Auteur Topic: Wie rijbewijs wil halen, moet ook EHBO leren  (gelezen 2048 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Wie rijbewijs wil halen, moet ook EHBO leren
« Gepost op: maandag 09 mei 2016 - 13:19:50 »
Citaat van: GVA
Wie rijbewijs wil halen, moet ook EHBO leren

http://www.gva.be/cnt/dmf20160509_02279815/wie-rijbewijs-wil-halen-moet-ook-ehbo-leren

Eindelijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Wie rijbewijs wil halen, moet ook EHBO leren
« Reactie #1 Gepost op: maandag 09 mei 2016 - 14:01:35 »
Op twee uur zal je niet al te veel van EHBO leren!

Trouwens waarom moet dit alleen geleerd worden door bestuurders? In mijn ogen is het je burgerplicht om een basiscursus EHBO te volgen. In dat opzicht zou het beter deel uitmaken van ons onderwijs. De eerste stapjes kunnen gezet worden in de laatste twee jaren van de lagere school. Tegen het einde van het secundair kan er dan een deftig niveau nagestreefd worden.

Ik heb jaren geleden een goede opleiding EHBO genoten. Dit was een onderdeel voor het behalen van het hoger reddersbrevet. De kennis die je daar opdoet kan je regelmatig nuttig toepassen, al was het maar om een deftig verband te leggen dat niet onmiddellijk loskomt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 09 mei 2016 - 18:59:18 »
Tijdens die 2 uur gaat men ook leren hoe omgaan met brandende voertuigen. Bel 112?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 09 mei 2016 - 23:07:41 »
De staatssecretaris wil de opleiding verplichten, maar het mag kandidaat-chauffeurs geen extra kosten opleveren
En wie gaat die 2 extra lesuren betalen? De overheid? Bivv? ...?

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 09:34:50 »
De staatssecretaris wil de opleiding verplichten, maar het mag kandidaat-chauffeurs geen extra kosten opleveren
En wie gaat die 2 extra lesuren betalen? De overheid? Bivv? ...?

De belastingbetaler dan, zeker ?  Dat die politiekers nu eindelijk eens stoppen met hun gratis-gewauwel.  Wat zogezegd gratis is, moet op 't einde van de rit wel degelijk betaald worden.  Mét belastinggeld.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 18:27:03 »
Tijdens die 2 uur gaat men ook leren hoe omgaan met brandende voertuigen. Bel 112?

Dat vooral niet, want dat levert kostbaar tijdsverlies op. Ik heb er ervaring mee: dat werkt in alle landen, behalve in België. Daar onderneemt de operator van de 112 totaal niets. Het enige dat hij doet is je zeggen dat je, al naar gelang het geval, 100 of 101 moet bellen.

Maar er zijn heel wat mensen die een brandend voertuig niet durven naderen, uit vrees dat het gaat ontploffen. Doch een brandend voertuig ontploft niet zomaar.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 10 mei 2016 - 19:55:09 »

Dat vooral niet, want dat levert kostbaar tijdsverlies op. Ik heb er ervaring mee: dat werkt in alle landen, behalve in België. Daar onderneemt de operator van de 112 totaal niets. Het enige dat hij doet is je zeggen dat je, al naar gelang het geval, 100 of 101 moet bellen.

Of je krijgt toestanden zoals dit:

https://www.youtube.com/watch?v=yR0lWICH3rY

;D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone