
Maar .... hoe kan je als eigenaar van een voertuig voorspellen dat degene die jouw voertuig leent, überhaupt oorzaak/aanleiding van een ongeval zal zijn en daarna ook nog 's zo stom zal zijn om vluchtmisdrijf te plegen ?

Dat kun je natuurlijk nooit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."